kefkekeyser
Ouwe rot
Ik werk met Reason (heb geen hardware synths), en als ik daar zo'n uurtje mee prul, slaag ik er meestal wel in om één of ander leuk klinkend loopje te maken. Maar: het grote probleem is dat het daar bij blijft: m.a.w.: ik slaag er maar niet in om een song te maken (en ik slaag er zeker niet in om iets deftig af te mixen), en mijn harddisk staat nu vol met kleine (zelfgemaakte) loopjes. Kennen jullie geen tips om deftige song-structuren (wat een woord) te maken?
Alg alles goed is gelukt, vindt je hierbij ook een voorbeeldje van zo'n (zelf met Reason gemaakt) loopje, wat ik als aanzet tot song wil gebruiken, maar me dus niet lukt. (Waarschuwing: het loopje is wel niet goed afgemixt)
Alg alles goed is gelukt, vindt je hierbij ook een voorbeeldje van zo'n (zelf met Reason gemaakt) loopje, wat ik als aanzet tot song wil gebruiken, maar me dus niet lukt. (Waarschuwing: het loopje is wel niet goed afgemixt)

]

) Dus gewoon beat, synth, en nog wat samples. Als je daar een tijd mee bezig bent ga je vanzelf steeds moeilijker, Bij mij is het sequencen altijd een ontdekings tocht. Ik probeer alles en maak vele versies in opbouw. Daarna zoek je gewoon het gene uit wat het beste bij je past. Ik blijf ook met een hoop steken, er zijn altijd dingen die gewoon niet gaan of niet willen lukken, laat het dan vallen en ga iets anders maken. Als je blijft hangen op iets gaat de lol er soms snel af en ga je het opgeven en je vind het minder leuk omdat je dan het gevoel krijgt dat je het niet kan. Je kan beter in het begin 30 a 40 kut nummers maken waar je half tevreden mee bent dan 1 goede omdat je dan eigenlijk weinig leert. Als je de skills en het gevoel hebt kan je beter pas beginnen met moeilijke dingen. Vergeet niet dat muziek een gave is, je hebt het meestal of niet. Als je een beetje fatsoenlijk kan spelen is het misschien leuk om als toetsenist bij een bandje ervaring op te doen(lkkr jammen) zo krijg je ook veel gevoel voor muziek...