(Her)starter

TFHats

Lidl
Niet helemaal zeker of dit het juiste forum is, anders moeten de mods het maar verplaatsen.

Binnen twee weken heb ik de Korg MS-2000 binnen :biertje:

Ik wil mijn spullen langzaam opbouwen. In ieder geval heb ik naast deze MS-2000 dan nog een Yamaha PSR-36 keyboard (aardige PCM drumgeluiden, voor het overige 'obsolete'), Akai ME20A arpeggiator (te koop/ruil), Korg SQ-8 sequencer en een Korg MS-10. Mijn allereerste probleem zal zijn hoe ga ik geluid krijgen. Als ik de MS-2000 aanschaf wil ik tegelijkertijd wel een versterker bijkopen, maar wat is dan het beste? Dat zal immers ook betekenen dat ik (monitor) boxen moet aanschaffen. Ik twijfel of ik dit meteen moet kopen.

Ik heb weliswaar nog een versterker (voor cd, cassette, radio, etc.) staan, dus na wat geklungel met de draden, kan ik mijn gear wel aansluiten, maar dat is dan wel een tijdelijke oplossing. Op korte termijn wil mijn apparatuur ook via mij computer gaan sequencen. Misschien moet ik maar weer een nieuwe pc via het privé-project gaan aanschaffen. ;)

Mijn vraag is dus eigenlijk om kort te zijn, wat ik het beste kan doen om geluid te horen.

om te beginnen is een hifi stereo toch prima? Alleen als je meerdere geluidsbronnen hebt zul je een mixer moeten halen...

Ik ben begonnen met het aanschaffen van mixer->monitors->studio versterker, en ik kan je vertellen ik heb er geen spijt van, ook al is het best een uitgave!

Zeker een aanrader om eerst een mengtafel aan te schaffen.
Kijk maar eens naar de spirit lijn. Relatief goedkope mengtafels en redelijk goed van kwaliteit!

http://www.soundcraft.com/

ik ben erg tevreden met mijn behringer mixertje

Olaf

Behringer is niet het beste merk, maar de kwaliteit/prijs verhouding is zeker niet slecht.:biertje:

he! nieuwe smileys trouwens :geslaagd:

Ik heb een kleine spirit mixer en bevalt me ook prima , ik gebruik actieve speakers scheelt een losse versterker, ik gebruik de MSP5 van Yamaha en bevallen me uitstekend.
De speakers kunnen niet sub laag aan dus als je dat moet hebben moet je ze niet nemen.

Origineel geplaatst door Dorian-f
Ik heb een kleine spirit mixer en bevalt me ook prima , ik gebruik actieve speakers scheelt een losse versterker, ik gebruik de MSP5 van Yamaha en bevallen me uitstekend.
De speakers kunnen niet sub laag aan dus als je dat moet hebben moet je ze niet nemen.

Hee, ik heb ook de MSP5.. Je hebt gelijk ja, sublaag vinden ze niet leuk. Best jammer want voor de rest zijn het prima monitors vind ik.

Arv

Back