Mixer voor ongeveer 400 €

Voor de mixer 500 euro. Niet meer. Er staan nog andere aankopen op het programma, vandaar :)

ja ik heb wel wat meer over voor een goede mixer. Als ik echt serieus bespaar op mn gewone uitgaven kan ik mss wel mn budget optrekken tot 7 à 800 €, dan kan ik wel al wat beters kopen. dan moet ik wel nog wachten tot eind augustus. Maar het zou mss wel beter zijn om dan meteen een goede mixer te hebben. Ik heb dan ook wat meer tijd om alles eens rustig te bekijken enzo.

Ik zou overigens je TV niet aansluiten ivm met mogelijke vervelende aardingsproblemen van de kabel. Een vervelende kabelbrom is erger dan een beetje ruis waar je zo bang voor bent.

Origineel geplaatst door matt second
Ik niet.
Ik denk helemaal niks. Misschien is D-Strukt wel iemand die van het Yamaha of Mackie-geluid houdt.

Een mixer is het hart van je set. Die koop je niet puur op specs of looks.

Maak geen denkfout matt, ik denk niet dat onze heer D-strukt al zover staat dat hij het verschil hoort, tenzij dat dan van die krakende pots en schuiven of Brom van een aarding lus ... ;)

niet denigrerend bedoeld D-strukt, maar ik denk een paar jaartjes terug aan mezelf. Koop idd een goed merk, dan zit je voorlopig snorkel (+zwemvliezen en duikbril als je ineens wat meer kanalen neemt, t'zit rapper vol dan je denkt...;{ )

:eureka:

Ik probeer geen denkfouten te maken, maar er zijn mensen die beginnen met een budget mixer, leren de eisen die ze stellen aan een mixer door ervaring en zoeken daarna later pas (weloverwogen) een duurdere mixer van een deftig merk. En er zijn mensen die kopen direkt een dure (goede) mixer

ja dat weet ik ook wel, daarom vraag ik ook raad hier op het synthforum ;) om mezelf te behoeden tegen miskopen .

:okdan:

Ik denk dat je met al deze info al een heel eind komt, en dan gaan mixen hè! ;)

@Matt: ik ben ook begonnen met een k*tmixer(bossBX16), maar als je het geld hebt en tegenwoordig heb je zo-veel keus ook vooral 2de hands, zou ik persoonlijk in zijn geval ineens voor iets deftigs gaan(niet te groot ook niet,16ch?). Maar dat valt dan ook te zien wat meneer zijn toekomstplannen zijn, synths en effecten bijkopen, hard of soft? Beide tesaam...etc etc, je kan alle kanten uit en door de mogelijkheden die je heden ten dage hebt, word de keuze idd niet gemakkelijker. Het is idd een kwestie van je eigen manier van werken met je beschikbare budget vinden.

ik ben met zowel hard als soft bezig, voor aan mn computer heb ik een m-audio delta 44 besteld met 4 in- en uitgangen , die dus al elk hun kanal(en) moeten hebben. MN Blauwe electribe is ook al 2 parts, en die zou ik ook als (primitieve) effect-module willen gebruikn, dus daarvoor zou ek al een send moeten hebben. Mn mc303 begint al door ouderdom een paar errors te geven, maar heeft toch nog een kanaal nodig. Alles hangt ook synchroon met mn pc via mn edirol controller, dus ik kan wel al enkele kanalen vullen.

Ik heb ook een paar extra kanalen nodig voor als een vriend van mij komt, met zn mpc, of voor gelijk wat aan te sluiten. Omdat ik ook altijd nieuwe dingen wil kopen, en dus waarschijnlijk wel nog nieuwe speeltjes zal kopen, reken ik toch wel een 6-tal kanalen extra. Een paar nieuwe effecten zullen er zeker bijkomen, mss wel nog een synth, nordlead of een virus ofzo, maar ik ga er zeker niet in overdrijven, want ik moet nog andere dingen kopen ook.

Als mn mengpaneel 2 jaar goed blijft, is het geen probleem, tot dan zal ik wel al een beter kunnen kopen :)

bedankt voor het advies, het zal nu wel al een stuk makkelijker zijn om iets te vinden

Origineel geplaatst door D-strukt
een paar nieuwe effecten zullen er zeker bijkomen, mss wel nog een synth, nordlead of een virus ofzo, maar ik ga er zeker niet in overdrijven, want ik moet nog andere dingen kopen ook.

niet overdrijven? :dubbel:

Dat hebben wij ons allemaal voorgenomen gehad ooit, het stopt gewoon niet(alhoewel, heb toch geen plaats meer;) ).

Wat niet wil zeggen dat je met een beperkte setup voldoende hebt, er zijn er zat gasten die zweren bij een beperkte setup, surtout je ook native wil werken, de twee werelden dus.

Moest ik nu kiezen, men persoonlijke smaak? MAckie Days are here to stay.
(ik werk digitaal met Yamaha O3D)

Ik denk dat de spirit iets wolliger zal klinken (denk ik aan de Ghost serie) en de return of the Mackies; klinischer, helderder en iets dunner (niet zo wollig dus).

Bwaa, goeie muziek maken is nog altijd belangrijker dan je mixer hè. Maar op de duur word je kieskeuriger en wens je een bepaald klankpallet aan je muziek toe en die vind je dan door extra te letten hoe en wat, zus en zo klinkt, ziede? Kwestie van het hoogste te kunnen bereiken.
(en dan als je muziek op de markt komt, encoden ze vollen bak MP3's van je muziekstukken en zetten ze dan online...=( ---> quality loss, aan 128 kbps toch ) :stupid

Weet iemand een goed mixertje dat aan die voorwaarden voldoet voor een aardig prijsje, laat het mij weten ;) Liefst nieuw of 2ehands in goede staat

Ik heb Yamaha Promixen te koop. (450, 550, 650 euro)

- 18 kanalen
- 3 band parametrische EQ ! ( en niet grafisch zoals op de meeste mixers)
- 2 onboard digitale effecten ( galm, delay, chorus, flanger, multitap...)
- 2 aux sends
- 2 compressors
- total recall ( je kan dus je mixen opslaan en vlug tussen diverse mixen switchen)
- -20 db pads + gain regelingen
- digitaal out
- volledig midi automatiseerbaar !
- moving faders !
- grouping / pairing
- tape in
- stereo + monitor out

Wat wil je meer ????
Vraag mensen die met ProMix, O3D, O2R en digitale aanverwanten werken of ze willen wisselen met een "analoge" Mackie en het antwoord is ongetwijfeld NEEN. De voordelen zijn zo groot ( bv total recall) dat net omdat je snel kan switchen tussen scenes je mixen steeds beter worden.
Het maakt geen moer uit of je analoge of digitale synths hebt. Zoals hierboven al gezegd : straks brand je het resultaat toch op CD en zit je dus toch digitaal. 3band parametrisch EQ !!! O2R zelfs al 4band !!
En dacht je werkelijk dat het enig verschil maakt of je een Mackie of een Pro Mix koopt als je nog maar net begint te knutselen?
Per slot van rekening is het de persoon achter de knoppen die de mix naar de haaien helpt.
Leren mixen is een kwestie van leren van getalenteerde studio en Pa technici, jaaren ervaring opdoen en veel met je bek tegen de korst te gaan en leren van je fouten.

Digitaal mixen heb ik niet nodig, aangezien al mn geluid analoog is. Er moet geen FX opzitten, maar als het erop zit geeft het niet.

Je Electribe en je MC303 kunnen haast niet digitaler...

Mag ik hier een (domme?) vraag tussengooien ? Waarom hebben de meeste mixers zo weinig stereo ingangen ? Ik heb zelf een Behringer en zou er toch meer kunnen uithalen met meer stereo ingangen, en ik vind het gemakkelijker ook.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zoals hierboven al gezegd : straks brand je het resultaat toch op CD en zit je dus toch digitaal.

Ge gaat me toch niet zeggen dat een mooie knallende mix vanuit een SSL naar CD gebrand niet hoorbaar verschilt dan vanuit een 02R naar CD gebrand ?
Wat maakt dat nu uit dat het digitaal word, de bron was toch respectievelijk uitersten en gewoon gedigitaliseerd geworden in zen geheel?
(sommigen gaan nog verder en masteren eerst naar REVOX Bandopnemer en dan pas digitaal voor nog meer extra analoog geluid)

Voor al je andere uitleg heb je overschot van gelijk!
En ja D-struct, die Promix zijn idd ook een goede optie. Met zoals gezegd een enorm gebruiksgemak! Ik ben ook rotverwend geworden door deze techniek en blijft het steeds bij dromen om een analoge te kopen.

Al mag je dit niet tegen echte producers "pur sang" zeggen want die zeggen dan dat je maar half serieus bezig bent, het resultaat van het geluid primeert tegenover gebruiksgemak volgens die gasten, ongeacht het extra werk ermee gepaard gaat.

MAAR!En hier hebben we al discusies genoeg over gehad en de conclusie is simpel;

met een digitale tafel "moet" je nu net iets meer moeite doen om een goede mix te hebben!! :) (er word met name nix extra aan het geluid toegevoegd) en dan heb je beide een argument voor of tegen het verhaal analoog VS digitaal!

En om het allemaal nog wat moeilijker te maken; de laatste generaties digitale mixers klinken werkelijk 'ongelofelijk' goed! Maw, de grens vervaagd langzaam maar zeker, of is reeds volgens sommigen een feit!

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Mag ik hier een (domme?) vraag tussengooien ? Waarom hebben de meeste mixers zo weinig stereo ingangen ? Ik heb zelf een Behringer en zou er toch meer kunnen uithalen met meer stereo ingangen, en ik vind het gemakkelijker ook.

is geen domme vraag, je kan per paar telkens een stereo maken toch, alleen zit je dan met aparte EQ en panning die je nog moet zelf afstellen. Bij digitale is het simpeler, daar kan je met 1 drukknop op ch1 en 2 tegelijk een stereo pair maken, net zolang tot je kanalen op zijn ;) (dit laatste is handiger, dat wel)

Origineel geplaatst door Prophet
is geen domme vraag, je kan per paar telkens een stereo maken toch, alleen zit je dan met aparte EQ en panning die je nog moet zelf afstellen. Bij digitale is het simpeler, daar kan je met 1 drukknop op ch1 en 2 tegelijk een stereo pair maken, net zolang tot je kanalen op zijn ;) (dit laatste is handiger, dat wel)

OK thx Prophet :). Maar het ideale zou zijn (voor mij) als alle inputs stereo zouden zijn met de optie om de stereo als mono te gebruiken...

Al naar de Soundcraft M8 gekeken?

Heeft 16 kanalen, inserts, direct outs, 4 aux (+ returns), send/return op de main bus (om tijdens mastering naar een aparte EQ+compressor te sturen) en standaard een digitale uitgang. En dit alles voor 595€!

151243.jpg

Wat voor muziek ik maak?? :D

overstuurde herrie met veel distortion, hier in belgië als hardtek, hardkor, tekcor en nog zoveel andere synoniemen bekend. In de Noordelijke landen ook wel als teKno bekend... die muziek die zelfs stil kabaal maakt :dj:

Kweet niet of dat er iets toe doet, of klinkt je geluid dan zo verschillend op verschillende tafels. Er moet gewoon een goed EQ bijzijn enzo... en niet te vlug oversturen dus flink wat headroom liefst

Back