https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32164&highlight=jomoxOrigineel geplaatst door robnet
Ook maar enig idee waarom niet? Ik had ook plannen met een airbase...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32164&highlight=jomoxOrigineel geplaatst door robnet
Origineel geplaatst door robnet

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ben net beta 11 aan het testen
als ik live als een midi seq gebruik en mijn externe apparatuur als geluidsbronnen, "schokt" het tempo als een gek en klinkt het alsof het programma dronken is. Super onstabiele tempowissellingen om de paar seconden. Aan de cpu zal het niet liggen - het is maar een loopje die ik er doorheen gooi. cpu staat op 5%.
....lang leve de MPC sequencer machine..
(RM1x anyone?)

Origineel geplaatst door OnAcid
Monitoring
Dit is echt superirritant geimplementeerd. Zet je monitoring op "Auto" en je hebt al wat opgenomen, dan kun je niet even meespelen om wat dingen uit te testen. Zet je de stand dan op "On", dan werkt monitoring wel, maar kun je je pattern weer niet horen.(RM1x anyone?)
Origineel geplaatst door OnAcid
Preview door op toets te klikken
Als je op een toets klikt op de pianoroll, wordt de bijbehorende noot (sample) niet afgespeeld (zoals in cubase). Hierdoor moet je met intekenen gokken (of precies weten) onder welke toets je nu ook al weer die snare had geplaatst. Je kun wel even op je toetsenbord spelen, maar dan krijg je weer last van bovenstaand probleem.
(Op een toets klikken op de pianoroll zorgt ervoor dat alle noten worden geselecteerd in een track)
En draaien jullie op een PC? Ervaring met externe MIDI gear?
Dat klint goed!
Voor dat opnemen van externe MIDI gear in audio, moest je Live's latency goed voor calibreren, of ging dat vanzelf goed? Ik heb het hier 1 keer geprobeerd, maar moest wel een offset wegwerken in de audio clip.
met laptop en live4. (meer heb je niet meer nodig)