welk apparaat heb JIJ ooit gekocht,.. en achteraf nog nooit gebruikt..?

Mijn Fizmo Rack. Te stellen dat ik hem nooit gebruikt heb gaat wat ver, maar het is wel heel weinig. Nota bene nog nieuw gekocht ook! Het is absoluut een synth met een eigen geluid, maar het mixt niet altijd goed met mijn sound. Bovendien is een deel van de functionaliteit alleen bereikbaar met software en die heb ik niet - heel irritant dus!

Verder nog wel meer dingen die ik nooit gebruikt heb, maar dat zijn synths die ik eigenlijk nog maar pas heb dus dat telt niet denk ik. Voorlopig dus maar even wat meer muziek maken en wat minder kopen...:stupid

Origineel geplaatst door Hooihuis
Mijn Fizmo Rack. Te stellen dat ik hem nooit gebruikt heb gaat wat ver, maar het is wel heel weinig. Nota bene nog nieuw gekocht ook! Het is absoluut een synth met een eigen geluid, maar het mixt niet altijd goed met mijn sound. Bovendien is een deel van de functionaliteit alleen bereikbaar met software en die heb ik niet - heel irritant dus!

Verder nog wel meer dingen die ik nooit gebruikt heb, maar dat zijn synths die ik eigenlijk nog maar pas heb dus dat telt niet denk ik. Voorlopig dus maar even wat meer muziek maken en wat minder kopen...:stupid

lol dat probleem ken ik he... je koopt iets nieuws,.. en ipv dat je je thuis gaat toewijden om dat piece of gear eens lekker in zijn hol te trappen,.. loer je al weer naar andere gear die je vanuit je ooghoeken hebt zitten te bespieden in de music store... eind van het liedje,.. je hebt veel meer dan je nodig (blijkt) te hebben... en hoe meer je hebt,.. hoe meer je speelt met zo'n apperaat, maar hoe minder er werkelijk uit je vingers komt..:(

ook het gevaar bestaat dat je iemand zo ovend over een apperaat hoort sprken, (bijv. hier op het forum) dat je je zelf aan het oppompen bent om het ook te kopen,.. met als eind resultaat dat je er uiteindelijk niks mee zal doen..

maar de muziekwinkel kent je naam en zijn zogenaamd ERG blij met jouw klanditie..
:stupid

Het enige dat ik nog nooit gebruikt heb is een electrische gitaar (Yamaha, stratocaster model, type geen idee), ik heb er hooguit 3 weken op gespeeld, daarna is 'ie gewoon blijven staan waar 'ie altijd stond, als versiersel op z'n standaard...:D

Binnenkort misschien maar eens wat riffjes samplen, wellicht kan ik er toch wel iets mee.

En ja, ook m'n Mic inderdaad zoals hierboven ook al gezegd is, maar die wordt soms nog weleens tevoorschijn getoverd om iets uit te proberen, maar dat gebeurd ook maar zelden!

Origineel geplaatst door Lacrosse
Mijn Roland JP-8080. Ik heb er een doos Swiffer naast staan om zo nu en dan het stof er vanaf te duwen.

welja.. je kan natuurlijk ook het vennetje omdraaien in je jp,.. dan DIENT ie gewoon ZELF als stofzuiger... :D

Gekocht MAM 33 was niks voor mij snel weer verkocht.
Vermona synthesizer via ebay uit rusland geïmporteerd en weer verkocht.
Ik deed er te weinig mee en was niet helemaal mijn ding.

Toch wel een Casio CT-605 (of zo iets)...Staat nu bij mijn zus in de kamer, kan die er lekker op tokkelen :):)

Greetz,

H.

M'n akoestische gitaar.

Ooit voor mijn vriendin voor haar verjaardag gekocht. Ik heb er meer op gespeeld dan zij. EIgenlijk kan ik geen gitaar spelen, dus het was meer leren spelen.

Enkele maanden geleden is er een snaar gesprongen, sindsdien is de gitaar niet uit z'n tas gekomen....8)

Korg DSS1:

1 keer gebruikt om live drumloopjes af te spelen, verder veel te groot dus weggedaan

Ensoniq ESQ1:

1 keer gebruikt het choir geluid in 1 nummer..weggedaan

Alesis SR16:

1 keer gebruikt in 1 nummer..weggedaan

Korg Polysix:

Geen MIDI, een beetje mee getweaked en weer weggedaan

Casio VZ8M en Yamaha TX81Z:

......kutmenu's....aaargh...weggedaan...

Yamaha CS1x:

wel knoppen, plastic geluid...weggedaan

Korg Polyphonic Ensemble:

gekocht omdat "Jarre hem gebruikt" ...paar keer bespeeld...weggedaan

Korg Z1: Ik wilde het ding al heel erg lang hebben en toen ik hem eenmaal had kwam ik dr achter dat het niet mijn ding was. Blegh, menuutjes doorspitten :(. De sound is wel heel erg mooi!

-C-

heb een akai s3000xl gekocht met de gedachte erachter dat ie voor live gebruik erg geschikt zou zijn, ik heb hem in 2 tracks gebruikt en sindsdien gebruik ik gewoon mijn kontakt softsampler weer.... puur omdat ik daar veel meer mee kan,maar ik sluit niet uit dat ik de sampler in de toekomst nog ga gebruiken voor live optredens... :D

nooit of weinig gebruikt

nooit of weinig gebruikt

JV1080 Heb ik al 3/4 jaar.Aangesloten en geluiden gechecked en vervolgens nog steeds
niet gebruikt.
SimmonsSDS8 Beluisterd bij aankoop, daarna niet meer gebruikt.

MAM warp-9 idem

Elecrix filterfact. idem

MAM SQ16 nog niet eens ooit aangezet, wilde hem wel gaan gebruiken voor optreden a.s.
vrijdag....wie weet..
Jupiter 4 1 dag op gespeeld, wel zeer tevreden, zeeer warm geluid.

Korg 800 DV Al iets van 6 jaar niet meer gebruikt, moet nagekeken worden..lijdt af en toe een
eigen leven. Wel een heel eigenzinnige synth.

Probleem is voornamelijk te kleine studio en bang om herrie te maken omdat ik te lang in een vage kut buurt woon...ga na het optreden in de Odeon dan ook al m'n energie steken in het vinden van een nieuwe woning!
Zal dan bovenstaande app. zeker weer gaan gebruiken!

juno-6 ooit gekocht in een tweede hands winkel.
past niet helemaal in een midi studio en ook niet in mijn muziek. dus snel er weer uit!

Emu esi-4000 Sampler met Turbo-card
gekocht (te duur) > te moeilijk om mee te werken (op dat moment) > in de kast > op marktplaats en synthforummarkt > blijven zakken in prijs > geïnteresseerde koper > die wilde logischerwijze een demo zien en horen > toch leren werken met de emu > beseffen dat het toch niet zo moeilijk was > koper al onderweg > afspraak gehouden > verkocht (met verlies) > in achterhoofd: had hem beter gehouden voor de effecten :stupid

Ik probeer altijd een weloverwogen keus te maken als ik iets koop (veel reviews lezen e.d.) dus alle hardware die ik heb gebruik ik regelmatig. Alleen een flangerpedaaltje van Boss daar heb ik nooit veel mee gedaan. Maar die heb ik meer gekocht omdat hij bij mij in de buurt te koop werd aangeboden voor een aantrekkelijke prijs.

Back