welk apparaat heb JIJ ooit gekocht,.. en achteraf nog nooit gebruikt..?

Hier staat een MC303.. geruild tegen een EMU ESI32 sampler waar ik ook al niks mee deed dus ik ben benieuwd wat ik voor terugkrijg als ik deze weer weg doe... Een TX7.. een Groovekeyboard...een jv module... aah, ik verveel me al bij de gedachte.

Oh.. en ik heb nog een vastgeslipte DAT recorder van Sony staan; met de pc opnemen is dan altijd vette kill... weetog:peukie:

tn_PMC100a.jpg

Ooit gekocht omdat ik het gewoon een geinig ding vond om te zien. Heel veel meer dan dat is 't ook niet, hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen want ik heb 'm maar een paar keer aangezet.

Andere spullen die ik echt te weinig gebruikte en dus heb verkocht:

Novation Nova (nooit in een track gebruikt)
Cirko Hound (2 keer in een track gebruikt)
Spectral Audio Protone (nooit in een track gebruikt)
Yamaha CS15 (nooit in een track gebruikt)

Verder niets, dus valt eigenlijk nog wel mee.

Yamaha RM1x, had geen zin om het allemaal weer uit te gaan zoeken
Akai S3200XL, idem

menu's.. :kont:

Roland TR-606: Qua sound niet mijn ding dus hoofdzakelijk gebruikt om wat triggersignalen naar een eurorackmodular te sturen.
Roland MC-202: Heeft meer dienst gedaan als Sync-splitter dan als synthesizer. :D Qua klank vond ik hem nogal magertjes (beetje dun zelfs).
Waldorf Microwave 1: Klinkt beter dan de 2 en XT maar is vervelend om te programmeren en de software-editor die ik ervoor heb gekocht (van Soundtower) werkt ook niet helemaal vlekkeloos met de synth. Ik vrees dat deze hier ook niet lang meer zal blijven hangen.

ps. En natuurlijk de Kawai R-100 drummachine waar ProtoHuman het enkele jaren geleden in deze thread over had! :biertje:

Idem waldorf microwave 1, onding om te programmeren, gemiste kans van waldorf want de sounds zijn super vet. En om voor een paar honderd euro zo'n dedicated programmer erbij te kopen zag ik niet zitten. Na een paar maanden heb ik hem weer weggedaan. Verder heb ik eens een analoge phaser (electro harmics smallstone geloof ik) DIY gekocht, klinkt vet maar is helaas niet te syncen aan midi.
Een korg poly 800 MKII, vond de MKI toch vetter klinken dus die heb ik ook gauw weggedaan. Een yamaha A3000 sampler, helemaal niet mijn ding en geen tijd om dat allemaal uit te zoeken dus nooit gebruikt.

Eigenlijk schaam ik me best voor de hoeveelheid gear die ik uiteindelijk ongebruikt heb gelaten:

:erm:

1. Yamaha TG55 (Wel aangesloten, nooit gebruikt)
  2. Novation KS4 (Gebruikt op slechts 1 track)
  3. Akai S3000xl (Heb ik al 5 jaar, nu pas sinds 2 maanden in serieus gebruik)
  4. Yamaha AN200 (Aangesloten, aan wat knoppen gedraaid, verder niets)
  5. Roland DEP3 (Kleinere broer van DEP5, nooit gebruikt)
  6. Midisport 4x4 (Wat moet je eigenlijk met zoveel midikanalen?)
  7. Philip Rees Midithru 2x10 (Wat moet je dan met NOG MEER midikanalen??)

Behalve de Akai, zijn bovenstaande spullen allemaal :verkoght:

Hmmm... tot mijn schande heb ik nog nooit wat productiefs gedaan met m'n Yamaha FS1R.
Gewoon (tot nu toe!) een gebrek aan tijd en zin om me er enorm in te verdiepen qua synthese (schaam schaam!).

Hoewell het een vreselijk ingewikkeld apparaat is met fantastische mogelijkheden ben ik nog niet verder gekomen dan het afspelen van presets (beginnend bij 1, eindigend waar ik geen zin meer had).
Ik doe 'm in ieder geval niet zo snel weg, want het concept (8-op FM en formant synthese) spreekt me enorm aan.

Eigenlijk hoop ik stiekem nog altijd op een pijn- en probleemloze, ongevaarlijke doch zeer besmettelijke ziekte, waarvoor ik zo'n 3 maanden aan huis gekluisterd zou moeten zijn... :o: (en dan gaarne af en toe een pizza onder de deur doorschuiven)

Is er dan geen goeie programming software voor ofzo?.. ( ja je kunt het met midi doen maar als je dat niet leuk vind ofzo weet ik veel :) )als er één synth voordeel zou hebben van een makkelijker interface dan is het wel fs1r in mijn nederige opinie.... of dat ze dat ding uitbrengen maar dan met voor een heleboel functies directe toegang dmv KNOPPEN!

oh ja topic: behringer virtualizer en modulizer pro...
toen ik ze kocht leek het me heel wat, maar toen ik ze wilde gaan programmeren kwam ik erachter dat er bijna niets in is te stellen... in ieder geval niet in de mate die ik had verwacht.... beetje naief inderdaad, maar ja jong he..:") impulsaankopen zijn ok , zolang een ander ze doet...

Laatst gewijzigd:
Roland RE-301 (zodanig nieuw ,bang om hem te gebruiken enkel test na aankoop(inmiddels verkocht)
Don martin minimoog (nooit gebruikt enkel test bij aankoop en verkoop,een paar maand later verkocht)

Ongelofelijk hoe koopziek men hier is. :engel:
Er biij mij ook 1 ding nog nooit aangeweest en wat er nog steeds staat: Alesis 3630 compressor. Alleen omdat ik nog geen tijd heb gehad om er een voeding voor te kopen. Heb dat ding ook maar gekregen omdat men me nog geld schuldig was.:verkoght:

Mijn Alessis AirFX heb ik echt nauwelijks gebruikt. Het is op zich een harstikke leuk ding (vooral om live te gebruiken), maar aangezien je het ding alleen in realtime kan bedienen en de effect-presets niet te editen zijn EN de geluidskwaliteit niet super is, is het meer een grappige gimmick dan een serieuze aanvulling op mijn studio. Inmiddels heb ik hem alweer meer dan een jaar in de doos zitten en staat 'ie te koop. En niemand wil hem hebben.

Misschien dat ik hem, nu ik weer wat meer ruimte in m'n setup heb voor speeltjes, maar weer gewoon terugzet. Wie weet doe ik er nog eens wat mee.

Ook mijn Korg X5DR gebruik ik niet echt veel omdat ik hem toch wat beperkt vind. Aan de andere kant zitten er wel veel mooie geluiden in, die af en toe NET dat verschil kunnen maken in een track. En het is fijn om met een druk op de knop een strijkertje/piano/padje bij de hand te hebben. Dus die hou ik lekker vast :)

Het enige wat ik niet meer gebruik is de BEHRINGER V-TONE ACOUSTIC ADI21.
Had dit voor mn electrische viool gekocht maar die zogenaamde "preamp" klinkt dus helemaal nergens naar ( misschien ook niet zo gek voor 38 euro nieuw hehe :P).
Nooit meer wat mee gedaan, ligt te stoffen...

Er biij mij ook 1 ding nog nooit aangeweest en wat er nog steeds staat: Alesis 3630 compressor. Alleen omdat ik nog geen tijd heb gehad om er een voeding voor te kopen. Heb dat ding ook maar gekregen omdat men me nog geld schuldig was.:verkoght:
.
Hey, die staat bij mij ook werkeloos te zijn. Moet nog steeds een keer een Y kabel bestellen zodat ik een kan gaan kutten met side chain. Heb het laatst geprobeerd, maar of ik die het helemaal verkeerd, of mijn Y kabel was kut, want er klopte weinig van 8D

Haha, zoveel zaken die ik gekocht heb en na een paar keer aangezet te hebben, nooit meer gebruikt heb... :( In willekeurige volgorde (en de lijst is vast niet compleet):

Roland U-20: gekocht met brakke koolstofstrips, ditto verbinding tussen toetsen en electronica, ditto aftertouch sensor, behoorlijk gesleten behuizing en behoorlijk wat zand :) Heeft nog steeds de status van afmaakproject.
Roland W-30: ooit verliefd geworden op de specs, maar ik had toch meer een VA danwel rompler nodig dan een sampler workstation. Compleet gemaakt met SCSI en verkocht aan een sympathieke zuiderbuur.
Roland MV-30: beetje onhandig in m'n setup, want niet 19".
Behringer PEQ2200: nooit gebruikt en alweer verkocht.
Behringer V-Verb & EX3200: _nog_ nooit gebruikt.

Ik vergeet vast wat, maar dat heb ik dan verkocht, vermoed ik ;)

Mijn Korg DVP-1 heb ik nauwlijks gebruikt, het is gewoon te omslachtig voor mij, ook een alesis nano-comp die ik nooit gebruik, was de bedoeling om hem te gebruiken als limiter voor livesets maar wie wilt er nu een limiter over z'n set ;)
Daarnaast nog een TC-electronic M350, tja ik heb lexicon reverb en een dynacord reverb, geen ruimte dus voor de TC :)
Mijn Roland M160 linemixer, ook zon verhaal apart, gekocht om de 808 en 909 van volumeschuifjes te voorzien maar ik was er al snel achter dat de 808 en 909 het mooiste klinken uit hun mono-output. Je mist gewoon een hoop interne compressie als je de indv. outs gebruikt.

Roland groovebox, paar keer gebruikt, heel lang staan wegstoffen, uiteindelijk voor een leuk bedragje verkocht..

Is er dan geen goeie programming software voor ofzo?.. ( ja je kunt het met midi doen maar als je dat niet leuk vind ofzo weet ik veel :) )als er één synth voordeel zou hebben van een makkelijker interface dan is het wel fs1r in mijn nederige opinie.... of dat ze dat ding uitbrengen maar dan met voor een heleboel functies directe toegang dmv KNOPPEN!

Er zit een gratis versie van Sound Diver FS1r bij de synth en dat draait onder alle Windows versies inclusief Vista. Maar zelfs dan is het nog een afschuwelijk complex en ondoorgrondelijk ding. Ik heb de FS1r zelf nu een jaar of 8 en ik vind het de meest fascinerende synth die ik heb, en tegelijkertijd nog steeds de moeilijkste om zelf nieuwe goede sounds voor te maken. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem weg te doen, het is een fantastisch apparaat.

ik heb een hok vol met teringzooi met toetsen, je kan het zo gek niet noemen of ik heb het wel, of in ieder geval gehad.
heb last van een typies westerse ziekte, koopziekte, met als extra handycap, als het stuk is , dan repareer ik het.
meestal gaat het zo,..........
ik zie een ad. , "te koop, kapotte, stukkende muziekdingest met of zonder midi" prijs, goedkoop.
dan gaat er in mijn bovenkamer een knop om die zegt, leuk,....... ga ik kopen.
soms als de postbode met ene pakje komt, dan weet ik niet eens meer wat het is, elke dag sinterklaas dus.
daarna repareer ik het, probeer het uit, en constateer vervolgens dat het desbetreffende apparaat kut met peren is, geheel volgens mijn eerdere verwachtingen.
heeeeeeeeeeeeel soms zit er iets bij wat ik daadwerkelijk ga gebruiken.
de rest blijft staan, of verkoop ik weer.
maar in de praktijk zijn er dus erg veel dingen die ik koop, maar nooit gebruik.
scary huh?!
ik zal binnenkort een foto maken van de zooi die ik heb, maar nooit gebruik, zal een beetje lijken op het knutselhok vanCikira
de kern van het probleem is, ik heb maar 2 handen, dus 5 toetsendingen op het podium is eigenlijk al te veel.
garoeten,
jeroen

De Roland D110 wat een ongelofelijk kutding zeg!!!! Hij wordt ook de ''synth from hell'' genoemd maar volgens mij komt Zaadaan er ook niet uit.....

De Roland D110 wat een ongelofelijk kutding zeg!!!! Hij wordt ook de ''synth from hell'' genoemd maar volgens mij komt Zaadaan er ook niet uit.....

Heb je hem nog ?.....Ik heb er mischien wel interesse in :)

Wat ik nooit echt heb gebruikt ?
Dat was mijn oude mutron 3 filter bak.
Wat een ruiskast.

Back