midi/sync converter

sirius

Ingeburgerd
heeft iemand goede ervaringen met een bapaalde midi to sync converter!! Ik wil er 1 kopen maar wil eerst even orienteren.

Dinsync bedoel je hopelijk

Ik raad je de Korg KMS-30 aan.

SPECIFICATIONS

MIDI Section:
MIDI IN * 1
MIDI OUT * 2 <DIN jacks - 5 pin>

SYNC Section:
Sync IN * 1
Sync OUT * 2 <DIN jacks>

* IN & OUTS are independently switchable - 24/48 ppq

TAPE Section:
Tape IN *1
Tape OUT *1 <RCA phono jack>

* Synchronisation is switchable - ON/OFF

* Master Clock Select - Tape/Sync/MIDI

* Tempo LED indicator

* Power ON/OFF switch

* Requires 9V DC (wall wart adapter)

kms30.jpg

KMS-30 is goed maar moeilijk te vinden

doepfer is het voordeligst

Drumstation, mam sq16, kenton pro-2000 en sommige andere apparaten zit ie ingebouwd

Ik had bij m'n TB (volgens mij) een Dtronics. (http://www.dtronics.net/)
De mijne kreeg ik erbij, maar ik zie dat hij 34 Euro kost - niet te duur dus! Het zijn Nederlanders trouwens.

1x MIDI erin, 2x DIN SYNC eruit. Vond ik 'n prima dingetje voor wat-ie deed.
Enige nadeel was dat je niet de 'ratio' van de sync t.o.v. de midi clock in kon stellen.

a_DCP01467a.gif

@Hanz : Hij ziet er wel ietsje anders uit als op het plaatje...keppum nog niet geprobeerd trouwens

@ Dione: klopt, volgens mij is 't een eerdere versie? Hij lijkt er (vergeleken met de anderen) toch enorm op.

Ik heb de Doepfer MSY2 gebruikt voor mijn TR606 te syncen aan mijn MPC. Werkte perfect! Tempo werd goed overgenomen, en START/STOP commando's werden braaf opgevolgd. Hij kan zónder voeding werken: hij haalt dan zijn voeding uit de MIDI aansluiting. Ik had wel de voeding aangesloten onder het moto: je weet maar nooit!
(hier)

Groet,
Roy

Doepfer loopt rete strak en is (zoals met zowat al hun dingen) erg robuust. Maar hij is nou niet meteen het voordeligst vergeleken met sommige andere converters die ik hier voorbij zie komen. (ik heb er geloof ik +- E 90,- voor neergelegd).

Origineel geplaatst door Hanz
@ Dione: klopt, volgens mij is 't een eerdere versie? Hij lijkt er (vergeleken met de anderen) toch enorm op.

Hij is qua kleur en afwerking iets anders....waarschijnlijk een eerdere versie idd....
Een verzamelobject die veel geld waard is ? :D

Origineel geplaatst door dione
Hij is qua kleur en afwerking iets anders....waarschijnlijk een eerdere versie idd....
Een verzamelobject die veel geld waard is ? :D

Wellicht méér dan die lelijke grijs-plastieken doos waar geeneens een fatsoenlijke piano uit te halen valt! :D

mono-poly was me voor...

ik heb (ook) een korg kms-30, en hij is perfect: goeie constructie, übersimpele bediening, en doet precies wat 'ie moet doen. wat mp nog niet noemde was dat je zelfs kunt schakelen tussen SYNC-24 en SYNC-48, zodat je dus ook oude korg-doosjes kunt syncen - zelf heb ik er een kpr-77 aan hangen. naar mijn weten is dit de enige sync-doos die dat kan...

vraagje, trouwens - zijn er nog andere merken die sync-48 gebruiken? oberheim? sequential? ...?

Back