Roland MT32 - een goede keuze??

Origineel geplaatst door fenderbender
kheb een MT32 gehad. toen weer weggedaan, en nu spijt van.
Er zat namelijk één geluid op die ik de moeite waard vond. een hobo preset, die niet echt klinkt als een hobo, maar wat wel een vet lead geluid was.

Een MT-32 zie ik niet zo vaak te koop staan, een SC-55 wel en voor geen geld. Zoals ik al schreef, bevat de sc-55 een MT-32 modus. Niet zomaar een selectie van geluiden maar een volledige MT-32. Die hobo klinkt daarin gewoon identiek.

Droom ik nu of is die XP-30 al weer verdwenen? Dat meen je toch niet.

Ik heb nu weer een Roland MT-100 staan hier, das een MT-32 met een PR100 sequencer maar je kan zeggen wat je wilt en mensen doen er nogal lacherig over maar zo een MT klinkt toch wel erg mooi!

Ik heb ook van mijn mt-32 nog geen spijt gehad .
Gebruik hem vooral als extra achter een andere synth, om wat te layeren.

Frustrerend vind ik nog steeds dat deze niet op het geluidje of instelling blijft staan als je hem uit doet, en dat je elke keer als je hem aan doet die rottige toetsen combinatie moet gebruiken om hem op midi channel 1 te krijgen.
Wil ik nog steeds wat voor maken door middel van een schakelingetje.

nog even opgezocht voor extra info :)
the first thing to do upon turning on the MT-32 is to press "MASTER VOLUME" and the "5" part button at the same time, press the "1" part button. This will reset the MIDI channels one through eight, and when playing - typically - from a MIDI keyboard set to channel 1, it will play. If you don't do this, you're not going to be able to hear anything because for some odd reason the MT-32 factory MIDI configuration sets part one to MIDI channel 2. Channel 1 has mysteriously disappeared

En voor de geluiden wat er uit komt , is dit een mooie site.
http://www.synthmania.com/mt-32.htm

Als iemand nog geinterreseerd is....

Kheb nog een MT32 staan, iemand??

:peukie:

Nou min, ik heb eerst een MT32 gehad en toen een D10 (heb ik nog). Ondanks het feit dat de geluiden hetzelfde waren, vond ik de D10 toch beter klinken. Maar na een tijdje vond ik de D10 ook niets meer. Onlangs ben ik er weer mee gaan spelen en met een goede buizen voorversterker (of simulatie) en wat EQ en vette effecten klinkt ie toch wel aardig. Dat moet met de MT ook lukken.

Van die ruis heb ik nooit iets gemerkt.

ik vind de drums uit de mt32 wel lekker klinken hoor. Lekker gruizig!
En ze zijn al gepanned, dat is ook wel makkelijk. Ik weet alleen niet uit m'n hoofd of je de panning zelf nog kan aanpassen, maar dat zal wel niet.

Verder is de no recall wel erg jammer. hierdoor gebruik je 'm niet echt snel in tracks omdat het elke keer ondhandig is.

Verder doe ik er nooit iets mee :D

ik heb een mt32 die gemodificeerd is, (niet door mijzelf)
hij heeft een backupbatterij, onthoud dus patches en zelfgemaakte geluiden.
er zit volgens mij ook een andere rom in.
groeten,
jeroen

ik zal van de week even kijken welk bedrijf er verantwoordelijk was voor de mod.
waarschijnlijk is het wel zelf te doen, als er standaard cmos ram in zit dan zou in principe het toevoegen van ee backupbatterij voldoende moeten zijn.
groeten,
jeroen

wacht maar even met de soldeerbout opstoken,
volgens het verhaal moeten ook de eproms vervangen worden.
wat je wel kan proberen,.
installeer een backupbatterij, kijk of alles nog normaal werkt, maak daarna de /CE lijnen van het ram schakelbaar naar +5, zodanig dat tijdens het opstarten het ram niet aangesproken kan worden door de cpu.
als je dan geen memory errors krijgt, dan daarna de /CE lijnen met de cpu schakelen.
als alles dan nog werkt, dan kan je het op deze manier gebruiken, zonder dat de eproms vervangen moeten worden.
mocht je van bovenstaand verhaal geen kaas kunnen bakken, dan gewoon het ding lekker dicht laten zitten.
groeten,
jeroen

Ik wilde ooit eens om de mt-32 automatisch op te laten starten op midi kanaal 1.
Maar het zijn 3 toetsen wie je in moet drukken, en het moet ook nog in de juiste volgorde.
Dus niet te gelijk :(

Ik zat zelf te denken aan een schakelingetje met 4093 - 4017 - 4016 i.c's
Dus vertraagd schakelen , en door de 4016 de toetscontactjes laten schakelen.

Nog steeds niet mee begonnen dus, er kwamen steeds weer wat andere knutsel projecten tussen.
Ach...meerjaren plan, maar of het de moeite waard is ?

Sinds ik de PG-10 programmer erbij heb ben ik de D-110 toch wel meer gaan waarderen hoor. En van de zwakkere punten is dat het normaal flink wat tijd kost om een interessante sound te maken, maar nu vind ik het niet meer erg om iets van meerdere layers te maken.

Het is alleen wel wat jammer dat de PG-10 geen backlit schermpje heeft. Maar ik blijf erbij, als lo-fi electrobakje kan je het slechter treffen :)

die MT32 is een bijzonder geinige bak om te benden en te gebruiken, ik ga er eens induiken.
ik zag trouwens dat bij de beschrijving van een backup de rominhoud wordt meegeleverd, dus roms bakken hoort tot de mogelijkheid.
zij zetten er ook nieuw ram in, wie weet welk type er origineel inzit?
( de mijne is volgens mij niet origineel meer)
greoten,
jeroen

Back