[MIC] Blue Ball - ervaringen / tips ?

Steven V

Ouwe rot
Een goeie dag allen.

Ik zit zo'n beetje te denken aan de toekomst; er komt een microfoon dan. Nog niet voor onmiddelijk (er staan eerst andere zaken op het verlanglijstje) maar dat weerhoudt me niet om nu al op zoek te gaan naar een goede microfoon die voldoet aan mijn behoeften.

Nu is de vraag welke. Ik zat zo'n beetje te denken aan de Ball van Blue, want dat merk heeft toch een hele grote reputatie (?) denk ik zo en dit is hun eerste budgetmicrofoon. Deze microfoon heeft ook een beestig design (vind ik zelf), wat ook wel meespeelt.

Met de microfoon moet een beetje vanalles opgenomen worden; vocals hoofdzakelijk maar ook de huis-tuin-en-keuken percussie, gitaar (zowel akoestische als de gitaaramp van een elektrische, zelfde voor elektrische basgitaar). Ik dacht wel dat ik wat dit betreft goed zit bij die Blue Ball (juist?).

Geluidskwaliteit steekt zo nauw niet -> ik ben nog een komplete newbie als je het mij vraagt. Zolang het maar niet slecht klinkt is het goed. Bouwkwaliteit vind ik bijvoorbeeld een stuk belangrijker. Al wil ik natuurlijk niet een slecht klinkende microfoon. Maar of een micro goed dan wel slecht klinkt dat zal ik wel niet kunnen horen met die beginners-oortjes van me...

Iemand tips / ervaringen? Alvast bedankt.

[EDIT]

Het gaat om deze microfoon:
279011.jpg

[/EDIT]

Niemand ervaringen met Blue microfoons? Iemand tips dan voor een goede studiomic van om en bij de 200 euro? Een all-round model, zoals hierboven beschreven.

Alvast dank je wel.

Jaja, dat had ik al gedaan, deze Blue kwam er overigens goed uit, maar ik had graag wat ervaringen gehoord van eindgebruikers.

Deze blue ball is een goeie allround mic.
Wil je echter iets goeds hebben voor zang,solo instrumenten
etc. kijk dan ook even naar de baby bottle.
Imho een waanzinnig goeie mic.

Voor dat je een mic koopt, kijk dan ook even waarvoor je de mic.
gaat gebruiken (zang, instrumenten) en voor wie...
Iedere zanger(es) heeft een stem die beter past bij een bepaald type, merk
microfoon. Maar ook de preamp is van belang.

Als de mic voor jezelf is, check dan eerst een aantal mics en preamps voordat
je iets koopt. De hele wereld kan wel van alles testen en zeggen dit is o.k.
maar niet iedere mic. past bij iedereen. Ik heb laatst opnames gemaakt met
een Neumann TLM 103, een Rode NT1 en een Superlux CM8A van een zangeres.
Zij gaf aan dat ze de Neumann het best bij haar stem vond passen, maar dat ze de
Superlux zeker niet slecht vond. En dat is een condensator mic. van honderd nogwat euro.

succes met je keuze

Ik heb ondertussen nog wat reviews trachten te vinden, en allen melden ze dat dit een goede allrounder is, wat ik dus nodig heb.

Een Baby Bottle is veel te duur voor mij, ik ben nog beginner en ik wil gewoon goede allround-microfoon voor een leuke prijs (en 150 dollar voor de Blue Ball is echt niet veel lijkt me). En het design van de Blue microfoons (en dan vooral hun goedkoopste telg) dat vind ik gewoon prachtig, wat mooi meegenomen is natuurlijk.

Bedankt allen voor de reacties. :okdan:

Origineel geplaatst door Steven V
Niemand ervaringen met Blue microfoons? Iemand tips dan voor een goede studiomic van om en bij de 200 euro? Een all-round model, zoals hierboven beschreven.

Alvast dank je wel.

Bij feedback(=kutzaak) verkopen ze een redelijk goede mic voor 169euro: de Rode NT1 (all-round) http://www.feedback.nl

Nooit gedacht dat ik het hier nog eens over blauwe ballen zou hebben}:|

Zelf nooit deze blauwe jongen in handen gehad, maar; houd er wel rekening mee dat het een dynamische microfoon is. Voor allround gebruik in een homestudio lijkt me een condensator mic toch beter.

Staat hier al een vers draadje ergens over budget mcrofoons. (superlux exo voor 20 euri). Sluit je aan zou ik zeggen en probeer eens het een en ander uit. Geluidskleur blijft toch vaak een kwestie van persoonlijke smaak

Ik heb de Blue Ball wel eens uitgeprobeerd. Ik zou in jou geval iets anders aanraden.
De Ball is een dynamische microfoon en klinkt fantastisch voor een gitaarversterker (voller dan een SM-57), maar is niet zo geschikt voor zang. Dan kun je beter doorsparen voor een Baby Bottle (erg goed), of als dat te duur is zijn er tegenwoordig zat goedkope grootmembraan condensator microfoons (bijvoorbeeld van Rode, SE Electronics, Studio Projects).

Oké bedankt heren! Het word dus nog een beetje nadenken. Maar daar is nog tijd zat voor

Bedankt voor de hulp.

Back