Ableton 4 beta voor iedereen die maar wil proberen

waar ik helemaal van uit mijn plaat ga: de midi chord en de midi scale functies...gatverdamme! who needs chord memories? vooral als je zoals ik nogal slecht bent in accoorden is dit geniaal!

heb nog niet voor mekaar gekregen dat ik live gewoon kan laten doorlopen terwijl ik een midi clipje opneem, als ik record weer uitzet stopt het programma altijd..kan ik dit op een of andere manier omzeilen?

Dubbel klik eens op de clip.. dan zie je de waveform van de sample. Plus loop mogelijkheden.

Als ik op Global Record Button druk dan blijft live gewoon spelen hoor..?

had half uurtje nodig om m te snappen ,midi dan
vond het wel geslaagd om eerlijk te zijn.
olaf ...ableton is 3d voor audio
get your head around session and arrange
daar ligt het antwoord.
voorbeeld:
je neemt 1 loop 3 min op
daarna kan je knippen,
en dat met 8 loops kan je knippen
tot je 1 ons weegt
dus in het arr venster ,knip je te ver
rek je hem weer terug
afijn dit is eigenlijk te moeilijk om uit
te leggen,......kijk bij ableton bij tutorials

ziet er allemaal wel kick uit maaruh, ik krijg maar niet voor elkaar om met mijn midi keyboardje vst instrumenten te bespelen in live. kan iemand mij vertellen hoe ik t moet instellen, of welke handelingen ik moet volgen? ik heb niet zo zin om alles uit te zoeken :P dus please please tell me.

oh by the way, ik had die rakker denk ik binnen 5 minuten op zijn knieen :) ik laade een loopje, en vervolgens kies ik via het menu: midi map view of zo iets dergelijks, en toen liept tie vast.

Activeer eerst de midi input device in Preferences | Midi/Sync.
Dan in Session View (gebruik Tab) bij een midi track met VSTi monitor van auto naar on zetten.
Check Info View links onder voor meer handige tips.

Overigens moet je de laatste Ableton Beta 10 NIET gebruiken. Door e.o.a fout crasht ie bij de eenvoudigste handelingen.
Vandaag komt vast Beta 11 uit die normaler werkt:
Ableton Beta 10

Origineel geplaatst door actionHank
ziet er allemaal wel kick uit maaruh, ik krijg maar niet voor elkaar om met mijn midi keyboardje vst instrumenten te bespelen in live. kan iemand mij vertellen hoe ik t moet instellen, of welke handelingen ik moet volgen? ik heb niet zo zin om alles uit te zoeken :P dus please please tell me.

oh by the way, ik had die rakker denk ik binnen 5 minuten op zijn knieen :) ik laade een loopje, en vervolgens kies ik via het menu: midi map view of zo iets dergelijks, en toen liept tie vast.

ik denk dat je de monitoring niet aan hebt staan....

jammer: als je een midi clip maakt met rewire verwijzing zou het vet zijn als er automatisch een audio clip routing van de rewire komt ...dat moet je nu met de hand doen...

qua stabiliteit geloof ik ook niet dat het nu al een release candidate is.....dit kost nog wel een maandje of 2 development, maar zoals gezegd, ik ben de propellerheads gewend, op het moment dat we daar als betatester een versie krijgen dan vindt je met z'n allen hooguit nog zo'n bug of 20 a 30 in totaal..die gasten zijn echt goed...

dit vinnik echt slecht van ableton: "Availability: Live 4 will be available at your local music store and at www.ableton.com by the end of July. " hoe kan je nu al een release date aangeven als je nog volop aan het beta-testen bent en de ene na de andere bug opduikt? je moet software die echt voor performance/live is bedoeld pas releasen als het *klaar* is, dus als je geen bugs meer kan vinden...... en tot die tijd moet je ook niet met een release-datum op de proppen komen..ihmo..

Laatst gewijzigd:
Het is natuurlijk in principe twijfelachtig of ze de deadline halen met een goed werkend programma. (Wat natuurlijk altijd relatief is..)
Aan de andere kant.. op deze manier worden er razendsnel bugs gevonden en ik vind het erg prettig dat ik er nu al mee kan werken.

Ze zijn bezig met nieuwe beta versie.

Maar ehm..... dit is dus beter dan een hardware sequencer omdat het gewoon fijner en makkelijker werkt?

shit

shit

de beta (11) wil het bij mij helemaal niet doen, alles hangt zo'n beetje. ik kan bijvoorbeeld niet eens de loop knop on/off zetten, en ook oop play reageerd ie niet.
Nu is mijn grote angst dat dit komt omdat ik hiervoor de krekversie van 3.zoveel weleens geinstalleerd heb...zijn er nogmeer mensen die t zelfde hebben???

Origineel geplaatst door fuse
Ze zijn bezig met nieuwe beta versie.

Maar ehm..... dit is dus beter dan een hardware sequencer omdat het gewoon fijner en makkelijker werkt?

nee hoor tis gewoon een alternatief...maar ik ken geen RS7000 met een dual 17" scherm en keyboard en muis eraan waar je on the fly samples in tracks kan laden die gelijk worden gesliced in het goede tempo ;) dus het is wel heel interessant...maar blijft software he, de ene houdt ervan, de andere niet

ben net beta 11 aan het testen

als ik live als een midi seq gebruik en mijn externe apparatuur als geluidsbronnen, "schokt" het tempo als een gek en klinkt het alsof het programma dronken is. Super onstabiele tempowissellingen om de paar seconden. Aan de cpu zal het niet liggen - het is maar een loopje die ik er doorheen gooi. cpu staat op 5%.

....lang leve de MPC sequencer machine..

zo hee beta12 is echt een stuk beter dan beta9 en beta11......dat geeft hoop ;)

Daar gaat m'n voornemen om nooooooit meer met beta's te klooien.

Maar goed heb zelf om deze opties bij Ableton lopen zeuren.
En een niet muziek computer die toch al zo rot is dat een brakke Ableton ook niet uit maakt.

Voorbeeldje dan maar:
http://faxis.dyndns.org/synthforum/ableton4.ogg
(het is .ogg omdat het .ogg is)

Laatst gewijzigd:
midi op ableton werkt goed samen met m'n nord rack.
maar ik krijg mijn jomox airbase maar niet aan de praat. :confused:

Origineel geplaatst door ritzi lee
midi op ableton werkt goed samen met m'n nord rack.
maar ik krijg mijn jomox airbase maar niet aan de praat. :confused:

Ook maar enig idee waarom niet? Ik had ook plannen met een airbase...

Back