kabels labelen

haha, ik ga nog ff denken wat ik ga doen maa kom er wel uit :) thanks for the help !

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door r.5
Ssssshhht... Je stoort me in mijn concentratie...

Oh ja, papier tape rulez en staat veel stoerder dan van die professioneel uitgeprinte labeltjes...

papier kan slecht tegen warme vochtige lucht bij live optredens en overleven het vaak niet langer dan 1 of 1/2 avond.
dus daarom wel stevige tape gebruiken als je ook live gaat gebruiken :P verder maakt nie uit natuurlijk !

Labels van Labelident

Labels van Labelident

Nou was ik ook ontevreden over mijn vroegere methode van labelen. Ik deed het met plakband en papier en dat was lastig schoonmaken bij het vernieuwen van het label.
Nu heb ik een Duitse webwinkel, Labelident, gevonden, die precies heeft wat ik zoek.

Dit zijn de ingrediënten:
dsc02291p.jpg

Dit is het resultaat:
dsc02282x.jpg

Wat je nodig hebt is: Kabelbinders met een breedte van 2,5 tot 4,8 mm, plastic labels van 29 x 14 mm en zelfklevende etikettenvan 30 x 15 mm.

Een paar kanttekeningen. Het oppervlak van het label is 29 x 14 mm en dat is niet groot.
Ik heb lang gezocht naar goed passende zelfklevende etiketten, maar de etiketten van Labelident die 30 x 15 mm zijn, zijn het best passend. Je moet er voor het goede een beide kanten een paar millimeter afhalen.
Ook het aantal etiketten (4000) is een beetje teveel van het goede.

Ik was in totaal €36,90 kwijt, waarvan €15,00 verzendkosten. Betaling gaat alleen via bankoverschrijving en ik ontving eerst een rekening zonder "steuer" en later een rekening met "steuer".

je kan ook bij elke kabel een kaboutertje zetten, je weet wel met zo'n pijpje en dat ie dan op jouw'n verzoek ff met rooksignalen aangeeft welke kabel het pcies is...
dat kost je op jaarbasis ongeveer 5 pakken bambix om ze 'powered' te houden en een handboek rooksignalen nutuulk...

Nou was ik ook ontevreden over mijn vroegere methode van labelen. Ik deed het met plakband en papier en dat was lastig schoonmaken bij het vernieuwen van het label.
Nu heb ik een Duitse webwinkel, Labelident, gevonden, die precies heeft wat ik zoek.

Dit zijn de ingrediënten:

Dit is het resultaat:

Wat je nodig hebt is: Kabelbinders met een breedte van 2,5 tot 4,8 mm, plastic labels van 29 x 14 mm en zelfklevende etikettenvan 30 x 15 mm.

Een paar kanttekeningen. Het oppervlak van het label is 29 x 14 mm en dat is niet groot.
Ik heb lang gezocht naar goed passende zelfklevende etiketten, maar de etiketten van Labelident die 30 x 15 mm zijn, zijn het best passend. Je moet er voor het goede een beide kanten een paar millimeter afhalen.
Ook het aantal etiketten (4000) is een beetje teveel van het goede.

Ik was in totaal €36,90 kwijt, waarvan €15,00 verzendkosten. Betaling gaat alleen via bankoverschrijving en ik ontving eerst een rekening zonder "steuer" en later een rekening met "steuer".
Ziet er goed uit :okdan:

Tja. Het blijft wel ff plakken. Als je der geen lucht tussen laat

Ik heb der mn ijskast mee gefixed. Blijft al een paar maanden goed en komt zelfs vrij veel vocht aan.
Je weet wel.. in de deur, waar je je flessen inzet. Was afgebroken. Crêpe tape does it all! :)

pas maar op dat Rob van de Smaakpolitie dit niet leest :smeris:

anders gebruik je zoiets?! :)

Attachments

• Schermafbeelding 2011-06-22 om 20.09.39.png
    Schermafbeelding 2011-06-22 om 20.09.39.png
    20,1 KB · Bekeken: 94
Gewoon wat masking tape en een ballpoint, daar ga ik geen 36 piek voor betalen hoor :D

Ideaal !!!

N.a.v. dit draadje kwam ik hierop:

attachment.php

Makkelijk als je vaak van setup verandert of live gaat.:okdan:

Je moet wel ffkus eten...uhh.. sparen. :D

Attachments

• DSCF1741.JPG
    DSCF1741.JPG
    106,3 KB · Bekeken: 97
Doe hip en denk aan het millieuj. :)

Hergebruik is de toekomst! :P

Als je geld over hebt is dit denk ik veruit de mooiste optie:

http://www.label-the-cable.com/

Op meerdere plekken in NL verkrijgbaar maar voor mij te duur. Ik gebruik nu schilderstape (werkt prima) en ben van plan om 100 van die plastic sleutelhangers en een zakje tie-wraps aan te schaffen, dan ben je voor minder dan een tientje klaar voor 100 kabels.

EDIT: Oh de tip van peterh is veel beter. Gauw kopeh!:-)

Attachments

• 327902.jpg
    327902.jpg
    64,3 KB · Bekeken: 98
grappige oplossingen, heb altijd een papiertje en plakband gebruikt :o:

je kan ook bij elke kabel een kaboutertje zetten, je weet wel met zo'n pijpje en dat ie dan op jouw'n verzoek ff met rooksignalen aangeeft welke kabel het pcies is...
dat kost je op jaarbasis ongeveer 5 pakken bambix om ze 'powered' te houden en een handboek rooksignalen nutuulk...

:D Hoe kom je erop!?

Kabelmarkeerders

Kabelmarkeerders

Ik kwam deze kabelmarkeerders tegen bij Huis & Comfort. 20 stuks voor €4,95. Als je je eerst inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je een kortingscode van €5,00 op een bestelling van €25,00 of meer.

a6w4.jpg

Ik kocht op ebay 200 tie rips (zips?) met labeltje aan. Super.
Wat ook nog kan: thomann verkoopt die kabels, zoals je hie een jack ziet. Dat geel ringetje kan je er af halen. En dus elders gebruiken, of ringetje bij hangen zodat je een heuse kleurcode maakt.

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Aan ja, dat zou ik ook eens kunnen doen !!
Hoe noemt dat juist Klinkske ?? of link ??

Back