welk apparaat heb JIJ ooit gekocht,.. en achteraf nog nooit gebruikt..?

Don Borito

Fantasie lid
:)

Het gebeurd iedereen wel eens, dat je een apperaat aanschaft,.. en dat ie uiteindelijk in je studio onder het stof komt te staan,.. omdat je het nooit gebruikt...

(bij mij is dat bijvoorbeeld de oxigen8 geweest...) staat al jaren in het stof... :erm:

Ik heb hier ergens een Akai S1000PB liggen die ik had gekocht toen er sprake van was dat mijn oude groep weer ging optreden. Ik wou m'n 'goeie' S01 niet mee naar optredens nemen omdat ik al veel te slechte ervaringen daarmee had. Mijn Juno106 is erdoor gesneuveld, mijn Roland piano RD250s is zo lelijk als wat...
Maar het feestje is niet doorgegaan en die sampler is in de doos gebleven...;{

recycle. blind gekocht, sound is zeer slecht.

wat een rotzooi. zonde van m'n geld.

eigenlijk een kandidaat voor ebay.

Ok hier een lijst van dingen die ik nauwelijks tot nooit gebruik.
Sommige heb ik in het verleden wel aardig gebruikt.

Doepher Drehbank(ben lui, geen zin in te programmeren).
MPC-1000 (alleen een paar keer live gebruikt).
Teisco 110-F(kheb pas wel een extra exemplaar aangeschaft).
Zoom 1204(gebruik alleen 1201 en 1010).
Philips PCM nog wat (niet aanstuurbaar, gebruik fm uit andere bak).
Siel Cruise (nu defect)
MAM MB33 MKII (ik heb een 101, juno en 303)
MAM VC-11
SCI Drumtraks (Heb ik nog niet zolang).
Yamaha CS-5 (heel af en toe ff voor de gein).
Roland 606 (defect).
Korg Electribe ER-1 (dit jaar nog wel als sequencer voor liveset gebruikt).
Revox B77 en Philips bandrecorder.(ooit nog eens gebruiken).
Alesis M1 Active MKII monitors (krijg geen meer nummers af, dus kom niet aan afmixen toe).
Suzuki SX-500 (ok, toch wel al gebruikt dit jaar).
M'n 2de TR-707. (ja, als de ene niet kapot gaat, gebruik ik de andere niet).

En vast nog wel wat vergeten.

Ondanks dat ik veel van bovenstaande dus niet of nauwelijks gebruik houdt ik ze wel gewoon.
Ik kan namelijk moeilijk dingen weg doen en ach ze staan niet in de weg.

Laatst gewijzigd:
Hmmm... tot mijn schande heb ik nog nooit wat productiefs gedaan met m'n Yamaha FS1R.
Gewoon (tot nu toe!) een gebrek aan tijd en zin om me er enorm in te verdiepen qua synthese (schaam schaam!).

Hoewell het een vreselijk ingewikkeld apparaat is met fantastische mogelijkheden ben ik nog niet verder gekomen dan het afspelen van presets (beginnend bij 1, eindigend waar ik geen zin meer had).
Ik doe 'm in ieder geval niet zo snel weg, want het concept (8-op FM en formant synthese) spreekt me enorm aan.

Eigenlijk hoop ik stiekem nog altijd op een pijn- en probleemloze, ongevaarlijke doch zeer besmettelijke ziekte, waarvoor ik zo'n 3 maanden aan huis gekluisterd zou moeten zijn... :o: (en dan gaarne af en toe een pizza onder de deur doorschuiven)

Rebirth One gekocht voor 3 euro maar eigenlijk nooit wat mee gedaan, misschien toch maar ff installeren en wat sampletjes er uit trekken :)

Uhm, TR-505 staat al ff stof te happen.. DX200 staat ook een beetje om aandacht te smeken.. Al m'n spul eigenlijk wel nu met dit kleffe weer..

- Emu E-synth sampler (die fucking brakke SCSI chain heeft de machine de das omgedaan, klinkt echt geweldig, maar ik gebruik nu een Akai met USB, die eigenlijk minder vet klinkt maar voldoende bruikbaar) Ik heb hem nog steeds voor later, of tot ik er een ietwat deftige ruil mee kan doen.

- Pearl drum-x (ik krijg er geen vette kicks uit en hihats doet ie al helemaal niet) Misschien gebruik ik hem ooit, maar al is weg kan, dan gaat ie.

- Mam sq16 (wat mee geklooid, interessante mogelijkheden, maar voorlopig staat ie aan de kant, ik sla liever op de mpc)

- Vermona drm mkII (super interessante mogelijkheden, maar tot nu toe heb ik er enkel maar bruikbare hihats uitgehaald, de rest is altijd net niet goed genoeg) Ik wil hem wel niet wegdoen, ooit doe ik er meer mee.

- Qua defecten: Formant die ik nog nooit kon gebruiken (boehoe), een syncussion die ik defect met de post kreeg (boehoe)

Ik heb ook nooit iets deftigs met een Doepfer Maq16/3 kunnen doen (ten eerste is mijn korgje hz/V waardoor de sequences out of tune klonken als ik geen midi-cv ertussen stak en ten tweede dat je er niet mee kon swingen irriteerde me mateloos)

Origineel geplaatst door Blinx
Rebirth One gekocht voor 3 euro maar eigenlijk nooit wat mee gedaan, misschien toch maar ff installeren en wat sampletjes er uit trekken :)

Same here :)

Ik gebruik mijn maq16/3 niet........had eerst een sq10 + ms10 bijde verkocht(achter af erg zonde)....
Me maq 16/3 wou ik gaan gebruiken samen met me atc-x en se-1x maar ik heb alles aan gesloten via me amt8.....en via logic is het mij niet gelukt om hem intern me se'tjes aan te sturen...
Iemand anders wel?kan wel wat hulp gebruiken:)

Ik heb hier een 8 kanaals AD convertor van Tascam liggen die ik nog nooit gebruikt heb :D . Ooit ga ik hem wel eens aansluiten ;)

Tube Composer..

Had het ding gekocht voor het buizencircuit, maar ipv het pompte was het meer een soort van enhancer en heeft dus stof gevangen..

Ding ingeruild voor een vamp-pro *ghihi*

ik dank jullie

ik dank jullie

:)

blijkt dat ik niet overdreven geld heb uitgegeven in vergelijking met jullie,.. haha

maar zoals ik al eerder op dit forum zij,.. wie breed heeft laat breed hangen... :D

grote schande misschien, maar ik kocht een boss dr660... en heb er nooit iets mee aangevangen. Zal dus binnekort vermoedelijk van baasje ruilen :)

voor de rest heb ik niet zo veel gear...

Met mijn juno2 en dat komt eigenlijk door ruimtegebrek. Mijn 'studio' is nog half in aanbouw en tot die af is kan die juno nergens op een normale manier staan. Hopelijk is het eind deze maand een keer af en kan ik eindelijk prettig werken met alle spullen.

M'n maat Sly Dog had voor in onze studio een Kawai R100 gekocht, tweede hands. Het bleek echt een ongelovelijk kut ding. Klote om te programmeren (vooral omdat een groot gedeelte van de software verrot was) en de geluiden echt waardeloos. We hebben er letterlijk nog nooit één geluidje van gebruikt. Ik vraag me dan ook nog steeds af waarom Sly Dog 'm gekocht heeft en waarom ie dat ding nog steeds niet verkocht heeft... :D

Ik heb wel eens een Atari ST gekocht van een klant in een computerwinkel die het maar een baggerding vond.
Vervolgens heb ik de Atari uitgeleend aan iemand die met een Amiga zat te pielen en Octamed.
Pas 2 jaar daarna heb ik de Atari eens teruggevraagd, en vrijwel gelijk stapte ik over op de PC.

Beetje zonde van het geld.. maarja.. die persoon is me wel heel dankbaar gebleven :)

Mijn Roland JP-8080. Ik heb er een doos Swiffer naast staan om zo nu en dan het stof er vanaf te duwen.

Back