Origineel geplaatst door Cheimoon
Het zal ook wel schelen dat Banks niet echt een synthprogrammeur is. Van alle progtoetsenisten was hij het laatste met synths, waarbij zijn synth dan ook nog een budgetbak als de Pro-Soloist was. (wat Banks met een 2600 wilde ontgaat me dan ook volkomen, eerlijk gezegd; en die Synclavier die hij later had was ook volkomen over the top, als je zijn gebruik ervan afzet tegen de prijs) Dus als het hem niet lukte, of beter, als hij uit desinteresse niet eens geprobeerd heeft om die geluiden na te maken, dan zou mij dat niet zo verbazen. Geef 'm ook eens ongelijk trouwens: die Pro-Soloist neemt bijna geen ruimte in, dus waarom proberen hem te emuleren als je 'm nog gewoon hebt en mee kunt nemen? Desondanks is-ie bij mijn weten toch gedumpt na Wind & Wuthering, en werd dus niet gebruikt op And then there were three (ook te zien in de clip van Follow you follow me), waar Banks nog geen Prophet en Quadra had (pas bij Duke).
Wat het geluid betreft: het is inderdaad leuk, maar aan het gebruik bij Genesis hoor ik niet wat het zó uniek maakt dat het niet na te maken zou zijn. Lange envelope en verandere sound is een kwestie van LFO en ADSR, toch? Of is de lengte van de envelopes en snelheid van de LFO in de Pro-Soloist uniek?