Coady
^^
Goed, kleine intro; Ik ben nu al ruim 9jaar bezig met muziek maken, maar tot op heden alleen softwarematig. Ik gebruik nu FLstudio i.c.m. met een M-audio Radium49 Midi keyboard/controller en dat vind ik ontzettend fijn werken allemaal.
Alleen nu wil ik dus ook beginnen met het aanschaffen van hardware om die i.c.m. FLstudio te gaan gebruiken. Maar hoe werkt dit nu allemaal precies en hoe sluit je het allemaal aan ?
Ik heb het een en ander erover opgezocht, maar kom er toch niet helemaal uit.
Is het nu zo dat als je bijvoorbeeld een synth wilt gebruiken in je setup, dat je de midipoorten van de synth gewoon aan je computer aansluit (zodat je dus ook met je midikeyboard die op een andere poort op de computer aangesloten zit, zowel je vst's als de synth kan besturen)
en de audio-out poorten aan een mixertje ?
Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
t.i.a.
Coady
Alleen nu wil ik dus ook beginnen met het aanschaffen van hardware om die i.c.m. FLstudio te gaan gebruiken. Maar hoe werkt dit nu allemaal precies en hoe sluit je het allemaal aan ?
Ik heb het een en ander erover opgezocht, maar kom er toch niet helemaal uit.
Is het nu zo dat als je bijvoorbeeld een synth wilt gebruiken in je setup, dat je de midipoorten van de synth gewoon aan je computer aansluit (zodat je dus ook met je midikeyboard die op een andere poort op de computer aangesloten zit, zowel je vst's als de synth kan besturen)
en de audio-out poorten aan een mixertje ?
Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
t.i.a.
Coady