USB- of FireWire Mixer

Nightly Build

Go for what you know
Mixers die via USB of FireWire een softwarematige mixer aansturen... bestaan die al?
lijkt mij erg voor de hand liggend maar ik ben ze nog niet tegen gekomen

01v96 kan via remote functie Logic,Cubase,Nuendo,Protools bedienen. ;)

dat kan voor alle mixers van yamaha, dm2000, O2R, O3d...

tascam dm24 met speciale firewire-kaart die er nu is kan hetzelfde dan als bovenstaande persoon hier zegt:)

qua interfacing heb je dan nog de mackie Onyx, maar dat bedoelde je niet

en dan..hmmm:)....de yamaha 01X:koffie:

De nieuwe SSL AWS 900 kan het ook. Schijnt best goed te klinken ook:

Attachments

• aws_main.jpg
    aws_main.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 146
Origineel geplaatst door lo-fi
De nieuwe SSL AWS 900 kan het ook. Schijnt best goed te klinken ook:

is dat dan gewoon een controller voor software?
dus draait de eigenlijke mixer op je PC en is het apparaat dan niet meer dan een verzameling knoppen en schuiven met een usb kabeltje?

en bestaan er ook dj-mixers die zo werken?

wil je puur de software mixer aansturen of ook met die hardware controller fysiek audio ermee mixen?

ik wil alleen de knoppen van de externe mixer gebruiken als controllers voor een softwarematige mixer.
zoals je bijv. bij Reason controllers kan toekennen aan faders en knoppen die je anders met de muis zou moeten bedienen.
dus de mixer puur als controller, er gaat dus geen geluid in- of- uit.

Origineel geplaatst door bounce
ik wil alleen de knoppen van de externe mixer gebruiken als controllers voor een softwarematige mixer.
zoals je bijv. bij Reason controllers kan toekennen aan faders en knoppen die je anders met de muis zou moeten bedienen.
dus de mixer puur als controller, er gaat dus geen geluid in- of- uit.

dan zouden alle midi controllers die faders hebben moeten werken

Origineel geplaatst door bounce
moet dat via midi???

Niet persé. Tegenwoordig is het aanbod aan midicontrollers via USB erg groot. Maar ook die gebruiken nog steeds het MIDI-protocol (enkel een andere aansluiting). Vaak moet je ook een driver installeren opdat je computer het als een midiapparaat zal herkennen.

die nieuwe behringer controller heeft bv 8 motorised 100mm faders, plus nog een zooi endless rotaries en knopjes.....voor rond de 200 euro...als je die in de USB aansluiting van je computer prikt kan je daarmee gewoon de mixer in je software bedienen, en als ie ook nog es midi feedback terugstuurt zie je ook keihard de faders op de controller automatisch meebewegen....

Origineel geplaatst door olafmol
die nieuwe behringer controller heeft bv 8 motorised 100mm faders, plus nog een zooi endless rotaries en knopjes.....voor rond de 200 euro...als je die in de USB aansluiting van je computer prikt kan je daarmee gewoon de mixer in je software bedienen, en als ie ook nog es midi feedback terugstuurt zie je ook keihard de faders op de controller automatisch meebewegen....

Ik snap nog niet helemaal hoe dit in de praktijk werkt.

Ik heb in Cubase al gauw zo'n twintig kanalen op mijn mixer in gebruik (de cubase mixer dus). Die Behringer controller heeft maar acht faders. Dan zal er dus geschakeld moeten worden ofzo? De eerste acht direct beschikbaar, knop indrukken, de volgende acht beschikbaar, etc.

Hoe werkt zoiets in de praktijk?

ik denk dat het met de behringer control hetzelfde is als een mackie control / houston. je drukt op de bank toets en de volgende 8 kanalen bedien je met je controller. en voor luie mensen is er dan altijd nog een controller extender ;)

als je een cross-fader wilt kijk dan es naar de evolution x-session. werkt op usb.

te vinden bij feedback.nl onder multimedia - hardware - controllers

Origineel geplaatst door postman
als je een cross-fader wilt kijk dan es naar de evolution x-session. werkt op usb.

te vinden bij feedback.nl onder multimedia - hardware - controllers

:okdan: wicked! precies wat ik zoek
en voor een prikkie bij mij om de hoek op te halen... thanx!

Back