vs-2480 pre-amp's

nIQ

Stamgast
Origineel geplaatst door CoolRunning

Ik weet wel dat samplen door m'n digitale desk (Roland VS2480 -
via ADAT ligthpipe naar m'n Pulsar, naar Wavelab) veel beter
klinkt dan via de analoog in van m'n Pulsar naar Wavelab.

CoolRunning

Klein vraagje, (een beetje OT)

Heb jij een recente vs-2480 of heb je pre-amp's laten aanpassen ? Ik lees namelijk niet veel goed over de convertor's en pre's van de de oudere 2480's. Er zou een aanpassing nodig zijn door roland die bij recentere toestellen aangepast is in de productie. Dit benieuwd me wel omdat ik lang getwijfeld heb tussen de 2480 en de AKAIDPS24.

Ik gebruik ook digi desc(recorder) om via adat(of .wav trancefer via usb als het over veel kleine stukjes gaat) naar men PC te gaan en ben hier zeer tevreden over. AKAIdps24 naar terratec ews 88D.
Plan is om te upgraden naar een RME kaart vooral omdat ik nu de uitbreiding heb voor men AKAI waardoor ik over 3 adat i/o beschik.

Nik Q

thnx.

Ik zou echt wel eens wat gebruikers van de roland vs-2480 willen horen. Niet dat ik niet meer achter mijn keuze sta (de Akai DPS24) maar als je zo veel centjes ineens uitgeeft is het altijd leuk te horen hoe de "concurentie" het doet. En dan vooral hoe men de pre's en convertors vindt.
Ervaringen van iemand die digitaal de roland ingaat en, een externe convertor en/of wordclock gebruikt zouden supper zijn aangezien die de vergelijking kunnen maken met interne clock convertor's en pre's.
De roland heeft jammergenoeg geen analoge incert's dus de vergelijking maken met een andere preamp kan pas echt als die digitaal de roland ingaat.

Nik

Hi,

Pikte deze draad pas vandaag op...

Ik heb mijn VS2480 inderdaad laten modificeren, al heeft het meer
een visueel effect op de spectrum-analyzer gehad dan op m'n oren...

Ik ga digitaal vanaf m'n Pulsar via DIF/AT (ADAT>RBUS converter) naar
de VS2480, en dat heeft altijd prima voor me gewerkt.

De preamps zijn inderdaad niets speciaal, maar er ze zijn ook niet slecht.
Niet te vergelijken met m'n Trident, Siemens en Telefunken preamps hoor!
Maar naar mijn gevoel wel beter dan Mackie 1604...

Wat betreft mixen, de processor-resolutie is 56bit, en dat voel je, bergen
headroom!

Omdat ik geen inserts heb, heb ik het opgelost met de patchbays.

Het enige waar ik echt een probleem mee heb op de desk is de beperkte
vga-resolutie, en de editing resolution (je kan niet iets knippen/plakken dat
korter is dan 0.5 seconden). Nu bounce ik een heleboel op en neer tussen
Cubase en de VS2480 om dat te doen.

Nu Cubase 3 er aan komt, en het hardware inserts op je channels biedt (met
automatische delay-compensatie), en ook het feit dat native systemen nu echt
wel snel & krachtig genoeg worden, denk ik er serieus aan om de VS2480 te
verkopen, en een combinatie van control surface (Tascam US-2400...) en MOTU
(HD192 & 24I/O) aan teschaffen. Dat brengt m'n hele opname-technologie binnen
Cubase, ik kan het uitbreiden, en Cubase is gewoon gemakkelijker voor track-editing.

Hoop dat dit je een beetje perspectief geeft.

Mvg.

CoolRunning

Thnx.

Thnx.

Hey,

bedankt voor de reactie!

Ik heb mijn DPS nu zo'n 1,5 jaar e heb detijds lang getwijfeld of ik enkel een pc zou gebruiken of een hardware recorder.
Ik ben nog steeds blij met de beslissing die ik nam ondermeer voor wat jij ook aanhaalde DE HEADROOM. En ik heb het geluk analoge incert's te hebben die rechtstreeks de converters van de DPS ingaan. Hierdoor heeft de DPS in de analoge wereld wel een voorsprong op de roland btw.

Bij mij hangt de desk nu ook aan cubase(via teratec ews88d) en heb ik soms twijfels of het al dan niet een goed idee was om voor een hardiscrecorder te gaan. Als ik momenteel mix en audio opneem is het echter nog steeds op de dps en editen is meestal ook geen probleem omdat de DPS gewoon tot sample level gaat en ik dus qua resolutie geen voordeel heb op PC(resolutie van beeld is iets anders maar daar heb ik nooit problemen mee gehad)
En eerlijk gezegt denk ik dat ik hem echt ga missen vooral voor op verplaatsing.

Ik heb nu 3 ADAT I/O(uitbrijdingskaart van de DPS) en denk dat ik gewoon voor een RME 9652 of digiface ga als er weer geld is. Zo behoud ik het beste van bijde werelden. Jammer is wel dat de midi mogelijkheden van de dps vrij beperkt zijn waardoor hij als controle serface en MTC master bruikbaar is maar zeker niet ideaal. Ook heb ik jammergenoeg niks van outbord gear ter beschikking (buiten de synth's en gitaren) dus enkele pre's en comp's met een leuk kleurtje zijn echt nog welkom. Vooral omdat de DPS zeer clean is (niet Klinisch.!).

Nik

Laatst gewijzigd:
Back