Roland MT32 - een goede keuze??

Jaren gehad grappig ding. Electrisch piano preset is gebruikt volgens mij
door Carly simon in Coming around again.
Je had dan beter een CM-32L kunne kopen die ruist veel minder en is een later type speciaal voor in combi met een PC maar is intern een MT-32.
ook is er een editor LA-synth met honderden patches die je in kan laden.

http://www.xs4all.nl/~giovanni/midisoft.html

Hmmja die had ik al geprobeerd:

After finally actually trying this out, I found out that the main editor programs
included here include my own copy protection scheme.

So you need to have an original disk on an original Atari ST to run the editor. Foiled by my own copy protection from 16 years ago. Funny thing is that the copy protection scheme did not prevent many people from pirating my software within months of it coming out. Lesson learned.

Waarom zet die gast het dan online :stupid:stupid:stupid

In ieder geval bedankt, ik probeer die ginosoft nog even een keer kijken of die nu wel werkt

Ja ik zei toch koop nou die CM-32L in plaats van die MT32.

Heb je die Midiquest demo al geprobeerd ?
Weliswaar kun je in de demo versie geen patches opslaan, maar wellicht dat er een workaround is door die Midiquest midiinformatie af te tappen via Midi-OX en op te slaan in bijv. Send SX.
Ik heb geen idee of dit werkt maar wie weet.
Die Ginosoft werkt ook zeer onregelmatig bij mij.

Of via Midiquest je BCR (via learn mode) programmeren met Sysex strings.
Volgens mij kom je daarvoor knoppen te kort maar goed het is een idee.

Ja zeker, de MT32 is HOT de laatste tijd.

Feitelijk kan de wereld worden verdeeld in MT32 liefhebbers en FB01 liefhebbers.
De FB01 liefhebbers kennen echter een lagere organisatiegraad en hebben niet zoiets als bijvoorbeeld de MT32 Dagen.

Dat is Reverse engineered windows LA editor

250px-D_oh.jpg

Terzoid heeft ook een MT-32 editor als onderdeel van NOIZE
Ik heb zelf een JV-90 geinstalleerd gehad in Noize en kan uit ervaring vertellen dat het zelfs prima werkt onder Vista.
Het scherm laat zich in grootte schalen en je kunt meerdere items knippen en plakken. Ziet er verder lekker basic uit, een beetje zoals die oude editors op de Atari en dat werkt toch wel erg fijn.

http://www.terzoid.com/noize/nzinstruments.php

Noize ondersteunt trouwens veel oudere synths uit het begin van het midi tijdperk.

Back