[Korg] Korg Triton Le

NBM

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Triton Le gekocht, geweldig apparaat. Alleen nu ben ik wat bezig in Cubase en met de interne sequencer, ik ben nieuw in dit gebied dus ik ben van alles aan het proberen. Nu is mij opgevallen dat in de seq mode de geluiden lang niet zo vet klinken als in Program mode. Is dit normaal en hebben alle synths dat? Wat ik ook raar vind is dat de combi's en demo's wel vet klinken, terwijl die ook in de seq van de Le gemaakt zijn, hoe kan dat dan?

Vriendelijke groet,

NBM:D

100€ op effecten :)

Maar kijk eens in je manual over wat het verschil is tussen program en seq mode. Wellicht dat je daar kunt zien dat je in program bepaalde effecten gebruikt die je in seq mode weer met de hand moet instellen als je die gaat gebruiken. Meestal zijn dat insert achtige effecten.

Inderdaad, in SEQ mode moet je zelf de geluiden van effecten voorzien.

Combi mode: geluiden zijn gelayerd en met effecten
Program mode: geluiden zijn enkel en met effecten
SEQ: zelf geluiden en effecten toewijzen.

Let ook op de mastereffects als je een sound wilt "kopieren"...

Re: Korg Triton Le

Re: Korg Triton Le

Origineel geplaatst door NBM
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een Triton Le gekocht, geweldig apparaat. Alleen nu ben ik wat bezig in Cubase en met de interne sequencer, ik ben nieuw in dit gebied dus ik ben van alles aan het proberen. Nu is mij opgevallen dat in de seq mode de geluiden lang niet zo vet klinken als in Program mode. Is dit normaal en hebben alle synths dat? Wat ik ook raar vind is dat de combi's en demo's wel vet klinken, terwijl die ook in de seq van de Le gemaakt zijn, hoe kan dat dan?

Vriendelijke groet,

NBM:D

WOW, precies het tere punt waar ik dus ook tegen aan ben gelopen! Ik ben helemaal gefrustreerd erdoor! Als je nou nog eens een goede handleiding had gehad maar die Korg handleiding zal geen prijzen winnen voor duidelijkheid!!!!!

Eric

Het is inderdaad lastig om dat soort dingen terug te vinden in handleidingen. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat de Triton Le op zichzelf vrij intuitief werkt. MAar als je eenmaal bepaalde functies deels begrijpt, dan is niet niet lastig om de details terug te vinden in de handleiding en een functie helemaal te begrijpen.

Ik heb dus zelf ook een Triton Le sinds 2 maanden, en ik had dat toch vrij snel in de gaten door gewoon door de menu's heen te gaan bladeren.

Kopieren en aanpassen van de IFX/MFX uit de Prog/Combi naar de Seq is de truuk....

succes!

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Kopieren en aanpassen van de IFX/MFX uit de Prog/Combi naar de Seq is de truuk....!

Akkoord dat begrijp ik! Het is juist de vraag hoe doe je dat? Daar loop ik dus vast!

Eric

Blijkbaar identiek hetzelfde probleem als met de Roland XP-80/JV-1080 en alle afgeleiden in deze Roland-familie. De presets klinken wel goed, maar blijkbaar vooral dankzij de FX programming. In multi mode (= performance mode bij Roland) worden die knappe presets dan zo'n frustrerend fletse troep. In multi-mode kunnen of willen ze blijkbaar geen aparte FX-processor per MIDI-kanaal maken, zogezegd omdat dit te duur zou worden. En als je meer effecten wilt, of vooral multi-setups dan hopen ze natuurlijk dat je gewoon nog een paar extra van hun apparaten bijkoopt (zoals je in sommige studio's inderdaad 2 of 3 JV-1080's ziet staan).

Volgens mij is het vooral gedaan om hun winstmarge zo hoog mogelijk te houden, en de productiekost zo laag mogelijk... Maar als ik het goed voorheb heeft de Novation SuperNova toch individuele effecten op elk kanaal. Waarom kan Roland of Korg dat dan niet?
Doen wij er dan best aan om die Rolandjes en Tritons dan toch vooral te gebruiken voor losse presetjes en niet zozeer voor het multi-kanaals werk?

Back