Waar beleef je nou het meest plezier aan

Waar beleef je nou het meest plezier aan

• Het componeren

Stemmen: 15 42,9%
  • De tracks inspelen

Stemmen: 3 8,6%
  • Spelen met de knopjes tot er iets leuks uitkomt

Stemmen: 11 31,4%
  • De mixdown

Stemmen: 1 2,9%
  • De mastering

• Het branden van je CD

Stemmen: 0 0,0%
  • Het vinden van jouw track op plaats 5 in de top 30

• Nog iets anders, namelijk...

Stemmen: 3 8,6%

• Totaal aantal stemmers
    35

hermax

Ouwe rot
Het leukste aan muziek maken is voor mij het componeren op de piano. Alles daarna zie ik eerder als een lastig karwei. Maar bij anderen is dat wellicht helemaal anders en daar ben ik nieuwsgierig naar... welk deel van het creatieproces is het leukste voor jou?

Het componeren om uit niets iets te maken en dit helemaal uitwerken
tot een song dit doe ik na 18 jaar nog steeds met veel plezier...

Het mooiste moment in het 'proces' voor mij is als ik bezig ben met een track en voor het eerst HOOR dat m'n ideetje daadwerkelijk goed gaat klinken.
Op dat moment luister ik de (half afgemaakte) track vlot 20x achter elkaar af, om er vervolgens een paar dagen op te lopen kicken.
Daarna ga ik dan kijken hoe ik de track verder in ga vullen.... :)

Origineel geplaatst door 6 trak
sounds createn...

staat trouwens niet in het lijstje...

mee eens..

Origineel geplaatst door 6 trak
sounds createn...

staat trouwens niet in het lijstje...

jawel: "spelen met de knopjes tot er iets leuks uit komt" ;)

Voor mij geldt iig dat het (in)spelen van tracks of partijen het leukste is. Dit gaat zo ver dat ik (alleen) vaak niet veel verder kom. Als ik al iets solo doe, blijf ik vaak bij een arrangement hangen. Sommige dingen vragen dan om een spannend geluid en daar kan ik me dan ook nog wel mee uitleven, maar daadwerkelijk een mix braden uit de losse meuk schiet er bij mij meestal wel in.

Met iets in de top-zoveel belanden is voor mij eigenlijk meer een schrikbeeld als een wens/doel.

Ik denk het componeren wel. Het spelen van de melodie opzich. Het opnemen opzich doe ik nog 'real-time': op record drukken en hopen dat 't goed gaat.. Dus iets minder plezierig, meer opletten..

Dat op 5 in de top30 lijkt me ook wel wat, maar dat zal niet zo snel gebeuren, denk ik. Of ik moet commercieel gaan :D
Misschien wel een idee, om een beetje geld terug te verdienen met m'n hobby. Ken ik méér kopen, want meer is beter!

Anders nl.

Met m`n virus geluiden maken, of uberhout gewoon geluiden maken, echt lekker vink dat. Gewoon van scratsh aan beginnen en gewoon lekker freaken. Ja daar geil ik nou op.

Andere beezigheid die toch wel op de 2 plaats komt is m`n 909 door Hermen heen pompen en gewoon lekker BD`s maken, super dit alleen vind m`n moeder het altijd wat minder prettig.

Goede enquete..
zelf vind ik momenteel het 'masteren' het leukst.. waarmee ik bedoel de ongevormde, rauwe creatie tot een zo aangenaam, begrijpelijk mogelijk stuk maken voor de luisteraar. Dit is m.i. het allermoeilijkst!
Nog te weinig stemmen...

knopjes draaien tot ik een fijne sound vind, dan daarmee een melodietje spelen/uitvinden, waarna ik nog meer aan de knopjes ga draaien...hemels

2e plaats komt rytmes componeren met redrum in reason, maar ik hoop dit binnekort ook met hardware te kunnen doen

Origineel geplaatst door gemmetje
jawel: "spelen met de knopjes tot er iets leuks uit komt" ;)
ben ik het niet helemaal mee eens... het kunnen ook andere knopjes zijn nutuulk...
dan had er dus duidelijk bij moeten staan "sound parameter knoppen"

of ben ik nu weer een detailistiche zeikerd...?

nee hoor 6, een gewone zeikerdt ;)

Maar ik vind de meeste onderdelen even leuk. Zelf snap ik niet wat je eventueel leuker zou vinden.

Je eigen muziek live spelen voor een publiek vind ik ook zeer zeker leuk. Doe het alleen bizar weinig.

Maar als ik iets het allerleukste zou MOETEN vinden dan is het wel synths kopen. Da's toch verdraaid leuk moet ik zeggen.

Hoewel ik heel graag aan knopjes draai, gaat mijn voorkeur toch uit naar het "componeren". De melodie zoeken die natuurlijk uit de geluiden en hun sfeer vloeit.

[SF archief modus]

Misschien is deze thread ook wel handig om erbij te nemen: Synthfreak of Muzikant ?

Ik dacht dat er nog een gelijkaardige thread was, maar na een lange zoektocht niks gevonden ...
[/SF archief modus]

Ik heb voor componeren gekozen, maar het is meer een mengeling van componeren en editten.
Ideeën voor melodieen etc. komen vaak als ik geluiden edit. Het knopjes draaien is dus een wezenlijk onderdeel van het componeren.

groet

Tom

Componeren tot erop los rammen tot die toeten van het klavier springen!! :maffia:

Ik heb ook een beetje dat gevoel van: "Hee, lekkere tune" vervolgens 3 dagen op teren en dan het een beetje aframmelen. Das af en toe het probleem van mij. Net niet die finesse erin.

Iemand tips om op dat gebied jezelf wat te disciplineren?? (Ik vind het meestal te veel werk om die eind mix te doen)

:peukie:

Back