"Keyboard Wizardry Instructional Video"

P@ulu$

Master of Disaster
Mensen,

IK ben al heel lang op zoek naar een speciale video.

Het gaat om een een video van de toetsenist van Dream Theater, Jordan Rudess, genaamd "Keyboard Wizardry Instructional Video".

Ik weet dat je hem kan bestellen via zijn eigen web-site(www.jordanrudess.com), maar dan moet je je creditcard geven, en dat durf ik niet aan, want in het verleden heb ik er veel problemen mee gehad(te veel afgeschreven en nooit meer wat van gehoord!!!)

IK vroeg me dus af of iemand hem heeft en hoe hij eraan gekomen is...

Je zou me er echt een heel groot plezier mee doen..

:halleluja

MVG, P@uluS

Attachments

• juam01.jpg
    juam01.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 125
Ik neem aan dat je dit ook al aan alle rondzwervende Nederlanders op het JR forum gevraagd hebt?

Is er dan een Jordan Rudess forum in Nederland? Dat zou helemaal mooi zijn... :)

Nee niet specifiek in Nederland, maar in het forum van zijn officiele website zitten genoeg Nederlanders (en Duitsers) die ook nog eens hier hun eigen fanclubs hebben opgericht.

Ben trouwens wel benieuwd of hij op die video wat enthousiasme uitstraalt. Ik heb wel eens een stukje van die k2600 instructievideo op de kurzweil ftp site bekeken. Daarop was hij zo droog als een zeeleeuw in de westelijke sahara. Ik heb iemand wel eens levendiger over succesierechten horen vertellen dan hij over z'n synthesizer. :)
Gelukkig speelt hij beter dan dat hij praat.

Gelukkig maar, dat hij beter speelt dan kijkt! Maar jah, ze zeggen dat er vele leerzame dingen opstaan, dus ben gewoon benieuwd!

Hey!! Een Jordan Rudess fan! Ik behoor tot de meer actievere mensen van het JR forum. De mensen die het runnen zijn goede vrienden van mij, net als de mensen van de fanclubs. Ik heb eens even nagevraagd hoe het zit met die video. Het schijnt dat je hem gewoon bij een grote muziekwinkel wel kunt bestellen. Over de video zelf, Jordan geeft wat tips over techniek, solo's en dat soort dingen. Best leerzaam, maar je ziet wel dat het een oude video is.

Origineel geplaatst door Progsounds
Hey!! Een Jordan Rudess fan! Ik behoor tot de meer actievere mensen van het JR forum. De mensen die het runnen zijn goede vrienden van mij, net als de mensen van de fanclubs. Ik heb eens even nagevraagd hoe het zit met die video. Het schijnt dat je hem gewoon bij een grote muziekwinkel wel kunt bestellen. Over de video zelf, Jordan geeft wat tips over techniek, solo's en dat soort dingen. Best leerzaam, maar je ziet wel dat het een oude video is.

Dat maakt niet uit. Ik ben een groot fan, dus ik wil hem zowiezo hebben! Maar hoe kan ik in contact komen met die fanclub(web-site?), want er is nu ook een boek met het hele repetoir verschenen van dream theater(alles omgezet in de toetsenpartijen), dus die moet ik ook checken.
Verder zeg je dat je hem in elke grote muziekzaak kan bestellen. Neem aan dat dit dus ook bij de feedback is. Ik heb het daar al eens gevraagd, maar daar konden ze geen antwoord op geven. :confused:

mzzls,
Paulus

Ik heb onlangs "dream theater keybord anthology" aangeschaft. Iemand die in amerika was heeft ze daar gekocht en meegenomen naar hier, het kostte 30 dollar. het boek is erg duidelijk en gebruiksvriendelijk, Er staat uitleg bij welke patches je waar moet gebruiken, ook een beetje uitleg over het gebruik van de pitch-bend, en het is goed leesbaar enzo.
Al bij al een heel goede boek waar (ik toch) je enorm veel van bijlleert, misschien dat een boek een betere optie is dan een video?

Ik vraag me trouwens af of er hier geen plek is op het forum waar er over zo een soort muziek gediscusieerd wordt in plaats van al die electronische muziek en dj's...

Voor zover ik weet zijn er:
- Keyboard Wizardry DVD
- Keyboard Madness - Mastering Live Performance DVD

hoewel DVD nummer 2 de title "live performance" heet staan hier goede algemene tips op hoe je je sounds in kunt stellen (meerdere layers, geluidem triggeren door met een bepaalde hardheid (volume) op je keyboard te spelen, he klavier indelen (zones) pedalen te gebruiken en meer van dat soort handigheidjes. In deel 2 laat hij een aantal opwarm oefeningen zien.

Keyboard madness zijn totaal 5 hoofdstukken met elk een ander onderwerp... ik moet 3 tot er met 5 nog zien, maar 1 en 2 hebben me al zeker een paar leuke ideen gegeven om mee aan de slag te gaan... Als ik jou was zou ik voor Keyboard madness gaan!

Trouwens...
Nu we het toch over Rudess hebbem. Ik was behoorlijk onder de indruk van" John Petrucci & Jordan Rudess “An Evening With…”

Iemand die nog meer van dit soort platen kent? of met rudess, of andere artiesten?
Deze staat namelijk best wel hoog op min top 100 album lijstje :D

hmm rudess heeft wel solo albums maar z'n sound vind ik echt niet om aan te horen, in ieder geval niet op 'feeding the wheel'. Dan luister ik nog liever naar Jens Johansson met z'n goedkoop geproduceerde platen

En deze vraag had ik nou ook.

@paulus: heb je (1 van) de dvd´s/video´s inmiddels, zo ja waar heb je ze gehaalt?

@progsounds: wat voor ´grote muziekzaak´ (namen?)

algemeen? iemand andere suggesties waar ik ze kan bestellen?

Alvast bedankt!

Video's van Rudess zijn te vinden en te downloaden op emule/edonkey

Wat kan deze man waanzinnig goed spelen !!
Als synth-liefhebber moet je dit gezien hebben.
Rudess haalt het maximale uit een synth in een liveperformance, een meester in het maken van combi's, layers en live MIDI-setups.

Voor echt waanzinig videomateriaal van hem en uitleg hoe hij dit live neerzet: Keyboard Madness

Back