ongewone toepassingen met je gear

Origineel geplaatst door divi
ah, jij bent er zo eentje die nog in de coolness van de marlboro cowboy geloofd, en het romantisch vindt om op je 35e zwarte, verteerde longen te hebben? (sorry hoor, soms krijg ik zin om rokers af te kraken ;) )

maar euh... geen echte waarde? als je je synths moet laten oplappen want krakende knoppen en slecht werkende toetsen vol stof/as, dan zal de kostprijs toch behoorlijk echt zijn (tenzij jij t budget v bill gates hebt...)

maar om weer bij de topic aan te sluiten, in die filosofie kan je je synth ook gewoon als asbak gebruiken, iemand?

Dit is echt een briljant voorbeeld van 2 mensen die in compleet andere werelden leven...niets mis mee hoor, houdt de wereld lekker divers!

Origineel geplaatst door divi
ah, jij bent er zo eentje die nog in de coolness van de marlboro cowboy geloofd, en het romantisch vindt om op je 35e zwarte, verteerde longen te hebben? (sorry hoor, soms krijg ik zin om rokers af te kraken ;) )

maar euh... geen echte waarde? als je je synths moet laten oplappen want krakende knoppen en slecht werkende toetsen vol stof/as, dan zal de kostprijs toch behoorlijk echt zijn (tenzij jij t budget v bill gates hebt...)

maar om weer bij de topic aan te sluiten, in die filosofie kan je je synth ook gewoon als asbak gebruiken, iemand?

[OFFTOPIC]

Ik begrijp je frustratie ergens. Ik heb NIETS TEGEN ROKERS, behalve als ze mij op de één of andere manier dwingen
passief mee te roken, of als ze smalend doen over het feit dat ik niet rook.
Voor de rest doen ze maar waar ze zin in hebben, zoals de rest van de wereld :)

[/OFFTOPIC]

Origineel geplaatst door borchen
ik heb ooit eens een ouwe woofer met een diameter van 20cm met papier & tape
overspannen om daarmee de trigger-inputs van een Alesis D4 drummodule aan te sturen.. :geslaagd:

en dan maar slaan met een potlood (een echte drumstick zou er dwars doorheen gaan)

het was nog aanslaggevoelig ook! 8)

(mmmmm...ik moet die woofer nog ergens hebben liggen.....)

o ja...ooit nog wat zitten programmeren (aansturing van de midipoort) in Omikron-Basic op een Atari, resultaat: ik kon mijn DX-7 (was toen mijn masterkeyboard) als typmachine gebruiken....
8o)

Hey! dees is maf! :D
allebei de toepassingen vind ik best orgineel. :halleluja
Niet te geloven wat voor dingen men andere dingen laat triggeren, over wat ik hier zo lees.

Origineel geplaatst door Nolet
Dit is echt een briljant voorbeeld van 2 mensen die in compleet andere werelden leven...niets mis mee hoor, houdt de wereld lekker divers!

Het gaat in uw geval/denkwijze om het muziekmaken en de sfeer en gezelligheid, niet om de gear of het aardse materiele, juist? :) Daar is natuurlijk ook niets mis mee. Integendeel, mogen we niet uit het oog verliezen denk ik.

Ik heb mijn hartslag ooit een keer opgenomen, versterkt en gesampled in de Casio SK5, gelooped en gebruikt als ritme op een toenmalige cassette van me met de titel "Het Grote Wonder" van Work Of Honour in 1987. Ik weet dus niet of dit geld als een ongewone manier van gear gebruiken!!:confused: :confused: :confused: :D

Phochos:biertje:

Ik heb afgelopen weekend met mijn Korg ER-1 tien parren van een lichtshow gesequenced, wat erg leuk was om te doen, omdat je heel snel en makkelijk nieuwe patronen kunt maken.

Gr, Phontaq

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb mijn hartslag ooit een keer opgenomen, versterkt en gesampled in de Casio SK5, gelooped en gebruikt als ritme op een toenmalige cassette van me met de titel "Het Grote Wonder" van Work Of Honour in 1987. Ik weet dus niet of dit geld als een ongewone manier van gear gebruiken!!:confused: :confused: :confused: :D

Phochos:biertje:

Het is ongewoon genoeg :okdan:

:D

grappig hoe men vanalles gebruikt om vanalles te triggeren. Interessant!

Origineel geplaatst door Burp
verder triggert mijn wekker mij in mijn geheel wel eens.

heel erg ontopic zou het zijn als je dan vertelde wat je in zo'n geval zoal met je wekker doet

Origineel geplaatst door Symen
Ik heb jaren geleden een week geprobeerd fatsoenlijk geluid te krijgen uit een yamaha tx 16w Sampler.
De handleiding van zo'n ding weegt een kilo of 40.

Ik ben benieuwd of ik er nu wel uit zou komen...:P

Draait ie al op Typhoon 2000?

ik vind het gebruik van een fb01 op zich al heel erg ongewoon :D
dus ja...
hoewel... ongewoon... daar zit de latelybass preset toch in he?

ooh zeg, hier al ooit iemand een plaat en naald kapotgescratcht of zoiets?
of iets echt stukgesmeten voor het geluid?
Of laten doorbranden?

ja die en die solid bass. er zit nog een heel lekker pluck achtig basje in, die ik eigenlijk nog nooit eerder heb gehoord.

Ik had er zelfs 2,,, eentje heb ik pas weggedaan. Ik ben dol op dat ding

Back