Juno2 Hoover Sounds

Coldness

Nieuwkomer
Yo!,Ik heb al n tijdje de Alpha Juno2,en ik wil wat meer souds er uit krijgen met name hoovers,. Ben alleen nog steeds niet in bezit van n PG300 Programmer heb nu n Emulator via de pc.

Dus mijn vraag is weet iemand n site of weet ik veel wat dan ook voor tips tricks om hoovers te maken.

mzl..

Je moet ff de presets laden en dan de "What the.." preset bewerken. Instant hoovers en zagers...

En de site voor Hoovers is: http://kickme.to/hoovers , maar hij's nu effe uit de lucht

Ik gebruik Sounddiver om mijn Alpha Juno te editen, da's handig want die werkt gewoon samen met Logic.

Okay de standaard hoover maak je door de Envelope te koppelen aan de pitch van de DCO.

Zet de Attack op 0, en laat dan het eerste stukje van 127 naar 0 lopen in een bepaalde tijd, je hoort dan bij het aanslaan van een toets dat het geluid naar beneden "glijdt". Als de tijd te snel of te langzaam is hoor je het bijna niet trouwens.

Dat gecombineerd met een PWM square en een square sub geeft instant Dominator sounds.

Je kunt vanalles proberen door de envelope anders in te stellen, je kunt bijvoorbeeld de pitch halverwege weer omhoog laten kruipen, als je er voor zorgt dat hij omlaag en omhoog gaat in 1 beat tijd dan kun je daar ook weer allerlei leuke dingen mee doen.

Gewoon ff een beetje prutsen en dan heb je de geluiden. Je kunt hier van alles mee maken, van Danse Macabre tot Thrillseeka tot Dominator.

Dit is een 'vaste' hoover per noot, het mooie aan een Alpha Juno is is dat je aan de pitch bender ook tot een compleet octaaf kunt aanwijzen ipv de standaard 3 semitones.

Maar dan zul je dus eerst de melodie moeten maken, en dan met de hand via de pitch bender of door intekenen in je sequencer de hoovers moeten maken.

wat bedoel je met uitleggen. Hoe het klinkt of hoe je het maakt?

Nou

Nou

Origineel geplaatst door technomauriesje
Volgens mij bestaat een hoover technisch gezien uit een zootje zaagtand-oscilatoren, die flink verstemd zijn t.o.v. mekaar, en dan een stevige 'chorus' eroverheen, vooral bij zo'n juno schijnt dat goed te werken. :okdan:

Nou, ik dacht dat ik van vlees en bloed was :confused:

Hover

PS : best wel lekkere geluiden, yeah

Origineel geplaatst door nick nova
Kan iemand effe in het kort Hoovers uitleggen?

Was mijn verhaal nou zo wazig??

om even oude vissen uit de sloot te halen (als ik dit tenminste mag?):
ik heb gezien dat verschillende users hier een alphajuno of mks50 hebben, en ik ben er zelf behoorlijk mee bezig :p

kan iedereen mischien zijn beste hoovers es laten horen (in tracks of mp3 of weetikveel hoe jullie anders audio posten),
kben echt geîntresseerd, er zijn enkele van die jungle hoovers die ik er echt niet uitkrijg (die mentasm hoover lukt ook maar moeilijk).

ik zal mijn recente pogingen later ook online zetten, eerst blokken hehe :geslaagd:

rvooh

Origineel geplaatst door bikkel
Mentasm is mij nooit gelukt.

Vooral dat lage stuk...vaag.

lage stuk? dat subbas geluid net voor het zwaar gefilterde stuk begint?
staat overigens bekend als een van de eerste techno tracks die volledig uit samples bestaat (heb ik ergens gelezen)
je moet trouwens eens luisteren naar de track "shiver" van panacea om mooie hoovers te horen. daar komen meer huilende hoovers in. vraag me af hoe die gemaakt zijn.. Klinkt als de opgepitchte sound van T99: Anastasia (klassieker!)..
intrigerend 8D

Re: hoover

Re: hoover

Origineel geplaatst door RonBakker
hallo, kan ik dit ook op m'n Juno 106 ?

groetjes, Ron.

Nee, die heeft geen DCO envelope modulatie optie, dat hebben alleen de Alpha's.

Back