Wat is word clock?

Synthesist

Getoetst lid
Sommige geluidskaarten hebben word clock... Ik kan me dus echt helemaal niks voorstellen bij wat dit zou kunnen zijn, wie wel?

clock signaal, voor synchronisatie van apparaten

dus zeg maar een soort midi clock maar dan voor digitale apparaten (zoals DAT's of MD recorders?) die geen midi hebben?

Origineel geplaatst door Pjotr G
clock signaal, voor synchronisatie van apparaten

vat dit even niet
bedoel je synchroom laten lopen van digitaal apparatuur ? ?
zoals : . . . . .. ?
maar dan moet dit soort apparatuur ook het singaal begrijpen ........ of niet ?-

Origineel geplaatst door cirkelzaag
hoeft toch niet per se digitaal?, kan ook een analoge bandrecorder zijn met een tijdspoor? of heet 't dan anders?

Dat is LTC, longtidunal time code

En ja, om die apparaten te kunnen laten 'praten' moeten ze wel allebei dezelfde taal verstaan, in dit geval wordclock. Er hoeft maar één wordclock generator te zijn, maar ze moeten het wel allemaal verstaan.

Gebruikt Word Clock niet de resolutie van je samplerate? Zo kun je synchroniseren met een toestel dat op 44.1 werkt terwijl het orineel in 48 Khz gesampled werd (bv analoge ingang van een DAT). Het resultaat is dan dat alles versneld wordt weergegeven, doch zonder vervorming.

Ik ben hier ook niet zeker van hoor .... ik heb namelijk geen moderne apparatuur met Word Clock 8)

:doei:

Origineel geplaatst door Slipperman
in dit geval beetje loos aangezien hier eigenlijk geen echte threads over zijn ;)

beetje loos antwoord ook dit ^^^^^^^ ;)

ik zou zeggen lees dit en dit eens.

Back