Juno2 Hoover Sounds

vanguard en juno x2

Attachments

• vanguardenjunox2.mp3
    108,2 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door Roel
in het kader van de nationale hoover-thread omhoogschop dag:

ik heb de tips van bikkel (2e post in deze thread) gevolgd, en kom op iets zoals onderstaand uit. maar ik heb natuurlijk geen juno.

heeft iemand anders nog goede tips ?

:eureka:

Iets langzamere attack. Ook is het stuk van de envelope wat de attack bij de "what the...." preset is geen rechte lijn maar zo'n kromme, als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien moet de env -> pitch mod ook wat minder diep.

Bij de originele patch geeft dezelfde envelope ook ietwat filter modulatie.

ok ik ben even op mijn eigen wijze verder gegaan want dat andere werd niks ;)
voorbeeldje 1:

Attachments

• hoover1.mp3
    218,8 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Roel
ok ik ben even op mijn eigen wijze verder gegaan want dat andere werd niks ;)
voorbeeldje 1:

ik kan nu even niet luisteren, maar beschreef je eigen wijze is. de wijze van bikkel staat beschreven en ben wel benieuwd naar jouw wijze :engel:

wel gek is dat ik niemand over het aantal oscs hoor, of misschien ben ik nou gek. ik beuk met gemak een hoover uit mijn kstation (nee, het klinkt niet als een alpha maar toch) of zelfs met de 2Osc-synth uit FL (zelfs een hoover-preset), maar met 2Osc-bakken is het bijna ondoenlijk!
Verder: iedereen heeft het altijd maar over zaagtanden, maar 1 van de 3 oscs staat bij mij toch echt op blok...

Origineel geplaatst door gijs
wel gek is dat ik niemand over het aantal oscs hoor, of misschien ben ik nou gek. ik beuk met gemak een hoover uit mijn kstation (nee, het klinkt niet als een alpha maar toch) of zelfs met de 2Osc-synth uit FL (zelfs een hoover-preset), maar met 2Osc-bakken is het bijna ondoenlijk!
Verder: iedereen heeft het altijd maar over zaagtanden, maar 1 van de 3 oscs staat bij mij toch echt op blok...

Dan moet het de 3OSC module in FL (waar ik nooooit iemand over hoor, heel gek) toch wel lukken, iemand zin om te proberen?

hoe ik dat heb gedaan? 2 keer een gepwmde puls over elkaar in plaats van een zaag en een puls, en het filter doet het meeste aan het geluid volgens mij...

Geen Juno2, maar een MKS-80 Super Jupiter in dit voorbeeldje. Geen EQ, geen unisono, maar wel een klein beetje galm en delay.

Attachments

• mks80-hoover.mp3
    722,8 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Frer!k
Dan moet het de 3OSC module in FL (waar ik nooooit iemand over hoor, heel gek) toch wel lukken, iemand zin om te proberen?
Toen ik vroeger voor het eerst FL2 probeerde, was dat het eerste wat ik eruit haalde. Een hoover geluid. Maar hij klinkt niet zo dik als die uit een Juno ofzo, maar toch beter dan niets. Komt dus door die 3 oscilators, die kun je alle 3 een klein beetje van elkaar af stemmen waardoor je best een dik geluid krijgt.

Zal het straks als ik thuis ben eens proberen en ff laten horen hier :P

Ik denk dat ik een hele goede 'dominator' hoover heb gecreëerd met mijn JP-8080!! Deze preset heb ik ongeveer een half jaar geleden al zelf gemaakt...

Luister en hOOver :D

Attachments

• hooverrr.mp3
    160,4 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
Hoop dat deze ook wat hooverachtig aandoet. :)
Is gemaakt op een MC-202 met een lfo-tje op de oscillatorpulsewidth ondersteund door een sub-osc (ook pulse).

Attachments

• mc-202 hoover.mp3
    728,6 KB · Bekeken: 102
ach als we dan toch weer een welke synth komt ook in de buurt kont test doen...

Attachments

• hoover6.mp3
    660 KB · Bekeken: 98
ik weet niet of dat de bedoeling is van hoover geluid maar er kom wel heel veel lage bass er uit het dreunt hier wel effe zeg hier in mijn huis :D

Back