Mooi orkest...

Chazz

Darkening Worlds
Hallo,

Even een vraagje: ik werk al een tijd met (de legale) versie van Ediroll Orchestra. Leuk en aardig, maar de klank laat te wensen over bij bijvoorbeeld de brass section. (daarbij moet ik ELKE keer weer alles opnieuw laden, omdat hij niet mijn setting vasthoud. Zo start ie automatisch (na iets ingespeeld te hebben en opgeslagen te hebben) het de volgende keer gewoon weer af in een of ander fluitje, terwijl ik bijv. heb ingespeeld met een viool.

Anyway...

Ik zoek dus iets beters. Samples zijn altijd het beste hoor ik van iedereen, dus ik zoek eigenlijk een 19 inch rack versie van een multi effect (waar je zelf ook kan toevoegen eventuieel) maar waar dus ook mooie presets inzitten. Ik heb er geen verstand van, en ook geen kijk op...jullie vast wel :)

Heeft iemand tips voor me? Soms hoor ik van de meest goedkope 19 inch dingetjes die ze tweedehands kopen voor 200 euro en waar een heel goed geluid uit komt..alleen nu kan ik precies niet vinden wat ik zoek.

Thanx!

Uhh.... een multi-effect is dus een effecten apparaat. Weetjewel... delay, chorus, reverb, phaser, flanger?
Da's wat anders dan ik lees uit jouw wens...

Wat jij zoekt is dus een gewone ROMpler module. Iets orchestraals begrijp ik.
'n Proteus of een Sound Canvas of 'n JV-1010 / 1080, genoeg te krijgen, zoek even rond op dit forum.

Maar volgens mij zit jouw probleem eerder in het doorgronden van de MIDI program change boodschap i.c.m. je sequencer dan in het aankopen van divers ander materiaal. Wellicht begrijp ik je verkeerd?

Ik zou dan eens kijken naar modules als
- Roland JV-1010 of JV-1080
- Korg Trinity rack (TR-Rack)

Zijn 32 tot 64 stemmig, hebben sounds op basis van samples (ROM-pler), hebben goede multi-effecten, veel presets + sounds op het net. Plus...ze zijn denk ik niet meer nieuw te koop dus aantrekkelijk geprijsd.

Jullie geven allebei die Roland aan, dat is nog eens eensgezindheid ;)

Ik ga er voor rond kijken, misschien op marktplaats of zo.