wie weet waar mooie platenbakken te vinden zijn?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jes303

DIY brain mods
ik ben al een poosje op zoek naar hele eenvoudige platenbakken, voor thuis, dus geen dj cases. hoe eenvoudiger - lees: zonder tierlantijnen kortom strakker - hoe beter. curverboxen hebben de juiste maat heb ik begrepen maar die zien er niet uit. het enige wat een beetje in de buurt is de bak hieronder (zie plaatje), maar ook deze heeft weer randje en greepjes waar ik niet op zit te wachten bovendien zoek ik iets in een liefst zwarte kleur (spuiten kan maar liever niet) of transparant.

zelf maken is eigenlijk geen optie omdat ik geen tijd hiervoor heb en de juiste materialen zijn ook tamelijk prijzig of ondoenbaar om zelf te verwerken (denk aan perspex of polyester). mdf of multiplex vallen voor mij af, te grof.

kortom ik zoek eigenlijk iets met een beetje design, maar ja dat is ook niet te vinden dus... iemand tips?

Attachments

• platenbak.jpg
    platenbak.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 131
eigenlijk zoeits als hieronder (photoshopje)
tja die kratjes, ik ken ze, heb er een, handig hoor, maar lelijk. ja totaal onbelangrijk als je het nodig hebt voor de boodschappen of een verhuizing, maar niet als je dat permanent in je kamer hebt staan.

linkje naar de grijze bak:
http://www.engelslogistiek.com/index2.html en dan bij producten/logistiek/transportbakken

Attachments

• platenbak2.jpg
    platenbak2.jpg
    8,9 KB · Bekeken: 117
De moderne Curver-bak ( tegenwoordig Rubbermaid ;) ) is een stuk minder "scherp" als het plaatje hierboven doet vermoeden.

Kijk even op http://www.curver.com/home_org/home_boxes.htm onder DJ Cases.

Een volledig vlakke bak zoals jij aangeeft zou dan van hout of zo moeten zijn. Kunststof, zoals bij zo'n Curver... uh... Rubbermaid-bak is anders te dun/gammel/zwak.

Attachments

• 03554l.gif
    03554l.gif
    13,3 KB · Bekeken: 110
Zelfbouw :)

Attachments

• rec.jpg
    rec.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 113
Schop! Weet er iemand nog meer luxe/design oplossingen voor in de huiskamer? Heb het liefst alle platen op rij naast elkaar ipv achter elkaar in bakken.

Schop! Weet er iemand nog meer luxe/design oplossingen voor in de huiskamer? Heb het liefst alle platen op rij naast elkaar ipv achter elkaar in bakken.

Een (gelijmde) Ikea boekenkast (zijn rond de eur.99/109 dacht ik)...

zelf eentje uit mdf maken, mooier krijg je ze niet, geen hoekijzertjes gebruiken allesinds maar gewoon schroeven, houtvulpasta over de schroefkopjes, glad schuren, primer en een lak erover, tadaaa. Kost je hooguit 25 euro

expedit is er idd in meer vormen, ik heb die pootjes eronder omdat ik de kast op z'n kant heb liggen en m'n draaitafels anders niet hoog genoeg zijn.

Ziet er erg mooi uit Eraser! Ik heb echter de de platen liever niet op elkaar. De woonkamer bestaat veelal uit lange en lage objecten.. Ik ga eens kijken bij de ikea

Misschien is dit iets voor jou?

http://www.qube-system.nl/

Ik heb dit systeem zelf al bijna 10 jaar. Erg handig, zeker als je andere opstellingen wil die je bij Ikea niet krijgt. Is wel veel duurder dan bij Ikea, maar hoe groter je hem koopt, hoe goedkoper hij relatief wordt omdat je de kast per vierkant blok koopt. Als je handig bent kun je het natuurlijk ook zelf zo maken... Ik ben niet zo handig, heb er wel zelf nog deurtjes voor gefabriceerd want die prijzen sloegen echt nergens op.

idd duur zeg, als ik een kast samenstel zoals mijn Expedit met 4 vakken breed en 2 hoog en pootjes eronder kost dat €391,75 :r

koop gewoon de standaard expedit van 2x4 of 4x4 (5x5?) vakken. Die voldoet prima en staat heel netjes.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back