Ableton 4 beta voor iedereen die maar wil proberen

voor degene bij wie live steeds uitgaat als je hem net aan hebt gezet ofzo :

heb dit ook gehad en het kwam doordat die blijkbaar niet overweg kon met mijn
vst-map die ik had ingesteld. (als de programma inlaad scant hij die hele map en
daarna als die daarmee klaar was kapte hij er ineens mee :S heel vaag....)
toen ik de map ff hernoemt had en live opstarte en hij de map dus niet meer
vond werkte die weer helemaal 100%

overigens dit was met versie 3!

en ik denk dat die gewoon moeite heeft met bepaalde plugins waardoor die dit
deed.

heb een UAD1 en live4 is bij mij nog nooit gecrashed sinds ie uit beta is

hmmm raar mischien moet ik em updaten.. heb gewoon eengeregistreerde demo . heb de in de box versie nog niet binne .. maar kan zolang wel de demo gebruiken .. zou daar verschil in kunnen zitten ?

Origineel geplaatst door mischa
hmmm raar mischien moet ik em updaten.. heb gewoon eengeregistreerde demo . heb de in de box versie nog niet binne .. maar kan zolang wel de demo gebruiken .. zou daar verschil in kunnen zitten ?
Als je de boxed versie hebt besteld dan kan je een gewoon werkende copy downloaden en hoef je niet met de demo te werken .

denk dat je systeem fucked up is.............of je moet problemen met een bepaalde plugin hebben.....probeer es zonder plugins te configureren en kijken of je em dan wel kunt inladen?

hij laad prima de crashes ontstaan tijdens het arrengen als hij loopt te spelen

Origineel geplaatst door robnet
Een update. Ik heb een vriend gevraagd om mijn test situatie op zijn hardware te herhalen. Hij gebruikt ook een PC, maar andere hardware synths, en een PCI based MIDI output. Hij kreeg exact dezelfde offset tussen audio en MIDI uit Live4, van drum flam-achtige proporties.

Ik stel nu gewoon even dat *iedereen* deze offset heeft met Live4 (op z'n minst op een PC), maar dat niet iedereen het hoort, of het niet getest heeft. Proof me wrong. :D

Dat betekent ook dat je geen ritmische structuren kunt maken met Live4 waarbij de partijen deels op MIDI tracks staan die naar externe MIDI devices zenden, zonder een K timing te krijgen. Mind you, een 'flam' is een niet geringe delay! Dat verziekt de hele groove big time.

Ik denk dat de timing van de MIDI tracks in Live4 is geoptimalizeerd voor interne softsynths. Maar MIDI tracks die naar externe MIDI synths zenden moeten veel eerder afgevuurd worden om te compenseren voor de tijd die MIDI data nodig heeft om bij de hardware aan te komen. En daar hadden ze (nog) geen zin in, denk ik, dus.

Ik heb een directe email naar Ableton support gestuurd. Ben benieuwd. Hoop nog steeds dat ik het mis heb.

Ik heb dit probleem ook en het weerhoudt me ervan om live tot z'n vol potentieel te gebruiken. Eerste softsequencer die ik gekocht heb. Verdorie! Weet iemand of MAC gebruikers ook dit probleem hebben ? Met interne vst instrumenten gaat het inderdaad wel strak. Ik gebruik een digi002 als midi/audio interface (dacht eerst dat het hier aanlag)

hij laad prima de crashes ontstaan tijdens het arrengen als hij loopt te spelen

draai je wel versie 4.01 ?????????

ja 4.01

ja 4.01

hmmmmmmmm........supervreemd....zoals gezegd, bij mij nog geen enkele crash..........je had ook al geprobeerd te uninstallen en clean te re-installen? ik las ergens iets van iemand met een videokaart die voor crashed zorgde......heb je van al je hardware de laatste driver versies geinstalleerd?

zal eve video drivers checke .. thanks voor de tip

Ik gebruikt live4 regelmatig in combi met Ztracker. Op zich werkt dat wel maar ik kan Ztrack niet fullscreen draaien. Als ik dat doe crasht live zodra ik daar naar toe switch :( En dan heb ik Live niet eens fullscreen draaien.

Kennelijk is Live nogal gevoelig voor video kaart driver problemen enzo.

aangezien deze thread wel lang aan het worden is en de overzichtelijkheid zo wel verdwijnt hier een samenvatting van wat mijn inziens relevant is (misschien handig/leuk om dit verder uit te breiden):

-----------------------------
Hoe kan je met een midi-keyboard vst instrumenten bespelen in live?
Activeer eerst de midi input device in Preferences | Midi/Sync.
Dan in Session View (gebruik Tab) bij een midi track met VSTi monitor van auto naar on zetten.

Check Info View links onder voor meer handige tips.

Hoe kan je live gewoon door laten lopen, terwijl je een midiclip opneemt.
Druk op de global record button

Dubbel klik eens op de clip, dan zie je de waveform van de sample. Plus loop mogelijkheden.

Als je slecht bent in accoorden zijn de midi chord en midi scale functies geniaal.

Hoe kun je meespelen met een net opgenomen track?
Zet de “overdub” knop uit. (“Arm session recording” kun je aanlaten”. Zet je overdub weer aan, dan wordt er weer opgenomen.

Hoe kun je een preview horen middels de pianroll?
Houdt de ALT-toets in

Naar hoeveel poorten kan “sync ui” worden gestuurd?
Sync uit kan maar naar 1 midipoort gestuurd worden.

Hoe kan een vst met de interface van live worden bediend?
Iedere VST kan behalve via de eigen interface ook met de interface van live zelf worden bediend. Voor dit laatste: klik het zwarte pijltje links bovenin de VST.

Hoe kunnen shortcut keys aan scroll/links rechts worden toegekend?
Antwoord…..

Tip 1:slices uit een loop via midi triggeren
Je kan in een clip van bijvoorbeeld een drumloop, een snare, een kick of whatever selecteren als loop en deze dan naar de impulse of de simpler modules slepen. Op deze manier kan je supersnel slices uit een drumloop onder verschillende pads van de impulse drumsampler zetten en via midi triggeren.

Tip 2: Loop-offset
Via een envelop de loop-offset in een clip veranderen, bv elke 16e stap, op deze manier gooi je in sync met het tempo de complete loop overhoop, maar wel de hele tijd precies alle slices. Soort van realtime recycle random functie..

Tip 3: de follow-action
Plaats bijvoorbeeld 3 verschillende drum-breaks of bass-lines onder elkaar, en geef ze elk een random follow actie, op deze manier springen de clips at random van de ene naar de andere...je kunthet ook precies programmeren als je wilt, zo krijg je veel meer afwisseling in je nummers...

Neemt live audio op?
Nee, live neemt geen audio op. Alleen maar meta-data.

Alternatief voor midi opnemen
Midi opnemen in een andere sequencer en dan de files importeren als midi format 1 en in ableton lekker gaan arrangeren
Hoe kan je de midi editting window resizen?
Zet fold uit en resize maar

Tip 4:
je kan zowel audio als midi clips toekennen aan een midi-keyrange. Als je de midi assign selecteert, vervolgens een clip, druk op de linker-range key, houd ingedrukt, en vervolgens op de rechter-range key.Bijvoorbeeldv C1-C3 nu kun je met deze toetsen de clip triggeren, en tegelijkertijd transposen

Hoeveel cc-parameters kun je tegelijk bekijken?
1

VST PER MIDI KANAAL?

VST PER MIDI KANAAL?

hallo

Misschien is mijn vraag erg dom maar ik kom er zelf niet uit, ook niet na de manual doorgespit te hebben (heb rond blz 191 gekeken)

Als ik Bijvoorbeeld in een midi track (bijv nr 1) een vst sampler open (een externe sampler zoals bijvoorbeeld Kontakt), lukt het me niet om in een volgende midi track (bijv nr 2) met hetzelfde Kontakt te werken. Ik moet dus per midi track een aparte Kontakt openen.

weet iemand wat ik hier bedoel en hoe ik dit op kan lossen? Het moet toch ook kunnen dat je een bepaalde vst sampler opent die je voor een aantal midi tracks kunt laten opereren.

Ik kan in kontakt bijvoorbeeld wel een midi kanaal instellen en in een midi track van ableton een corrseponderend kanaal aanzetten maar er is dan geen vst insrument in die track om die kanaal af te spelen. - Om een kontakt 10 keer in een nummer te opnenen lijkt me sterk.

Iemand die mij kan helpen??

gr
Mensch-Maschine

Oi Mensch-Maschine

Zet van midi track 2 de output naar midi track 1 en zet monitor aan van midi track 1.
Bedenk dat in Ableton alles naar alles gerout kan worden.

heb ook een paar plugjes die zelf midi genereren en plugs die 2 stereo in hebben .. kzie de midi en stereo in/ uigangen niet in ableton .. met cubase werkt het wel

Heb de demo van 4.0.1. gedownload. Dit is een fijn stukje gereedschap! Ben m'n config gaan instellen, maar ben nu wel een "beetje geschrokken" dat er maar naar 1 midi kanaal gesynced kan worden.

Plaatje geplakt van de kanaal die ik middels m'n UM-880 kan aanspreken. Ik kies voor UM-880 control, met als uitgangspunt dat al de 8 uits dan aan Live gesynced worden. Dit gebeurt niet. Wat kan ik nog instellen om hier omheen te werken. Als ik uit 1 t/m 8 een kanaal kies werkt alles overigens fijn :okdan: !

Attachments

• live.jpg
    live.jpg
    50,7 KB · Bekeken: 124
Er zit (voorlopig) niets anders op dan met een programma de sync door te lussen naar andere midi poorten. Midi-Ox is daar geschikt voor.

Back