Iemand ervaring Audio/Midi Sync ?

Frederik654

Stamgast
Hello everyone ..

Heeft er iemand ervaring met de Red Sound Beat Xtractor om een audio signaal te syncen met midi software ?
Bedoeling is vooral om heel mijn Dj gedoe eindelijk eens uit te breiden met Ableton Live (4) .. Ik bezit een DJM600 van
Pioneer en ik weet dat de Allen & Heath Xone92 midi out stuurt (Jaja .. hét Ritchie Hawtin paneeltje) maar vraag me
nu gewoon af of dat toestelletje me verder 'gaat' helpen en niet met halve afwijkingen gaat werken.

Daarom de vraag.

Fred

Link naar de Beat Xtractor

Ik moet je teleurstellen; ik ben zelf ook al tijden op zoek naar een Redsound Microsync of een soortgelijk apparaat, maar er bestaat helemaal niks dat er ook maar een beetje op lijkt! Komt erbij dat Redsound deze hebbedingetjes niet meer maakt =( .

Wat de Microsync zo mooi maakt is dat het werkt met tienden van een BPM (0.1 BPM kleinste resolutie), wat ruimschoots voldoende is om naadloos met een stuk muziek te (beat)mixen. Ook heeft de Microsync een soort BPM bend functie; zeer handig als je nog de BPM wat wilt bijregelen zodat MIDI en audio perfect gesyncd zijn (net zoals met draaitafeltjes dus). Dat de Microsync automatisch de BPM berekend intresseert me niet; dat kan toch nooit zo accuraat als een geoefende mens het kan. Bovendien heeft de Microsync óók een start/pauze toets én een RTZ (return to zero) toets. Als dat niet handig is!

Trouwens de MIDI-output van de Xone:92 is helemaal niet veel soeps; deze zend gewoon een MIDI time code signaal uit, maar berekent de BPM van de muziek helemaal niet zelf -> je moet tappen. En dat kun je net zo goed met een sequencer of synth die een tap tempo functie heeft (bijna allemaal dus).

Back