Voeding.

Tnwr

Nieuwkomer
Ik ben van plan een synth te importeren uit de Verenigde Staten, maar ik heb een vraag over de voeding.

In Noord-Amerika hebben ze het 110V systeem in plaats van 220V hier. Kan ik die synth gewoon hier naar toe halen, een ander snoer kopen en de synth aansluiten?

Die synth heeft wel zo'n "standaard" voeding ingang zoals bij computervoedingen. Ook staat er bij de beschrijving van de synth "local voltage".

Ik wil het namelijk graag zeker weten, want als je een Europees apparaat in Noord-Amerika aansluit heb je niet zo'n groot probleem, maar als je het andersom doet, heb ik straks misschien een afgebrand huis. :D

Als de topic trouwens niet op deze afdeling thuis hoort, mogen de moderators het natuurlijk verplaatsen.
Dit leek me echter de meest geschikte plek.

Een ander snoer kopen werkt in ieder geval niet.

Maar bij nieuwe synths kun je soms kiezen tussen 110/220 volt. Bij ouwe is vaak de voeding te vervangen/aan te passen.
Wat ook makkelijk is, is om gewoon een converter te kopen. Die kosten maar een paar tientjes.

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een Korg Trinity.
Deze is niet heel erg oud maar ook weer niet state-of-the-art.

Zulke convertors zijn gewoon bij iedere willekeurige muziekwinkel te koop of moet ik toch naar iets specifieks gaan zoeken?

Is het trouwens handig om een mailtje met deze vraag naar de importeur van Korg te sturen of kan ik dat maar beter laten?

Zo ja, heeft iemand dan misschien de url van de website van de Nederlandse importeur van Korg?

Zal ik doen!

O ja, invoerrechten.

De persoon in de VS verstuurt die Trinity via UPS WorldWide Expided en dat kost ook wel wat, maar moet ik dan ook nog invoerrechten betalen?

Zo ja, hoeveel procent van de waarde is het dan?
De waarde is trouwens niet goed vast te stellen, maar goed.

Back