Vraagje over een staander voor het keyboard

divinio

Starting Up...
Hey beste forumvrienden!

Ik heb een klein vraagje ivm het aanschaffen van een poot voor mijn keyboard.

Ik zou graag een staander kopen voor mijn Yamaha CS2x maar ik vroeg me af naar wat ik zoal moet kijken wanneer ik dat doe.

Zijn er minimumstandaarden?
Zijn ze te gebruiken voor eendert welk keyboard?
Te overwegen om deze 2de hands te zoeken?

Thx guys :biertje:

Er bestaan wellicht steunen specifiek voor jouw model maar er zijn ook universele steunen. Die zijn even stabiel.
De vraag is waar en hoe je je cs2x gebruikt, zittend, rechtstaand, alleen in de studio of bij optredens. Enfin, je keuze moet bepaald worden door het gebruiksgemak van wat je er allemaal mee gaat doen.

Het is uitsluitend voor gebruik thuis en zittend bij de pc.

Voorlopig staat hij op een kist maar ik wil toch wel iets anders dan dat.

Dus dacht ik aan zo een universele want ik hoop ooit toch eens iets anders te hebben dan mij CS2x.

Koop ik die dan best 2de hands of nieuw???

Greetzzzz HERMAX!!!

Je kunt het natuurlijk net zo duur maken als je zelf wil. En de vraag is: wat ben je in de toekomst (op korte of lange termijn) nog van plan? Komt er nog een synthesizertje bij?
je hebt ze natuurlijk in diverse soorten en maten. Ik zou gewoon voor een universele kiezen, wel zo makkelijk. Kun je tenminste alles op plaatsen.

Misschien nog een tip: als je gewoon een standaard koopt, waar één synthesizer op kan, en je besluit om later nog een synthesizer bij te kopen, dan kun je zo'n standaard uitbreiden met opzetstukken. Maar uit mijn ervaring heb ik geleerd dat dat voor een onstabiele situatie zorgde. Dus heb gewoon een fatsoenlijke dubbele standaard gekocht.

Bekende merken: Ultimate of Quik Lok

Succes!

Thx to you too Scratch! :okdan:

Dan ga ik dit weekend maar eens kijken wat die verkoper me allemaal gaat proberen aan te smeren. :dubbel:

8)

Back