Mooi orkest...

Origineel geplaatst door Sovereign
Nou nee, niet laat maar. ;) Als je bedoelt dat alles voorgespeelde phrases zijn dan zit je goed mis. Even geript van de website:

Aan die verklaring heb ik weinig toe te voegen. Je speelt gewoon, het performance tool zorgt ervoor dat overgangen tussen noten realistisch klinken door automatisch op het juiste moment de juiste samples te triggeren.

Ik volg met interesse deze thread wegens plannen tot...

Nog even over die performance tool.

Dat werkt dus in realtime? Anders gezegd; ik speel iets op het klavier en die performance tool doet onmiddellijk zijn werk en ik hoef dus niet na het inspelen nog iets toe te voegen (alhoewel dat wel mogelijk moet zijn).

Als ik het goed begrijp dan zorgt die performance tool ervoor dat de gebruikte samples een realistischer speltechniek worden opgewekt.

Origineel geplaatst door Hover
Ik volg met interesse deze thread wegens plannen tot...
Dat werkt dus in realtime? Anders gezegd; ik speel iets op het klavier en die performance tool doet onmiddellijk zijn werk en ik hoef dus niet na het inspelen nog iets toe te voegen (alhoewel dat wel mogelijk moet zijn).

Als ik het goed begrijp dan zorgt die performance tool ervoor dat de gebruikte samples een realistischer speltechniek worden opgewekt.
Dat zie je helemaal juist. :) Het legato onderdeel van het performance tool handelt de keyswitches af die moeten worden aangestuurd, gaat volledig automatisch. Klinkt wellicht magisch, maar zo is het nu eenmaal. :)

Het Orkest uit een Kurzweil klinkt goed het Orkest van VSL klinkt realistisch maar
nog steeds niet echt dit komt omdat het orkest uit mensen bestaat die al hun instrumenten
beheersen en dit kun je onmogelijk allemaal zelf doen dan helpen die hulpmiddeltjes in VSL
ook niet je komt wel in de buurt maar ook niet meer dan dat.
Er moet nog een hoop gebeuren om echt een orkest uit een computer te toveren en
dan zijn we weer 10 jaar verder , in de tussentijd is dit wel een oplossing als
je geen echt orkest kunt veroorloven en je maar een bepaalde budget hebt.

Origineel geplaatst door Digimod
Het Orkest uit een Kurzweil klinkt goed het Orkest van VSL klinkt realistisch maar
nog steeds niet echt dit komt omdat het orkest uit mensen bestaat die al hun instrumenten
beheersen en dit kun je onmogelijk allemaal zelf doen dan helpen die hulpmiddeltjes in VSL
ook niet je komt wel in de buurt maar ook niet meer dan dat.
Ik moet je zowel gelijk als ongelijk geven, maar volgens mij val ik hierbij in herhaling. VSL heeft de Symphonic cube in de planning van 400 gigabyte groot en zal de meest voorkomende articulaties omvatten om zo het symfonische nirvana te evenaren. ;)

Helemaal "echt" in zijn totaliteit zal het voorlopig wel niet worden, maar de meeste mensen zullen er gewoon in stinken als ze niet vantevoren weten of iets "echt" is of niet

Maar de solo instrumenten zijn over het algemeen zo echt dat je wel eens dit soort posts tegenkomt op het VSL forum:
I know you use Sibelius, so do I. The legato tool works great. I have the note durations set to 100% in Sibelius, but I'm not sure that makes a great deal of difference. You just write it, load a legato patch, set up the tool and hit "P". It sounds absolutely real. I'm a university-trained clarinet player and I did some a-b comparisons between the VSL legato clarinet patches and me. No difference. The keys click where they do on a real clarinet, the difficult intervals sound difficult (as they are) and it is simply real.

Regards,

Jim Rowell

En:

It is the exact opposite of fake. I have written some very exposed music for woodwind quartet (flute, oboe, clarinet, bassoon) and the legato passages are stunningly real. I have played some of this for other woodwind players and they can't believe it's not real.

Back