[TRACK] mening?? :P

geluisterd; mijn mening:

geluisterd; mijn mening:

Sjezus, die eerste drie beats vonden mijn buren niet mooi, geloof ik (zolang duurde het voor ik het volume zachter kreeg).
Goed hard afgemixt.
Ik vind de sound een beetje te hard (dat ranzige vinnik niet zo mooi)
Misschien dat ik m in een of andere vage underground club, diep in de nacht zou kunnen waarderen, maar hier in de huiskamer niet zo...

Eerlijk is eerlijk, geluisterd dus hier mijn mening:

Iets teveel Amiga-demo naar mijn idee. Ik mis alleen nog de in sinusvorm bewegende teksten.

Qua melodie e.d.: probeer meer inhoud te zoeken, meer ondersteuning met andere geluiden om het geheel wat voller te maken. Een baslijn die niet 1 op 1 meeloopt met de melodie zou ook geen kwaad kunnen. En zorg voor iets meer afwisseling in de melodie (maar goed, dat gaf je zelf ook al aan).

Betreft het geluid: gebruik betere kwaliteit samples (ik neem aan dat dit met een of andere mod-tracker gemaakt is? Ik heb 0,0 verstand van die zaken.) zowel voor de drums als de andere partijen. Zorg voor de melodielijn dat je de sample bewerkt dat 'ie niet zo plotseling afkapt als je meerdere tonen kort na elkaar speelt.
Zie er ook vanaf om op willekeurige plekken filter-sweeps toe te passen. Dit maakt een nummer erg cliché-matig. Doe dit zeker niet bij overgangen in de melodie (bijv. wat je doet op 56 sec.). De overgang kwijnt weg op die manier in plaats dat 'ie erin hakt.

Ik zou zeggen: pas het eens aan en laat het nog eens horen.

Origineel geplaatst door rob'n
Eerlijk is eerlijk, geluisterd dus hier mijn mening:

Iets teveel Amiga-demo naar mijn idee. Ik mis alleen nog de in sinusvorm bewegende teksten.

Qua melodie e.d.: probeer meer inhoud te zoeken, meer ondersteuning met andere geluiden om het geheel wat voller te maken. Een baslijn die niet 1 op 1 meeloopt met de melodie zou ook geen kwaad kunnen. En zorg voor iets meer afwisseling in de melodie (maar goed, dat gaf je zelf ook al aan).

Betreft het geluid: gebruik betere kwaliteit samples (ik neem aan dat dit met een of andere mod-tracker gemaakt is? Ik heb 0,0 verstand van die zaken.) zowel voor de drums als de andere partijen. Zorg voor de melodielijn dat je de sample bewerkt dat 'ie niet zo plotseling afkapt als je meerdere tonen kort na elkaar speelt.
Zie er ook vanaf om op willekeurige plekken filter-sweeps toe te passen. Dit maakt een nummer erg cliché-matig. Doe dit zeker niet bij overgangen in de melodie (bijv. wat je doet op 56 sec.). De overgang kwijnt weg op die manier in plaats dat 'ie erin hakt.

Ik zou zeggen: pas het eens aan en laat het nog eens horen.

ten eerste bedankt voor je reactie :okdan:

amiga-demo? :confused: zegt me weinig :)

en die overgangen zijn wel wat cliche ja, eigenlijk de taak van de dj... ik heb nog wat moeite met een nummer in elkaar zetten... ik heb dan ook 346238947 loops en weinig volledige nummers.. wordt aan gewerkt

Wel knap zo hard mixen dat hij zo erg gaat clippen dat je denkt dat het komt omdat hij 8 bit klinkt.

Maar de mix op zichzelf is gewoon te hard. Dus die knop ff wat minder aub.

Origineel geplaatst door retrophreakcom
oja, mod-tracker? ik heb het nummer gemaakt in reason... de snerpende lead zijn bass-strings (reason refill) met een distortion eroverheen...

Oh, sorry. In dat geval inderdaad even de knop ietske naar beneden draaien. Dan klinkt het alweer een stuk beter :)

BTW. Amiga in de zin van Commodore Amiga. Ik ben bang dat ik echt oud ga worden. Is er iemand hier die me nog begrijpt of kan ik me beter bij een mandolinenforum aan gaan melden. =(

ik vind het erg lekker !, wat vocals zouden er eigenlijk ook nog bij passen. Wel idd iets te hard afgemixt. Doe je dit in Reason of via Cubase ?

Keep up the good work !:halleluja

Back