Piano spelen kan ik ook niet, al beweren de meesten (leken) van wel. Ik speel op gevoel, en dat is ook bij muziek maken. Ik kan wel een beetje noten lezen, ken een paar akkoorden, maar dat is dan ook alles. Het is niet zo dat je als het ware een 'diploma' zou moeten hebben, om muziek te kunnen maken. Je zult er nog versteld van staan, dat de beroemdste artiesten nog geen ene noot kunnen lezen!
Software matige drumcomputers, ik heb er ook één: reason. (van proppellerhead) Nu zul je nog wel meer van dat soort programma's hebben. Ik ken ze zelf ook niet allemaal, en aan één heb ik wel genoeg. Je hebt zo ook in hardware, bijv de kleine Roland MC 303; MC 505; Yamaha RM1x enz. Met deze drumcomputers (de naam zegt het eigenlijk al) kun je dus beats mee maken, d.m.v een computer. Wellicht mensen die nogal ritmisch zijn aangelegd, kunnen hier best goed mee uit de voeten, maar wederom zegt dat niks over of je nou wel of niet iets kan.
Ik had al eerder iets gepost, misschien is het bij jou eerst verstandig om software matige synths aan te schaffen, of demo'tjes uit proberen. Het bespaart je een hoop geld.
Een gitaar aansluiten, waarop? Een gitaar heeft geen midi: je kunt dus niet zoals bij een keyboard of synthesizers de ingespeelde muziek opslaan je pc en vervolgens weer aflaten spelen. Bij digitale piano's kan dit weer wel. Hoe het zit bij elektronische basgitaren....ik hou me niet bezig met dat soort instrumenten, dus ik weet niet wat daar de ontwikkelingen in zijn. Wat betreft met een 'gewone' gitaar zul je dit dus realtime moeten opnemen, maar daarvoor moet je wel weer opname aparatuur voor hebben.