goa psytrance/

http://www.myspace.com/koxbox303

1 of the best /hard/psy trance [niet egt goa ...chill-ofso meer] label
tsjekit
http://www.myspace.com/tipworldrecords

DJ LUCAS [ flying rhino representive ]

TSJEK DIT EERSTE NR OP ZN PLAYLIST ..VET VET
http://www.myspace.com/lucastipworld

info sandman
[album whitchcraft]...great chill goa [egt xpressief/ intelligentmusix]
http://knobb.ca/100/favourite-albums-witchcraft-by-sandman/

some psy internet radio links
hmmmmm a " viking " copycat GRRRRRRRRRRRRRRR

Knobb Music Blog Rotating Header Image

Powered by Max Banner Ads
Psytrance Internet Radio Stations
Dec 30th, 2009
by admin.

The following is a list of psytrance Internet radio stations I sometimes listen to:

* PHILOSOMATICA – Worldwide Psychedelic Trance Radio
* Radio Schizoid – Trip In ;)
* Viking Trance Online Radio
* CHROMANOVA 100% Electronic Music
* Triplag Webradio ~ Psy Trance ~ 99% Full Power SHAMANTIC PSY

I usually listen to Internet radio stations using iTunes, though there a some benefits to visiting a given Internet radio’s website — for example, the ability to get track listings and pointers to where you can purchase that amazing track you just heard!

I will continue to add to the list above as I find more psy trance Internet radio stations that I listen to for more than a trivial amount of time. If your favorite psy-trance Internet radio station is not listed above, please provide the station name, link, and a description in the comments section of this post.

Begrijp me niet verkeerd R-ond, maar dat is wel allemaal ( goede) oude shit. Misschien ook leuk om wat nieuwe shit te posten?

Heb regelmatig psy feestjes bezocht maar dan vooral in antwerpen o.a. Vibe Tribe, Infected Mushroom, Gataka, Switch etc. deze feestjes waren altijd :okdan:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee kom op mensen

infected mushroom das echt te erg, dan heb je echt hersenverweking als je dat vet vind :D

Begrijp me niet verkeerd R-ond, maar dat is wel allemaal ( goede) oude shit. Misschien ook leuk om wat nieuwe shit te posten?

sphongle [tiprecords eig radja nogwat -oude dude die teveel lacht]
die is erg goed
en ocelot
meer breeder muziek dan psy / meer ook luisternrs

tsjekit

op myspace
sphongle
ocelot

Ik zit ookk wel in de goa/full on psychedelic hoek...
Vind het nieuwe album van Infected mushroom "Legend of the black shawarma" echt te vet gewoon...

YouTube- Infected mushroom - Legend of the black Shawarma [HQ] 2009

Ook Headroom is echt tegek..

YouTube- Headroom - 3-4 To The Floor

er is veeeeel commercie in goa alike land hebk gezien pfffff
vooral int buitenland asje ziet watn grote festivals er zijn met aleen dat //
boom in portugal lijktme wel tof keertje

in japan ist ook erg groot

dus act krijgen flink payed
net as op id&t eigenlijk
tsja waar is de "underground "lol

was toen vet omdat t een nieuwe stroming was en je niet direct aan die muziek / as feestganger /luisteraar kon komen ..
nu hebben ze by tip / dragonfly / doof / records soon 200+ cd,s in hun library

zekers infected mush room die hebben een act met drummers /
dansers

net basement jax haha on steroids [en besmette paddos ]
:D:halleluja
commercie is bets ok ..astzichzelf maar niet in haalt zie je direct met drum en bass ook
pendulum was leuk
bad compagnie ook
roni...ach laatmaar

Ben ik dus niet met je eens, ik vind juist die progressive shit niet echt interessant.
Hiermee kom ik dus tot de conclusie dat wat jij zegt subjectief is..
Had pas een techno feestje waar ik moest werken, voor mij klinkt die shit echt allemaal tzelfde, zoiets noemen we een persoonlijke mening!
Je kunt onderhand van elk genre wel zeggen dat het uitgemolken is, eigenlijk alles is al wel eens ooit gedaan als je het zo gaat bekijken maar dan gaat de lol van het muziek maken er wel erg snel af... :gaap: :Z

go ya gang !:P

die RAJA RAMHEEFT OOK 500+ PLATEN IN DE AFG 25 JAAR GEMAAKT OFSO

Ben ik dus niet met je eens, ik vind juist die progressive shit niet echt interessant.
Hiermee kom ik dus tot de conclusie dat wat jij zegt subjectief is..
Had pas een techno feestje waar ik moest werken, voor mij klinkt die shit echt allemaal tzelfde, zoiets noemen we een persoonlijke mening!
Je kunt onderhand van elk genre wel zeggen dat het uitgemolken is, eigenlijk alles is al wel eens ooit gedaan als je het zo gaat bekijken maar dan gaat de lol van het muziek maken er wel erg snel af... :gaap: :Z

DAAR BENK T WEL WEER MEE EENSOMDAT IK NIET SO VEEL MEER GING RI GOA /PSY FEESTJES
VINDT IK VEEL MUZIEK ALGAUW LEUKER DAN BV EEN " AWEKINGS TECHNO SET " DAS EGTVEELL VAN T ZELFDE MINIMALE ..
MEER WORDT T NIET

STAAT GEENJEFF MILLS TE SPINNEN

WAT WEL RAAR EIGENLIJK IS ER WORDT BYNA , NIET MEER GEDRAAIT MET ...MET PLATEN vinden we daarvan

Oké, bah, als hier infected mushroom wordt gepost, dan móet ik gewoon even antwoorden. :D De laatste 2 jaar heb ik me fel zitten verdiepen in het genre. (Ik maak het ondertussen ook, samen met ambient)
Infected wás trouwens goed, maar hun nieuwe album is gewoon heel slecht vind ik. Op Vicious Delicious stonden nog wel goede nummers.

Mijn favoriete psytrance met wat uitleg voor de mensen die het niet kennen:

- Oldskool goa trance (Jaren 90): Pleiadians, MFG, Man with No Name, The Green Nuns of the Revolution, Hallucinogen, ...
Oldskool is de eerste vorm van Psychedelic trance. Klinkt organisch, veel acid, ...
Bv.

- Nitzhonot: een vrij onbekend subgenre van goa trance. Veel mensen vinden het de foor & cheesy variant van goa, ik vind het zalig. :D Gekenmerkt door een overload van (cheesy) arabische melodieën, harde kicks, ... Bv. Iceman, Chemical Synthesis, Cyan, oude nummers van Astrix ...
Bv.

Nitzhonot stief uit rond het jaar 2000, nu is er echter een nieuwe bloei gekomen met artiesten zoals Agneton en Goalien. Nu is het veel psychedelischer en volwassener. Ikzelf maak deze muziek ook op dit moment. De kruising met echte goa is nu veel duidelijker.
Bv.

- Newskool Goa: De echte goa trance was zo goed als dood tussen 2000 en 2005. (Vervangen door Full-On en Progressive Trance) Nu is er, net zoals bij Nitzhonot, een nieuwe bloei gekomen in het genre. De bekendste (en beste artiesten als je het mij vraagt) horen bij labels als Suntrip Records.
Bv. Filteria, Liquid Flow, Afgin, Radical Distortion, Merr0w, Astrancer, ...
Bv.

- Full-on: Niet echt mijn ding. Ik ken er ook niet echt veel van. Bv. DNA, System Nipel, Vibe Tribe, 1200 Micrograms. Typerend is de rollende basslijn en de strakke structuur van de nummers. (Veel artificieler/stijver/koeler van klank t.o.v. goa trance)
Bv.

- Progressive Trance: Hier ken ik ook niet echt veel van. Het tempo ligt meestal lager dan Goa (+-135bpm). Een goed voorbeeld is AKD en Vibrasphere. Bv. Als je wilt weten hoe progressive trance klinkt, moet je maar naar dat nummer luisteren.

- Darkpsy/ Dark Psytrance: De duistere variant van psytrance. Veel sneller dan goa, gemiddeld tussen 150 bpm en 180 bpm. Typerend is de simpele rollende basslijn. Meestal geen echte melodieën, maar heel veel psychedelische, gestoorde geluidjes die het nummer chaotisch laten klinken. (Ik ken ook niet echt veel van darkpsy eigenlijk. :P)
Bv. Furious, Fungus Funk, Dark Soho, Xenomorph, ...
Bv.

- En dan hebt ge nog subgenres zoals Suomi (een stijl uit finland), Bosmuziek of Forest Trance, ...

Kijk dat is nog eens een goede beschrijving ;) Als je naar de overall progressie van de muziek kijkt is het gewoon een feit dat goa zo goed als dood is en fullon de overhand heeft. Fullon is gewoon een zwaar uitgemolken formule met elke keer dezelfde basslines en melodys. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen is het gewoon zo, en ook nog eens super commercieel en het heeft niets meer met psychedelica of goa te maken als je het mij vraagt.

ik hou meer van laag tempo psy zoals protoculture!!!!!:halleluja

alleen jammer dat t allemaal met digitale syntz gemaakt wordt, zoals infected mushroom klinkt zo mooi ... dat er nix meer aan is, ik wil psy horen met sid stations en ms20 / vcs3 enzo maar dat hoor ik nooit... :stupid

wie weet wat nieuws... wat laag tempo is (zoals hierboven protoculture).. maar lekker gruizig klinkt???

help me!!! want alles is al uitgemolken hoor ik... maar ik heb t nog nie gevonden in de afgelopen 13jaar psy !!!!!!!!!!!???????

Back