[techno/tech-house] Techtalk

Je kan wel horen dat hier heel wat werk is ingekropen. Werkt sterk hypnotiserend die stemmen :D.

Wat meer variatie in de synthlijn zou wel leuk zijn. En wat extra synthgeluiden? ...

Voor de rest een leuke track.

Ik vind het nummer voorlopig wel geslaagd. De stemmen hebben idd iets hypnotiserends en voortstuwends maar misschien zouden ze er nu en dan even uit mogen. Over de synth heb ik dezelfde opmerking: je zou de monotonie op de een of andere manier moeten breken. 'k Ben benieuwd naar het vervolg...

Geluiden passen mooi bij elkaar, prettige klank over het algemeen, maar te lang. Jammer, je hypnotiserende effect (wat in het begin ontstaat, en erg tof is) verandert daardoor in langdradigheid. Iets waar ik mezelf ook op betrap met m'n eigen muziek: het te lang door laten gaan, dit gaat ten koste van de 'spanning'.
Zou je aan dit punt iets doen, heb je een goeie track!

Bedankt voor de reacties allemaal..
Het zou misschien idd niet slecht zijn om hier en daar wat meer variatie te brengen qua vocals en melodielijn, alleen moet ik dan oppassen dat ik er niet mee ga overdrijven (de track moet toch enigzins een vrij monotone 'rechtlijnige' feeling hebben, dat wilde ik iig bereiken :))

Hmm, de pads erin zijn lekker, maar het stemmetje gaat na een tijdje inderdaad een beetje vervelen.

Ik luister de boel momenteel op een klein setje hier, maar het valt me op dat de hihats nogal fel/bright over komen ten opzichte van de rest van de mix. Zou er iets minder hoog ingooien, het klinkt nu also de treble helemaal open staat op dat betreffende kanaal. verder best lekker trekkie :)

hmm... tja ik vind het niet zo'n heel bijzondere track... Ik had de track eerst gewoon op staan zonder er bijzonder goed naar te luisteren en het nummer ging eigenlijk volkomen langs me heen. Dat wil zeggen dat het geluid wel goed is en het geen irritant nummer is op zich.

maar toen ik er nog eens goed naar ging luisteren vond ik dus ook dat het ook werkelijk niets bijzonders heeft. De beat is saai, de stemmetjes gaan (zoals eerder gezegd) veels te lang door, en de pads vind ik nou ook niet echt veel toevoegen. Het geluid is een mooi warm samengesteld geluid, maar er gebeurd eigenlijk het hele nummer helemaal niets.

Misschien gewoon niet mijn smaak.

grtz, Paul

Eerst dacht ik "wat een lang intro", maar ik had de hoop dat er na 2.20 (de break) wat zou gaan gebeuren. Dat was helaas niet het geval. Die stemmetjes irriteerden mij op een bepaald moment behoorlijk. Ik mis variatie, een thema en een spannende opbouw.

Back