Op zoek naar diverse plugins

Semt-X

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar diverse plugins voor Cubase.
Beetje in de trend van Evanescence. Beetje die gothic geluiden. Kerkgezang, strings enzo....
Kan iemand mij vertellen welke ik moet nemen?

ja, maar wie kan mij vertellen welke vsti's voldoen aan deze eisen?

Kerkgezang is je beste keuze toch Symphony Of Voices - als je 'm als vsti wil, gebruik je toch gewoon een softsampler?

yep, symphony of voices is wat je nodig hebt. Dit is echt een waanzinnige set met heel veel choir sample cd's.

ik heb een klein voorbeeldje gemaakt. deze is live gespeeld met alleen een choir patch die ik gemaakt heb in kontakt met behulp van symphony of voices. Er is geen additionele fx aan toegevoegd. zo klinkt die gewoon standaard na bewerking in kontakt.

http://www.planetz.com/Pulsar/files/music/Pascal_Robinez_Purity.mp3

In de symphony of voices set zijn ook gregorian koren aanwezig. ook erg mooi :halleluja

Symphony of Voices dus....
Maar wat bedoel je met softsampler??
Ik ben nog niet helemaal thuis op dit gebied, vandaar...
En zijn er ook nog leuke vsti's voor strings?

Origineel geplaatst door Semt-X
Symphony of Voices dus....
Maar wat bedoel je met softsampler??
Ik ben nog niet helemaal thuis op dit gebied, vandaar...
En zijn er ook nog leuke vsti's voor strings?

hij bedoelt met softsampler een vsti zoals native instruments kontakt of steinberg halion of exs24, etc....

vsti's voor strings zijn er heel veel. De top vsti voor strings die ik het beste vindt is spectrasonics atmosphere. beter is er niet in mijn ogen. Dit kost je wel 3 gig aan schijfruimte, maar dan krijg je ook wat. :halleluja

DKFH-Superior
Slayer2/Virtual Guitarist (el.edition)

aanvulling:
Reaktor/Absynth2

Hahahaha, de delay lama, das een mooie inderdaad :P Maar is niet echt Gothic :P

Als je ergens soft voor zet (softsampeler softsynth) word er meej bedoeld software...

Ik denk dat je het idd in de sample gebaseerde VSTi's moet gaan zoeken en dat je vooral die met een soort van ''Kontakt'' gebundelde sampeCD's in de gaten moet houden.
Momenteel is dat helemaal Hype om dus Samples in een VSTi instrument te gieten (Spectrasonics,E-Lab enz.enz.) en er zal vast wel iemand komen die dus wat van die gregoriaanse koren enzo in zo'n bundel propt of al gepropt heeft...kijk anders ff op http://www.bestservice.de
Tja en qua synthgebied dus puur op synthese gevormde koorklanken denk ik dat je moet zoeken naar Big Tick's Angelina
die heeft ook van die vocal sounds (maar niet echt Gothic vrees ik) in elk geval HIER een link.

Succes verder !

Back