Zekers. Tenminste, dan moeten de betreffende geluiden er wel in zitten natuurlijk
Geluiden van een piano ed. vind ik zelf ook ideaal om bepaalde loopjes e.d. uit te zoeken (daarna zoek ik er wel een passend geluid bij).
Alleen indien je een synth gebruikt als veredeld keyboard, dan doe je toch iets niet goed (het kan wel, maar je haalt er niet uit wat er in zit).
Hey Yorin... even zonder dollen. Maar heb je je hiervoor wel eens verdiept in het maken van muziek met digitale insturmenten? Het komt me een beetje over of je ineens hebt besloten om maar dance-nummers te gaan maken.
Als je denkt dat je als je eindelijk een keuze hebt kunnen maken uit een synth, dat je dan meteen een hit oid kan schrijven, dan heb je het mis!
Beste tip voor jou... for sure.... Koop Reason 1.0 (of zodra die uit is Reason 2.0). Dit is een softsynth voor je PC. Een heel algemeen uitgebreid pakket perfect voor het maken van Dance. Leer je alles snel goed kennen. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Stukken goedkoper dan de CS6-x.
Eventueel kan je nog ergens een 2e hands CS1-x op de kop tikken zodat je een toetsenbord en wat draaiknopjes hebt. 2e hands kan je ze al vinden voor zo'n 200 euro.
Succes,
Almeros
PS. check de Synthforum song Database eens. Zijn genoeg nummers puur gemaakt met Reason. Kan je een idee krijgen.
trouwens, een keyboard doe je met een synth niet zo 1-2-3 na hoor....keyboard hebben van die accompaniment ritmetjes weet je nog...complete digitale bigband die met je linkerhand meedeinst
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.