Powercore

JohnnyKwee

Tja......
Kan iemand mij uitleggen waar een TC Powercore PCI kaart nou eigenlijk voor gebruikt kan worden? Het zal vast wel ergens staan, maar voor de echte leken onder ons.....

die kaarten zijn voor DSP verwerking.
Als je bijvoorbeeld veel software gebruikt kost dat enorm veel dsp omdat je cpu ook dsp verwerkt. Met zo'n kaart kan je bepaalde vsts en effecten over die kaart sturen met als voordeel dat je dus je cpu niet (lees al minder) belast. De kaart fuctioneerd dan als DSP voor die vsts en effecten die worden ondersteund (hoe dat laatste precies zit weet ik niet)

oooh, is dat alles. Dan heb ik nog niet zo'n ding nodig. Bedankt!

Beetje kort door de bocht hoor.

Powercore gebruikje om speciaal voor die kaart geschreven effecten en softsynths te kunnen draaien. Het lijkt alsof je een gewone plugin gebruikt maar die wordt dus uitgevoerd op die kaart en dan weer teruggevoerd naar de processor zelf.

En een processor kan dezelfde bewerkingen als een DSP uitvoeren. Maar alleen niet zo snel omdat hij daar niet speciaal voor gebouwd is. Alleen in de praktijk snapt je processor niet die speciaal gemaakte plugins dus kun je die niet door je processor uit laten voeren. Maar wel de speciaal voor de processor geschreven (reguliere) plugins.

Maar omdat je een aparte kaart voor DSP bewerkingen gebruikt hoeft dus je processor minder uit te voeren qua bewerkingen.

Kan iemand mij vertellen of ik iedere willekeurige vst-plugin op de tc powercore kan runnen. of alleen maar speciale vst plugins?

Ben nog niet iemand die zich met dat soort dingen bezig houdt, soft synths en zo en VST (Hoewel ik ook geen idee heb wat VST is, ik had altijd het idee dat het net zoiets was als een softsynth, maar dan van Steinberg Cubase of zo). Ik speel en record liever akoestische instrumenten....

Maar goed, nieuwe kennis is altijd mooi meegenomen.

Zo'n powercore voegt extra power toe aan je computer.

Tegenwoordig zijn er studio's die alleen nog op software draaien. Een beetje softsynths, effecten,... zijn genoeg om een gemiddelde processor kopje onder te laten gaan.

Een kaart, zoals de powercore, zorgt ervoor dat je meer processing power hebt dan je computer normaal aankan. Je kan dus meer 'software' tegelijk draaien.

Wat ik zelf altijd jammer vindt is dat fabrikanten wel een krachtige kaart ontwerpen maar enkel native software 'toelaten', ik ben voorstander van een open systeem en dan denk ik meer aan een Chameleon

Origineel geplaatst door fuse
Beetje kort door de bocht hoor.

Powercore gebruikje om speciaal voor die kaart geschreven effecten en softsynths te kunnen draaien. Het lijkt alsof je een gewone plugin gebruikt maar die wordt dus uitgevoerd op die kaart en dan weer teruggevoerd naar de processor zelf.

En een processor kan dezelfde bewerkingen als een DSP uitvoeren. Maar alleen niet zo snel omdat hij daar niet speciaal voor gebouwd is. Alleen in de praktijk snapt je processor niet die speciaal gemaakte plugins dus kun je die niet door je processor uit laten voeren. Maar wel de speciaal voor de processor geschreven (reguliere) plugins.

Maar omdat je een aparte kaart voor DSP bewerkingen gebruikt hoeft dus je processor minder uit te voeren qua bewerkingen.
kijk, tis me nu nog duidelijker :)

Origineel geplaatst door Hover
Een kaart, zoals de powercore, zorgt ervoor dat je meer processing power hebt dan je computer normaal aankan. Je kan dus meer 'software' tegelijk draaien.

Wat ik zelf altijd jammer vindt is dat fabrikanten wel een krachtige kaart ontwerpen maar enkel native software 'toelaten', ik ben voorstander van een open systeem en dan denk ik meer aan een Chameleon

Ik denk dat je het beter andersom kan zien: je koopt heel specifieke en hoogwaardige plugin's die 'toevallig' op een DSP kaart draaien. Ik denk dat de meeste gebruikers van een Powercore of UAD-1 kaart deze niet hebben gekocht om hun processor te ontlasten (ikzelf gebruik een UAD-1 puur voor de kwaliteit van vooral de 1176 en Puiltec plugin's). Ik zie zo'n kaart meer als een dongle.

Zo kun je het idd ook zien!

Maar wat zijn dan specifieke kaarten die er wel voor zorgen dat je meer processorpower krijgt voor de 'standaard' vst plugins?

Ik heb zelf een creamware kaart, en daarmee blijkt het sindskort geloof ik ook mogelijk te zijn om 'standaard' vst plugins op te runnen. (xtc mode ofzo heet dat).

Iemand andere suggesties?

Origineel geplaatst door Nolet
Die bestaan niet...

En volgens mij ligt daar toch een (gigantische) markt. Ikzelf ben een grote voorstander van een open DSP platform.

Stel je eens een standaard voor hardware voor waarop elke VST/VSTi kan draaien. Fabrikanten, ga eens aan de slag !!!

Origineel geplaatst door Hover
En volgens mij ligt daar toch een (gigantische) markt. Ikzelf ben een grote voorstander van een open DSP platform.

Stel je eens een standaard voor hardware voor waarop elke VST/VSTi kan draaien. Fabrikanten, ga eens aan de slag !!!

Dat platform bestaat al en heet Pentium.....

D'r zijn niet echt hardware oplossingen die je nu in de winkel kan kopen die je daarbij helpen.

Je zou kunnen voorstellen dat je extra processorkaarten zou kunnen toevoegen aan je systeem. Zo gek vind ik dat helemaal niet hoor. Bij de duurdere mainframes is dat geen probleem. Die kun je er zelfs in rossen als het systeem aan staat. Best wel heftig (ook qua prijs).

Maar er zijn al wel co-processoren op de markt die je ook voor ondersteuning zou kunnen gebruiken. En er is ook sprake dat de grafische chips van tegenwoordig gebruikt kunnen worden als een soort co-processor. Die is gewoon behoorlijk krachtig om naast video ook nog allerlei andere dingen te doen.

Maar of hier wat mee gedaan gaat worden blijft vooralsnog een raadsel.

Powercore is in tegenstelling tot uad een open platform. Iedereen die iets fatsoenlijks te bieden heeft mag voor de powercore plugins ontwikkelen.

Een hardware inplug dsp-kaart die alle PC VST's kan spelen gaat er nooit komen (is gewoon onzin zoiets). Koop dan beter een opteron (das ongeveer hetzelfde en bestaat gewoon al)

Origineel geplaatst door 6 trak
praat geen poep Nolet... we hebben het over een hardware DSP platform... niet slechts 1 processor...

Nou ja, zulke dikke poep is het ook niet...in C++ ontwikkel je een plugin voor het Intel Platform toch.....Waar jij op doelt is denk ik een soort TDM achtige omgeving. Die Protools knakkers hebben dus wel een open platform waar tal van ontwikkelaars spul op leveren. En die zijn ook naar eigen blieven uit te breiden met extra DSP's....alleen de prijs hè.....

Back