knutselen aan je analoge filter?

pal

Mannelijk lid
Hallo mensen,

Zat laatst de denken over het aanpassen van mijn electrix pro analoge filters. Lijkt jullie dat mogelijk?
zou wel wat extra funkties en knopjes willen ..een soort van circuit bending?

Nu is het zo dat ik hier zelf niks van af weet, heeft iemand ervaring hiermee?

Thankx

ik heb van geacht forumlid boemtsak vernomen dat het heel lastig, zoniet onmogelijk repareren/modificeren is met die electrix spullen... doordat ze zo kompakt gebouwd zijn is er eigenlijk geen plek om iets te doen.... jammer doch helaas.

De Filtequeen heeft alvast geen analoog cirquit, voor zover je de website www.effectsdatabase.com kan geloven natuurlijk. De Filterfactory heeft ook een digitaal cirquit volgens die site.

ik denk dat het wel klopt dat er veel digitaals in die apparaten zit, maar het filter in de filterfactory is toch echt analoog (of ik moet het helemaal mis hebben... er staat iig "high order analog filter" op)... je kunt 'm bijvoorbeeld ook met CV aansturen.

Origineel geplaatst door koediman
beetje verneukerij dus dat "high order analog filter" op de voorkant... ik ga'm meteen aan de vuinisman meegeven!

geef maar aan mij dan :D

Origineel geplaatst door Toon
Belgische taarten zijn beter hoor ;)

Als ze net zo lekker zijn als het bier ga ik hier verliezen :( ;)

:biertje:

-C-

bedankt voor het aanbod van bier en taart jongens... ik ben ondertussen een beetje over m'n eerste teleurstelling heen en hou'm nog maar even ;)

indien toon z'n andromeda wil ruilen zal ik er nog eens over nadenken :D

Mensen, de electrix filter factory is toch echt analoog hoor..Stomme fout van SoS om in de titel over digitale modules te praten....

Alle andere modules zijn welliswaar digitaal behalve de filter factory natuurlijk ;-)
Daarnaast beschrijft de schrijver van de Sos review dat hij zelf geen analoge synths heeft met cv input..

Origineel geplaatst door pal
Mensen, de electrix filter factory is toch echt analoog hoor..Stomme fout van SoS om in de titel over digitale modules te praten....

En waar baseer je je dat op? Op het feit dat er "analog" op de voorkant staat? Voor mij is dat geen afdoend bewijs.

En over die cv: dat kan net zo goed een DA converter zijn mijns inziens.

Op de meeste sites lees je dat het een analoge filter is met digitale controle. In de review van het SOS artikel zeggen ze 2 tot 3maal toe dat het filter digitaal is (niet enkel in titel). Ik zou zeggen vijs het ding eens open, maar ach wat maakt het ook in godsnaam uit.

Origineel geplaatst door Steven V
En waar baseer je je dat op? Op het feit dat er "analog" op de voorkant staat? Voor mij is dat geen afdoend bewijs.

Ik heb m'n Filter Factory eens opengeschroefd en alles binnenin was analoog op de digitale (MIDI-) aansturing na. :)

Back