Mooi orkest...

Origineel geplaatst door Digimod
iets klinkt of niet zal een zorg zijn of het nu realistisch is of niet , vangelis
heeft veel gebruik gemaakt van niet realistische geluiden en staat boven in
de top 10 van beste soundtracks.
Ik ken mensen die maken filmmuziek met geluiden die niet realistisch klinken
waar je kippenvel van krijgt zo mooi..
En natuurlijk is het waar dat synthetische sounds net zo goed een mooie track op kunnen leveren. Waar het hier echter om gaat is, zoals de topic al suggereert, een "mooi [symfonisch] orkest", en dat vind je nu eenmaal niet in synthetische klanken. ;)

Origineel geplaatst door Chazz
Genoeg om na te lezen zie ik zo. Die kurzweil is wel heel erg duur ( zag net 2200 euro staan op een kurzweil site)
Ik ga nadenken/ sparen/ beslissen :okdan:
Wat is je budget eigenlijk?

Hoeveel giga je ook laad in je softsampler het moet er ook weer uit, als je een
SB kaartje hebt van 35 euro dan is het realistische al snel weg.
De dynamiek van een orkest moet je goed kunnen plaatsen anders val je al snel
door de mand, er komt meer bij kijken dan alleen een softsampler en realistische
klanken om een goed orkest na te kunnen doen..

Origineel geplaatst door Sovereign
Ik denk dat je een heel goed beeld kunt krijgen als je de demos beluistert, op de GPO site worden namelijk ook een heleboel user demos geplaatst.

Ik heb ze beiden uitgeprobeerd, naar mijn mening klinkt Silver realistischer. Dat je bij GPO dan weer individuele secties zelf kunt bouwen omdat er nu eenmaal veel losse instrumenten beschikbaar zijn doet daar niet aan af. GPO streamt vooralsnog ook niet meen ik, wellicht dat ze daar wat aan doen in een update.

Wat bedoel je juist met streamen?

PS: Hey Sovereign heb jij de vsl orchestral cube? Die is gewoonweg :{

Hoeveel giga je ook laad in je softsampler het moet er ook weer uit, als je een
SB kaartje hebt van 35 euro dan is het realistische al snel weg.
Met een SB kaartje draait Giga niet meer in XP. ;)

Ik ken trouwens een professionele composer uit Noorwegen die nog gewoon bounced met een goedkoop SB kaartje, enkele van zijn demos staan op vsl.co.at (Thomas J Bergerson), b.v.: http://vsl.co.at/admin/downloader.asp?file=/data/Sounds/MP3/Jazz2k_Rise_With_The_Angels.mp3

Ik denk dat het wel meevalt met het wegvallen van het "realistische" gedeelte. ;)

De dynamiek van een orkest moet je goed kunnen plaatsen anders val je al snel
door de mand, er komt meer bij kijken dan alleen een softsampler en realistische
klanken om een goed orkest na te kunnen doen..
Oh absoluut. Ik kan een ieder dan ook aanraden om wat partituren te bestuderen met de CD ernaast om grip te krijgen op de speelwijze van elk onderdeel van een orkest.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Wat bedoel je juist met streamen?
Samplers zoals Halion, Gigastudio of Kontakt laden van elke sample maar een heel klein stukje in het geheugen, wordt de sample gespeeld dan wordt het resterende gedeelte van de HD gestreamed.

PS: Hey Sovereign heb jij de vsl orchestral cube? Die is gewoonweg :{
Ik heb de first edition, ben aan het sparen voor de pro versie en nog wat andere Horizon toevoegsels.

Hier wordt echter de suggestie gewekt dat met het kopen van zo een pakket je
meteen een orkest kan nadoen dit is echt een verkeerde benadering.
Het gaat hier toch om behoorlijke bedragen en niet iedereen heeft dit,
het betreft hier ook nog eens software dat als je het koopt en later wil verkopen
omdat het niet bevalt niets meer voor terug krijgt.

Dit is echter anders met hardware, een alternatief is een Emu Proteus 2 XR dan wel niet
zo realistisch als de genoemde software maar wel een goede basis voor een orkest.

de prijzen zitten rond de 150 euro.

http://www.marktplaats.nl/markt/muz..._zoek.php3?q=proteus+&submit1.x=0&submit1.y=0

Hier wordt echter de suggestie gewekt dat met het kopen van zo een pakket je
meteen een orkest kan nadoen dit is echt een verkeerde benadering.
Ik geloof niet dat iemand hier gelooft dat je door het kopen van zo'n pakket de volgende John Williams wordt. ;)

Het gaat om de basis, de geluidskwaliteit. GPO en Silver zijn all-round de goedkoopste instappakketten die in tegenstelling tot Romplers zoals de Proteus een veel betere kwaliteit bieden voor niet veel meer.

het betreft hier ook nog eens software dat als je het koopt en later wil verkopen
omdat het niet bevalt niets meer voor terug krijgt.
Dat is een economische overweging, maar als dit argument veel kracht zou hebben dan zou niemand overgaan tot het kopen van dure sample pakketten.

dan wel niet zo realistisch als de genoemde software
Exact. ;)

maar wel een goede basis voor een orkest.
Maar dat heeft hij met zijn Edirol pakket toch ook al? Ik geloof niet dat die Emu daar veel vanaf wijkt. Hij wil betere brass, dan zit hij met Silver een stuk beter.

IMHO natuurlijk. :D

Als je genoeg geld hebt geen probleem , als je een bedrijf bent geen probleem,
ben je als hobby bezig met muziek dan zal ik daar zeker over nadenken om
honderden euro's uit te geven aan software waar je later spijt van krijgt.

Deze tip is gratis..:geslaagd:

dit snap ik niet klinkt Quantum Leap Symphonic Orchestra nu realistisch of synthetisch:confused:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=248825#post248825
Als je op mijn mening doelt in dat draadje; Ik ben niet zo weg van enkele klanken (strings) in de Gold/Platinum prijsklasse tov VSL. Maw, ik prefereer VSL boven QLSO.

Neemt niet weg dat voor een budgetversie Silver een zeer aantrekkelijke "instap" library is.

Als je genoeg geld hebt geen probleem , als je een bedrijf bent geen probleem,
ben je als hobby bezig met muziek dan zal ik daar zeker over nadenken om
honderden euro's uit te geven aan software waar je later spijt van krijgt.
Voor mij is het ook maar een hobby, en die mag best wat kosten. ;)

Ik vind het eerder zonde om een Proteus te kopen die 2e hands ook minder oplevert en waar naar alle waarschijnlijkheid TS nog ontevreden over zal zijn qua klankkwaliteit. Maar goed, dat moet TS zelf afwegen, dat hoef ik niet voor hem te doen. :)

Hoe dan ook met een softwarepakketje met zogenaamde realistische geluiden maak je
ook nog geen goed orkest maar daar waren we het over eens.
Ik denk dat dit wel leuk is voor componisten maar zal nooit een echt orkest kunnen vervangen.
de demo's zijn inderdaad wel aardig maar ook niet meer dan dat, het is natuurlijk wel
een goedkope oplossing om in plaats van een echt orkest een orkest van CD te gebruiken dit
spaart de kosten als je bijvoorbeeld muziek gaat maken voor films van een lage budget.

de demo's zijn inderdaad wel aardig maar ook niet meer dan dat, het is natuurlijk wel
een goedkope oplossing om in plaats van een echt orkest een orkest van CD te gebruiken dit
spaart de kosten als je bijvoorbeeld muziek gaat maken voor films van een lage budget.
Als ze al met samples werken zullen ze sowieso geen budget versie van 300 euros gaan gebruiken. ;)

maar goed, het gaat uiteindelijk om de wensen van de TS. :)

relaxed.

Minder relaxed is dat de Ebay veiling uit de hand liep, dus die jv 1010 wordt helaas te duur.

Ik ga maar sparen voor iets nieuwers....iemand weer een idee voor een mooie 19 inch versie? ;) Liefst Roland, maar andere merken mag ook, als het maar NOG uitgebreider is dan de Roland JV 1010

Origineel geplaatst door Chazz
Ik ga maar sparen voor iets nieuwers....iemand weer een idee voor een mooie 19 inch versie? ;) Liefst Roland, maar andere merken mag ook, als het maar NOG uitgebreider is dan de Roland JV 1010 [/B]
Je gaat toch voor een dure rompler? Jammer. ;)

Dat zijn interessante stukjes voor de starter om te lezen Digimod, zeker aan te raden.

Nou, het liefst zou ik die Silver wel eens willen uitproberen. Maar die is ook nog iets van 250 euro.... Jammer dat je nergens een demo kan vinden online :erm:

Aan allen:

Mocht iemand een adresje hebben van die zijn software pakketje van Symphonic Orchestra Silver Edition weg doet...Mail me dan even! Ik ben bereid daar goed voor te betalen (uiteraard niet de 250 euro waarvoor die op internet te koop staat

;)

tsja......

tsja......

Origineel geplaatst door Sovereign
K2600 heeft maar 12 meg intern geheugen, daarmee doe je niet veel. ;)

Nu werken bekende componisten zoals b.v. Hans Zimmer wel met Gigastudio voor orkestwerk, maar het uitgangspunt is duidelijk; de streaming software sampler is de enige mogelijkheid om een zo goed mogelijk realistisch geluid te produceren als het op het nabootsen van een orkest aankomt.

Met alle ROMS erin heeft mijn (bescheiden) K2500XS 28 MB aan geheugen, maar Kurzweil heeft een
eigen datacompressiesysteem waardoor de samples 4 op 1 in het geheugen zitten.
Lineair vertaald dit zich in 4 x 28 MB = 132 MB samples (hele goeie trouwens). Hieraan kun je nog 128 MB in het
RAM-samplegeheugen zetten (indien geïnstalleerd, dit is optioneel).
Totaal 256 MB aan bruikbare samples.
Voorts is de Kurzweil een sampler met de uitgebreidste en diep(zinnigste) synthesizer ter wereld; door deze
met inventiviteit aan te wenden kun je uit een sample veel meer nuances halen of nieuwe samples bakken.
Met een K2661 kun je acht kanalen Gigagelul uit je kompjoeter via MIDI en een ADAT-bridge door de VAST machine
en de KDFX machine halen; met de K2000?/2500/2600 kan dit over 2 kanalen met live mode; hiervoor moet je dan
wel de sample-optie instaleren.
Je kunt dus een "beste-van-beide-werelden"-situatie creëren en van je "worst-kaas"-scenario afstappen.

't Wordt tijd voor een gedegen Kurzus hier, denk ik wel eens......

ISPdeRuiter - Woestijnomroeper;)

P.S. Voor wie wil weten wat je met samples in een Kurzweil kunt doen op orche(magi)straal gebied, hij/zij luistere
naar de Sweetstrings van Daniel Fisher (gratis af te halen op www.sweetwater.com ; deze gebuiken de keymaps
''ensemble strings" en in de ATK versie ook nog een keymap "Cello-viola-violin" het geheel op sample niveau versneden
en geniall in de VAST-menagerie gemanipuleerd).

Laatst gewijzigd:
Back