JohnnyKwee
Tja......
Kan iemand mij uitleggen waar een TC Powercore PCI kaart nou eigenlijk voor gebruikt kan worden? Het zal vast wel ergens staan, maar voor de echte leken onder ons.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kijk, tis me nu nog duidelijkerOrigineel geplaatst door fuse
Beetje kort door de bocht hoor.
Powercore gebruikje om speciaal voor die kaart geschreven effecten en softsynths te kunnen draaien. Het lijkt alsof je een gewone plugin gebruikt maar die wordt dus uitgevoerd op die kaart en dan weer teruggevoerd naar de processor zelf.
En een processor kan dezelfde bewerkingen als een DSP uitvoeren. Maar alleen niet zo snel omdat hij daar niet speciaal voor gebouwd is. Alleen in de praktijk snapt je processor niet die speciaal gemaakte plugins dus kun je die niet door je processor uit laten voeren. Maar wel de speciaal voor de processor geschreven (reguliere) plugins.
Maar omdat je een aparte kaart voor DSP bewerkingen gebruikt hoeft dus je processor minder uit te voeren qua bewerkingen.

Origineel geplaatst door mikeyd
Maar fuse z'n tekst stond er nog niet toen ik mn tekst aan t typen was vandaar!

Origineel geplaatst door Hover
Een kaart, zoals de powercore, zorgt ervoor dat je meer processing power hebt dan je computer normaal aankan. Je kan dus meer 'software' tegelijk draaien.
Wat ik zelf altijd jammer vindt is dat fabrikanten wel een krachtige kaart ontwerpen maar enkel native software 'toelaten', ik ben voorstander van een open systeem en dan denk ik meer aan een Chameleon
Origineel geplaatst door mikeyd
Maar wat zijn dan specifieke kaarten die er wel voor zorgen dat je meer processorpower krijgt voor de 'standaard' vst plugins?
Origineel geplaatst door Nolet
Die bestaan niet...
Origineel geplaatst door Hover
En volgens mij ligt daar toch een (gigantische) markt. Ikzelf ben een grote voorstander van een open DSP platform.
Stel je eens een standaard voor hardware voor waarop elke VST/VSTi kan draaien. Fabrikanten, ga eens aan de slag !!!
praat geen poep Nolet... we hebben het over een hardware DSP platform... niet slechts 1 processor...Origineel geplaatst door Nolet
Dat platform bestaat al en heet Pentium.....
Origineel geplaatst door 6 trak
praat geen poep Nolet... we hebben het over een hardware DSP platform... niet slechts 1 processor...