Juno2 Hoover Sounds

Re: hoover

Origineel geplaatst door RonBakker
hallo, kan ik dit ook op m'n Juno 106 ?

Ge moogt het altijd proberen, maar volgens mij zal dat moeilijk gaan.
De authentieke klank komt uit alpha juno (of mks-50)
Komt mede door de DCO's, en de manier waarop uw envelope up de pitch en je VCF inwerkt.. Ik is een noise wave handig
Als er iemand andere hooverende synths weet, mag je die altijd vermelden. Ik ken er maar 1 (hardware), software is wat anders natuurlijk.

noou het geluid is goed te doen in daalpha en junox2, maar de nevelopes nog niet zo lekker, maar dat gaat verbeterd worden is gezegt (kvr forum)

Hoover kun je gaan?

Hoover kun je gaan?

AreAmEye is een coole track, maar ik kan dat geluid niet uit mijn mks50 krijgen.
Ik neem aan dat er ook flink met EQ is gewerkt, maar dan nog.

-C-

wat heeeeel veel met hoovers word gedaan is ze live bewerken met de mid sweep van een parametrische eq, dan doe je de gain van die band opendraaien en de q iets voor de helft en dan lekker met de freq. spelen op de maat hehehe

Origineel geplaatst door glennplumber
Denk dat de meeste hoovers tegenwoordig ook uit een jp80x0 komen en niet meer uit de juno !!

zou ik wel es willen horen!

Mjaa ... zal vanavond weer ff checken !!
Had gisteren al 2 samples gemaakt alleen m'n asio stond te laag ... waardoor ze vol met tikken zitten.:( :( Zal vanavond even kijken of het me gaat lukken !

GlennPlumber

Origineel geplaatst door RVooh
zou ik wel es willen horen!

Helaas krijg ik de tikjes zo snel niet weg !!???!!!!??!!?!?!??!!

Maar hier is die dan een ff snel gefabriceerde jp8080 hoover

Origineel geplaatst door RonBakker
hallo, kan ik dit ook op m'n Juno 106 ?

groetjes, Ron.

nee dat gaat niet, de juno-2 heeft 2 belangrijke parameters die een juno-106 (of zelf 60) niet hebben. het zit hem voornamelijk in de PWM mod in een zaagtand EN de instelbare chorus... met een D-50 kun je wel heel close komen!
BTW: dat geluid heet een "Hoover"??? daz de eerste keer dat ik het hoor... dacht dat het gewoon het "human resource geluid" heette... anyway... is al veel ste veel uitgebuit... ik vind het persoonlijk een K*T geluid!!! 8)

Re: Re: hoover

Re: Re: hoover

Origineel geplaatst door 6 trak
BTW: dat geluid heet een "Hoover"??? daz de eerste keer dat ik het hoor... dacht dat het gewoon het "human resource geluid" heette... anyway... is al veel ste veel uitgebuit... ik vind het persoonlijk een K*T geluid!!! 8)

Yup.
Genoemd naar de gelijknamige stofzuiger .

hoover4.jpg

R.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Volgens mij bestaat een hoover technisch gezien uit een zootje zaagtand-oscilatoren, die flink verstemd zijn t.o.v. mekaar, en dan een stevige 'chorus' eroverheen, vooral bij zo'n juno schijnt dat goed te werken. :okdan:

Is de Jupiter daar niet de uitverkoren synth voor???

Ikzelf heb een juno-106. Ik krijg er wel vrij gelijksoortige klanken uit, maar een echte hoover-klank lukt niet echt. Dit is waarschijnlijk omdat de ouwe juno's maar 1 oscillator hebben... Dit neemt niet weg dat de juno-6/60/106 geen vette klanken kan voortbrengen...
Er is wel nog een serieus verschil tussen de klassieke juno's en de latere alpha juno's.

hoover geluid... stofzuiger...??? ik zie de overeenkomst niet echt maar goed...

Origineel geplaatst door oli303
Is de Jupiter daar niet de uitverkoren synth voor???

Ikzelf heb een juno-106. Ik krijg er wel vrij gelijksoortige klanken uit, maar een echte hoover-klank lukt niet echt. Dit is waarschijnlijk omdat de ouwe juno's maar 1 oscillator hebben... Dit neemt niet weg dat de juno-6/60/106 geen vette klanken kan voortbrengen...
Er is wel nog een serieus verschil tussen de klassieke juno's en de latere alpha juno's.

er zit zeker een verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' juno's... maar dat had ik al gezegd reeds...
de jupiter zal je het voornamelijk moeten hebben van de unison-detune waarbij je osc-2 1 oct lager zet en natuurlijk zaagtand + pulse mengen met PWM erop... zonder chorus klinkt ie al vetter dan dat standaard juno 'hoover' geluid... 8)

juh meen je dat nou :P

wil ik wel es horen uit die jupiter

als iemand nog andere hooverende synths heeft, laat maar horen, kben benieuwd!

ivm met het afgezaagd gebruik van de hoover: zeker niet, nog niet zo afgezaagd als het verkeerdelijk tb303 gebruik.
ja hebt hoovers en HOOVERS hé ;-)

ivm die human resource -sound: ja, andere mensen refereren dan weer naar dominators, maar toch is "hoover" de algemene benaming.
er zijn veel meer soorten hoovers dan die van dominator.. de beste vind je volgens mij toch in jungle terug

Origineel geplaatst door 6 trak

the prodigy heeft dat geluid ook gebruikt in charly 8)

Jaaaaaa! mega vettte track dit
En revolutionair (voor die tijd toch!)
Lekkere hoovers met pitch bend!

in het kader van de nationale hoover-thread omhoogschop dag:

ik heb de tips van bikkel (2e post in deze thread) gevolgd, en kom op iets zoals onderstaand uit. maar ik heb natuurlijk geen juno.

heeft iemand anders nog goede tips ?

:eureka:

Back