Mooi orkest...

Chazz

Darkening Worlds
Hallo,

Even een vraagje: ik werk al een tijd met (de legale) versie van Ediroll Orchestra. Leuk en aardig, maar de klank laat te wensen over bij bijvoorbeeld de brass section. (daarbij moet ik ELKE keer weer alles opnieuw laden, omdat hij niet mijn setting vasthoud. Zo start ie automatisch (na iets ingespeeld te hebben en opgeslagen te hebben) het de volgende keer gewoon weer af in een of ander fluitje, terwijl ik bijv. heb ingespeeld met een viool.

Anyway...

Ik zoek dus iets beters. Samples zijn altijd het beste hoor ik van iedereen, dus ik zoek eigenlijk een 19 inch rack versie van een multi effect (waar je zelf ook kan toevoegen eventuieel) maar waar dus ook mooie presets inzitten. Ik heb er geen verstand van, en ook geen kijk op...jullie vast wel :)

Heeft iemand tips voor me? Soms hoor ik van de meest goedkope 19 inch dingetjes die ze tweedehands kopen voor 200 euro en waar een heel goed geluid uit komt..alleen nu kan ik precies niet vinden wat ik zoek.

Thanx!

Uhh.... een multi-effect is dus een effecten apparaat. Weetjewel... delay, chorus, reverb, phaser, flanger?
Da's wat anders dan ik lees uit jouw wens...

Wat jij zoekt is dus een gewone ROMpler module. Iets orchestraals begrijp ik.
'n Proteus of een Sound Canvas of 'n JV-1010 / 1080, genoeg te krijgen, zoek even rond op dit forum.

Maar volgens mij zit jouw probleem eerder in het doorgronden van de MIDI program change boodschap i.c.m. je sequencer dan in het aankopen van divers ander materiaal. Wellicht begrijp ik je verkeerd?

Ik zou dan eens kijken naar modules als
- Roland JV-1010 of JV-1080
- Korg Trinity rack (TR-Rack)

Zijn 32 tot 64 stemmig, hebben sounds op basis van samples (ROM-pler), hebben goede multi-effecten, veel presets + sounds op het net. Plus...ze zijn denk ik niet meer nieuw te koop dus aantrekkelijk geprijsd.

Jullie geven allebei die Roland aan, dat is nog eens eensgezindheid ;)

Ik ga er voor rond kijken, misschien op marktplaats of zo.

Op de vragen: het gaat er bij mijn gewoon om dat ik het zat ben elke keer alles opnieuw te laden etc. Ik werk met een 01x en ik vind het handiger als ik daar 19 inch apparatuur bij heb. Heb veel te veel software.....blijft toch maar software in the end....

Thanx beiden!

de edirol is erg goed..ik gebruik em zelf ook.. de settings zijn inderdaad niet op te slaan..ik geef meestal het instrument aan in de naam van het midi kanaal..

ik probeer zo veel mogelijk om aan de verschillende standards te houden.. en dan pas veranderen van preset.. ook is jammer dat ie niet naar meerdere audio kanalen uitstuurt.. maar dan wordt et maar wat extra werk :)

Ik gebruik zelf: www.vsl.co.at

Kost wel het nodige. ;)

Als je goedkopere oplossingen zoekt, dan moet je denken aan QLSO Silver of b.v. Garritan GPO (die zitten rond de 200 euro meen ik), beiden zijn op zichzelf staande kontakt plugins.

Ik neem aan dat je geen sample player hebt, zoals Halion of Kontakt?

Het kopen van een rompler o.i.d. raad ik af, dat klinkt gewoon niet zo goed.

Origineel geplaatst door Sovereign

Het kopen van een rompler o.i.d. raad ik af, dat klinkt gewoon niet zo goed.

Beetje kort door de bocht dit........

Wat adviseer jij dan ? Een analoge synth ? Die klinkt maximaal zo goed als de progger van de bak. :duivels:

@ Chazz:

Mocht je ervoor kiezen om toch met software te blijven werken, is het misschien verstandig om ieder nummer of dingetje wat je maakt in een aparte map te zetten en er een klein tekstfiletje bij te zetten waarin je je instellingen e.d. vastgelegd hebt.

In een JV zitten trouwens idd errug veel fijne, nuttige geluiden.

Origineel geplaatst door gemmetje
Beetje kort door de bocht dit........
Niet echt, dat is gewoon een feit. Een rompler kan niet op tegen samples die met verschrikkelijk veel detail zijn opgenomen (en gigabytes groot zijn als gevolg daarvan).

Wat adviseer jij dan ? Een analoge synth ? Die klinkt maximaal zo goed als de progger van de bak. :duivels:
Wat ik adviseer staat in mijn vorige bericht. ;) Ik denk dat een goedkopere oplossing zoals QLSO Silver, met een grootte van ong. 2 gigabyte meen ik, een betere oplossing is als hij specifiek zoekt naar orkest klanken.

http://www.arbitermt.co.uk/nsg/products/ew_so_silver.htm

Die mp3's zijn schitterend die ze er als voorbeeld bij hebben gedaan, zeker ride of the witches. Ik kan alleen even niet zo snel een prijs vinden. (edit: gevonden, 270 dollar)

Dat rompler, is dat een gewone cd rom, of zie ik dat helemaal verkeerd? ;)

Ik ben aan het bieden op een JV, kan nooit kwaad.

Dank aan allen

@ vraag: ik gebruik Kontakt, dus dat zou wel werken inderdaad.

Origineel geplaatst door Chazz
Die mp3's zijn schitterend die ze er als voorbeeld bij hebben gedaan, zeker ride of the witches. Ik kan alleen even niet zo snel een prijs vinden. (edit: gevonden, 270 dollar)
Bij Thomann kost Silver 279 Euro. http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-167809.html

Dat rompler, is dat een gewone cd rom, of zie ik dat helemaal verkeerd? ;)

Ik ben aan het bieden op een JV, kan nooit kwaad.
Een JV module is b.v. een rompler.

@ vraag: ik gebruik Kontakt, dus dat zou wel werken inderdaad.
Sterker nog, Silver komt met zijn eigen zelfstandige Kompakt module, dat integreert dus naadloos in je sequencer.

De duurdere libraries zitten helaas al snel aan meer dan 800 euro, dat ligt denk ik buiten je bereik.

Niet echt, dat is gewoon een feit. Een rompler kan niet op tegen samples die met verschrikkelijk veel detail zijn opgenomen (en gigabytes groot zijn als gevolg daarvan).

Wat ik adviseer staat in mijn vorige bericht. ;) Ik denk dat een goedkopere oplossing zoals QLSO Silver, met een grootte van ong. 2 gigabyte meen ik, een betere oplossing is als hij specifiek zoekt naar orkest klanken.

http://www.arbitermt.co.uk/nsg/products/ew_so_silver.htm

Probeer eens de K2600 van kurzweil dit is ook een romplayer maar het orkest is gewoon
super, heb een 128 MB piano geladen in een s6000 en vergeleken met de piano van de
k2600 maar de piano van de k2600 kwam toch beter uit de bus.

Origineel geplaatst door Digimod
Probeer eens de K2600 van kurzweil dit is ook een romplayer maar het orkest is gewoon
super, heb een 128 MB piano geladen in een s6000 en vergeleken met de piano van de
k2600 maar de piano van de k2600 kwam toch beter uit de bus.
K2600 heeft maar 12 meg intern geheugen, daarmee doe je niet veel. ;)

Nu werken bekende componisten zoals b.v. Hans Zimmer wel met Gigastudio voor orkestwerk, maar het uitgangspunt is duidelijk; de streaming software sampler is de enige mogelijkheid om een zo goed mogelijk realistisch geluid te produceren als het op het nabootsen van een orkest aankomt.

K2600 heeft maar 12 meg intern geheugen, daarmee doe je niet veel. ;)

Nu werken bekende componisten zoals b.v. Hans Zimmer wel met Gigastudio voor orkestwerk, maar het uitgangspunt is duidelijk; de streaming software sampler is de enige mogelijkheid om een zo goed mogelijk realistisch geluid te produceren als het op het nabootsen van een orkest aankomt.

iets wat realistisch klinkt hoeft niet beter te klinken...

iets wat realistisch klinkt hoeft niet beter te klinken...
Als men prut speelt niet nee. Een echte viool kun je ook laten janken. :D

Maar als iemand vraagt naar een "mooi orkest" dan lijkt het mij thans de bedoeling dat er enige vorm van authenticiteit van de samples uit gaat. ;) Daar streeft men in zijn algemeenheid ook naar, realistische klankopwekking en nieuwe ontwikkelingen in de sample wereld (zoals The Vienna Symphonic Library met hun "performance" mogelijkheden) dragen daar aan bij. Je kunt beter een goede basis hebben dan dat je met slechte klanken moet gaan zitten prutsen om het nog enigzins realistisch te laten klinken. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Als men prut speelt niet nee. Een echte viool kun je ook laten janken. :D

Maar als iemand vraagt naar een "mooi orkest" dan lijkt het mij thans de bedoeling dat er enige vorm van authenticiteit van de samples uit gaat. ;) Daar streeft men in zijn algemeenheid ook naar, realistische klankopwekking en nieuwe ontwikkelingen in de sample wereld (zoals The Vienna Symphonic Library met hun "performance" mogelijkheden) dragen daar aan bij. Je kunt beter een goede basis hebben dan dat je met slechte klanken moet gaan zitten prutsen om het nog enigzins realistisch te laten klinken. Dat kan niet de bedoeling zijn.

De beste soundtracks die hans zimmer heeft gemaakt was in de tijd toen
hij geen realistische geluiden gebruikte

De beste soundtracks die hans zimmer heeft gemaakt was in de tijd toen
hij geen realistische geluiden gebruikte
Hans Zimmer is niet mijn "Hero", dat is John Williams. ;)

Of Zimmer's recentere werken beter dan wel slechter zijn, is zoals altijd een kwestie van smaak. 8)

Genoeg om na te lezen zie ik zo. Die kurzweil is wel heel erg duur ( zag net 2200 euro staan op een kurzweil site)
Ik ga nadenken/ sparen/ beslissen :okdan:

Hoe staan EW Symphonic Orchestra Silver Edition (dit is dan quantum leap geloof ik) en Garritan Personal Orchestra tegenover elkaar?

Wat lijkt jullie de beste keuze?
Weet iemand voordelen / nadelen van beide?

Hans Zimmer is niet mijn "Hero", dat is John Williams. ;)

Of Zimmer's recentere werken beter dan wel slechter zijn, is zoals altijd een kwestie van smaak. 8)

iets klinkt of niet zal een zorg zijn of het nu realistisch is of niet , vangelis
heeft veel gebruik gemaakt van niet realistische geluiden en staat boven in
de top 10 van beste soundtracks.
Ik ken mensen die maken filmmuziek met geluiden die niet realistisch klinken
waar je kippenvel van krijgt zo mooi..

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Hoe staan EW Symphonic Orchestra Silver Edition en Garritan Personal Orchestra tegenover elkaar?

Wat lijkt jullie de beste keuze?
Weet iemand voordelen / nadelen van beide?
Ik denk dat je een heel goed beeld kunt krijgen als je de demos beluistert, op de GPO site worden namelijk ook een heleboel user demos geplaatst.

Ik heb ze beiden uitgeprobeerd, naar mijn mening klinkt Silver realistischer. Dat je bij GPO dan weer individuele secties zelf kunt bouwen omdat er nu eenmaal veel losse instrumenten beschikbaar zijn doet daar niet aan af. GPO streamt vooralsnog ook niet meen ik, wellicht dat ze daar wat aan doen in een update.

Back