Midi geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Noizzey

Nieuwkomer
Hi mede-forumgebruikers,

Ik heb jullie hulp nodig . Ik ben muzikant en wil graag beginnen met componeren op mijn pc. Voorheen gebruikte ik een audio programma om vanuit daar op te nemen en te beweken. Nu heb ik een synth op de kop weten te tikken die ook midi kan doorsturen. Alleen heb ik dus geen midi-geluidskaart. Om met mijn synth via de pc (windows XP) te communiceren, (ik wil alle instrumenten met mijn synth in de pc zetten, zodat ik de sounds van mijn synth achterwege kan laten...is 'n erg ingewikkeld ding) heb ik dus naar mijn idee een Midi-sound card nodig. Aan jullie dus de vraag: 'Wat kan ik dus het beste kopen?' Deze leek op midi gebied staat graag open voor jullie suggesties en ervaringen!!!

Alvast bedankt!

Greetz, Noizzzey :confused:

Re: Midi geluidskaart

Origineel geplaatst door Noizzey
(ik wil alle instrumenten met mijn synth in de pc zetten, zodat ik de sounds van mijn synth achterwege kan laten...
je wil dus eigenlijk je synth als masterkeyboard gebruiken (alleen voor midi) maar niet de geluiden uit de synth zelf gebruiken? en geluiden (samples) uit je pc aansturen... begrijp ik dat goed?

yep, dat klopt. Ik heb een DX-9 maar die algoritmes vind ik te moelijk om zelf fatsoenlijke sounds mee te creëren.

Origineel geplaatst door Noizzey
Ik heb een DX-9
dan noem je ook direct ff een synth op zeg, FM synthese is zeker voor een beginner al helemaal abracadabra...
hoewel, als je FM een beetje doorkrijgt je er zeer spectaculaire geluiden mee kan bouwen, maar dat terzijde...

als master-keyboard daarintegen komt een DX erg goed uit de bus mag ik wel zeggen (gebruik zelf de DX-7S nl)

Cool, dus de juiste master-keys heb ik al.... nu nog de geluidskaart...:D
ik ben op t net al een beetjes aan het zoeken geweest, maar nog niet veel kunnen vinden. Soundblaster blijkt ook midi-cards te hebben, geloof ik...

Check voor MIDI interfaces :
http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_...ORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=midisport&x=0&y=0
Je heb veel verschillende merken, maar spul van m-audio is me altijd erg goed bevallen.
Schaf wel een interface aan waar je in mee kunt groeien (een 4x4 ofzo). Weet je nu al zeker dat je geen andere synths gaat kopen maar puur met software blijft werken...dan kun je een 1x1 (1x midi in, en 1x midi uit) kopen.

een losse midi interface is het antwoord ;)

de meeste geluidskaarten (professioneel en goedkope kaartjes) hebben geen midi onboard. of via de gameport.

wat je kan doen is óf een midi interface voor op je usb poort kopen, of 1tje voor op de gameport.

www.feedback.nl -> multimedia -> hardware -> uit het lijstje MIDI kiezen.

als je 1 in en 1 out hebt is het al voldoende.

thanx

thanx

Bedankt jongens, dus eigenlijk, als ik het goed begrijp kan ik met een midi-interface voldoende uit de voeten?
Het is wel zo dat ik sound on-board heb, op mijn Soltek-moederbordje. Is voor beter resultaat een geluidskaart aan te raden?

Ik denk 't wel :) Over soundcards zijn bergen threads te vinden. Kijk op thomann of feedback eens naar de nieuwe kaarten van e-mu of misschien de audiophile van m-audio. Het hangt er maar net van af wat je wilt natuurlijk.

als je dan toch bezig bent kan je wel kijken naar geluidskaarten met midi. 2 vliegen in 1 klap enzo ;)

Thanx again

Thanx again

Erg bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik tenminste wat mee...
:okdan:

Bericht door een moderator:
Vraag beantwoord? Mooi, dan kan deze thread nu dicht!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back