Roland MT32 - een goede keuze??

Re: Roland MT32 - een goede keuze??

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb een occasion Roland MT32 gekocht omdat ik een beetje de D50 sound in mijn muziek wil hebben. Heb ik hiermee een goede keuze gedaan?? Er wordt ook wel beweerd dat deze bak nogal ruist!! Wie heeft er ervaring met deze synthmodule??

Phochos:D
Ik heb een CM-32L dat is intern ook te MT-32 die schijnt minder te ruizen.
Op zich gebruikt ik hem zo nu en dan..

Hier kan je honderden geluiden downloaden.

Is edit software.

http://www.xs4all.nl/~giovanni/midisoft.html

Als je sounddiver gebrukt is deze ook handig voo rgeluiden editen..

http://homepage.mac.com/synth_seal/html/mt32c.html

Goed, het is mij nu wel duidelijk, de Roland MT32 wordt dus duidelijk afgedaan als een min produkt. Maar dat geeft niet, hij wordt bij mij in de studio gekoppeld aan de Yamaha PSS680 als extra zodat ik wat meer geluiden erbij heb.

er zijn mooie strings uit te halen.

ie is hetzelfde als d110 , alleen de sounds die je programeert zijn niet op te slaan en te editten.
als je wil kan je er d-50 achtige sounds mee maken, en ie is ook multi-timbraal, al haalt ie nooit de kracht van een d-50.

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
er zijn mooie strings uit te halen.

ie is hetzelfde als d110 , alleen de sounds die je programeert zijn niet op te slaan en te editten.
als je wil kan je er d-50 achtige sounds mee maken, en ie is ook multi-timbraal, al haalt ie nooit de kracht van een d-50.

Gewoon sounds in sysex opslaan.
En via mijn sequencer laad ik die damn iedere keer in.
Path 1 t/m 64 staan vast geloof ik en 65 t/m 127 zijn de programmeerbare patchs.
Multitimbraal Midi Kanaal 2 t/m 10 worden gebruikt.
Op 10 staan de bekende Mt-32 drum geluiden.

De D-110 is een van mijn eerste synths en ik haal er zo nu en dan nog steeds bruikbare geluiden uit. Inderdaad is de ringmodulator een van de beste wapens in z'n arsenaal (sowieso gebruik ik bijna alleen maar het "analoge" gedeelte en raak ik de samples niet aan, op een paar orgeltjes na). Als de MT-32 hetzelfde klnikt en je hebt er een schijntje voor betaald dan is het niet verkeerd denk ik, ook al lijkt het me waardeloos dat je je creaties niet kunt opslaan.

En oh ja: de JD800 klinkt inderdaad totaal anders dan een D50/MT-32/D-110 en heeft niets met L.A.-synthese te maken. Is zuiver op samples gebaseerd, maar wel een brute bak.

Om nog maar eens te benadrukken, heb ik de MT32 gekocht voor uitbreiding van de PSS680. Omdat ik binnenkort ga deelnemen in een symphonische rockband als toetsenist (neem dan alleen de makkelijk meeneembare spullen mee, zoals PSS680, Roland MT32, Yamaha RM1X en Korg EA1) wilde ik dus de MT32 om aan te kunnen koppelen aan de PSS680.

In ieder geval dank aan iedereen die ideeën had omtrent de MT32.

Origineel geplaatst door Hooihuis
De D-110 is een van mijn eerste synths en ik haal er zo nu en dan nog steeds bruikbare geluiden uit. Inderdaad is de ringmodulator een van de beste wapens in z'n arsenaal (sowieso gebruik ik bijna alleen maar het "analoge" gedeelte en raak ik de samples niet aan, op een paar orgeltjes na). Als de MT-32 hetzelfde klnikt en je hebt er een schijntje voor betaald dan is het niet verkeerd denk ik, ook al lijkt het me waardeloos dat je je creaties niet kunt opslaan.

En oh ja: de JD800 klinkt inderdaad totaal anders dan een D50/MT-32/D-110 en heeft niets met L.A.-synthese te maken. Is zuiver op samples gebaseerd, maar wel een brute bak.

Creaties kan je niet opslaan op ding zelf.
Maar nadat je creaties hebt gemaakt gewoon via sysexdump op slaan in sysex.
Die kan je dan weer inladen en je aangepaste patches zijn er weer.
Is toegegeven wat lastiger. Maar als je met een pc en secuencer werkt weinig tot geen moeite.
Er schijnt wel een of ander modificatie mogelijk te zijn waarmee je wel de patches kan opslaan.
Staat ergens op internet.

Om nog maar eens te benadrukken, heb ik de MT32 gekocht voor uitbreiding van de PSS680. Omdat ik binnenkort ga deelnemen in een symphonische rockband als toetsenist (neem dan alleen de makkelijk meeneembare spullen mee, zoals PSS680, Roland MT32, Yamaha RM1X en Korg EA1) wilde ik dus de MT32 om aan te kunnen koppelen aan de PSS680.

Prijsbewuste kopers hadden natuurlijk een SC-55 gekocht want die heeft een MT-32 modus :D .

Ik begrijp je niet helemaal: een tijdje terug verkocht je een JV-1010 en nu haal je een MT-32 in huis. Had je niet beter die JV-1010 gehouden?

Trouwens, je hebt een Roland XP-30. Dan lijkt me een MT-32 niet echt een aanvulling, toch?

Anyway, veel plezier met je nieuwste aanwinst.

Origineel geplaatst door Hover
Prijsbewuste kopers hadden natuurlijk een SC-55 gekocht want die heeft een MT-32 modus :D .

Ik begrijp je niet helemaal: een tijdje terug verkocht je een JV-1010 en nu haal je een MT-32 in huis. Had je niet beter die JV-1010 gehouden?

Trouwens, je hebt een Roland XP-30. Dan lijkt me een MT-32 niet echt een aanvulling, toch?

Anyway, veel plezier met je nieuwste aanwinst.

Hover,

Zoals al gemeld in mijn stukje heb ik ook de MT32 genomen om mee te kunnen nemen voor de symphonische rockband vlak bij me in de buurt, dus wil ik wat dingetjes hebben die gemakkelijk heen en weer genomen kunnen worden.

dus wil ik wat dingetjes hebben die gemakkelijk heen en weer genomen kunnen worden

Inderdaad ja, ik had vroeger ook een jv1010 en daar tilde je jezelf echt een breuk aan 8o) dan is zo'n mt32 echt een vooruitgang: niet alleen is ie lichter, maar hij klinkt ook veel beter :confused: :stupid

In ieder geval dank aan iedereen die ideeën had omtrent de MT32.

Phochos

Phochos goes symfo rock.

Wellicht is het interessant om te kijken naar een 2ehands Vintage Keys/Classic Keys of Akai SG01 vintage module...die zijn uitermate geschikt voor die stijl (mellotrons he :D )

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
Inderdaad ja, ik had vroeger ook een jv1010 en daar tilde je jezelf echt een breuk aan 8o) dan is zo'n mt32 echt een vooruitgang: niet alleen is ie lichter, maar hij klinkt ook veel beter :confused: :stupid

Natuurlijk weer heel leuk, mensen. Ha, wat moet ik weer lachen. Ik weet ook wel dat de JV1010 of XV2020 een stuk beter is, maar ik heb al een XP30 met extra kaarten erin, dus heb ik de JV1010 niet nodig. En omdat ik nog niet weet of ik wel in die symphonische groep blijf, heb ik gewoon een klein moduletje gekocht, niet al te duur. En daarmee was de MT32 mijn keuze. Dat ik hem ook gebruik voor in mijn eigen studio is natuurlijk logisch.

Phochos:(

Hey gisteren stond nog een MicroKorg in Phochos zijn lijstje.. :confused: Was het toch weer nix Phochos?

ps, hoe heet die band eigenlijk?

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Hey gisteren stond nog een MicroKorg in Phochos zijn lijstje.. :confused: Was het toch weer nix Phochos?

ps, hoe heet die band eigenlijk?

Arv

Arv,

Het was in eerste instantie de bedoeling om de Korg Microkorg te nemen, maar ik wil mijn Roland XP30 toch niet opgeven. Daarom geen Microkorg.

De naam van de band is me even ontschoten, zal het even vragen bij een neef van me, die speelt er ook in mee (electrisch guitaar).

Bericht door een moderator:
On topic blijven AUB.

Sorry, Hanz!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat z'n mt32 best wel een leuke aanvulling is, zeker voor t geld, hoewel... ie heeft wel wat presets? dan kan je em al preset bakkie gebruiken. een d110 heeft nl geen presets.

Jawel hoor, een D-110 heeft twee banken aan presets ("a" voor imitatiesounds en "b" voor fantasysounds) en 1 bank die je kunt overschrijven (bank "i", heel logisch dus....).

kheb een MT32 gehad. toen weer weggedaan, en nu spijt van.
Er zat namelijk één geluid op die ik de moeite waard vond. een hobo preset, die niet echt klinkt als een hobo, maar wat wel een vet lead geluid was.

Back