[Track] Klinkt nu als vroeger.mp3

goede zet om te eisen om twee of meer volzinnen te gebruiken bij kritieken...

ik heb je trackje net geluisterd, ik vind de melodie uit die nord niet passen bij die 303 lijn.
ze staan me te los van elkaar. en ik zou je track wat voller willen horen, ik heb het gevoel wat dingen in het mid te missen.

ik zou misschien wat meer ritme erin gooien met die 808 cowbell en clapjes. die cowbell vond ik niet lekker overkomen.

tof geluid wat er op 1.11 in komt. alleen de melodie vind ik ook niet passen weer met die 303.

het gevoel wat bij overheerst bij deze track is dat het lijkt alsof in een oude DJ set twee platen door elkaar gemixt worden.

aldus mr-know-it-all (not!)

De eerste keer luisteren dacht ik van: "die bass (303) en die akkoorden passen helemaal niet bij elkaar." Maar na een paar keer luisteren gaat het eigenlijk wel.
De overgangen zijn erg abrupt en de strings erg hard t.o.v. de bas. Ik vind de baslijn ook een beetje simpel. De variatie, later in het nummer, is beter.

Deze stijl muziek kan ik wel waarderen. Maar dan moet je het nummer wel wat verder bewerken. ;)

Ik vind de strings en de bassline dus niet combineren en de 303 in het begin wat te simpel. Vanaf 1.30 wordt het wat interessanter (die 303 dat is). Dat ruis achtige geluidje vinnik wel loik :)

nee dat ruis geluidje vind ik juist te hard.. niet smooth genoeg. De rest doet me onmiddelijk terugdenken aan lang LANG geleden Dr Phibes, Angel Ice "Je Naime Qui Toi", Le Dormeur.. Dat soort spul.. lekkurrrr...... :W

Origineel geplaatst door OnAcid
De eerste keer luisteren dacht ik van: "die bass (303) en die akkoorden passen helemaal niet bij elkaar." Maar na een paar keer luisteren gaat het eigenlijk wel.
De overgangen zijn erg abrupt en de strings erg hard t.o.v. de bas. Ik vind de baslijn ook een beetje simpel. De variatie, later in het nummer, is beter.

Deze stijl muziek kan ik wel waarderen. Maar dan moet je het nummer wel wat verder bewerken. ;)

Zal de mix van string en bas eens aanpassen, daarnaast wat variatie in drum geluiden laten klinken (zijn er nu overigens niet weinig).

Origineel geplaatst door Lynxxx
De rest doet me onmiddelijk terugdenken aan lang LANG geleden Dr Phibes, Angel Ice "Je Naime Qui Toi", Le Dormeur.. Dat soort spul.. lekkurrrr...... :W

Laat Serious Beats 1 en 2 nu net 1 van m'n meest beluisterde dance cd'tjes zijn. :D

Hmm ik vind het idee wel leuk... Maar ik zou dat 303 loopje veel doffer maken, lekker wegstoppen in de achtergrond, dan zouden die strings veel meer naar voren komen. En pas later als die 303 echt gaat spelen (met het filter), dan pas zou ik um idd op laten komen uit de achtergrond.
Verder klopt er iets niet helemaal aan de attack/release van de strings, daardoor klinkt de track nogal uit de maat, wat ik zonde vind.
Dat noise geluidje zou ik weg laten want dat stoort enorm en lekker voortborduren op de strings !

Ik heb ook het idee dat de strings de enige zijn met enorm veel reverb erop. Ik denk dat dat ook stoort.

Blijf eraan werken want het idee is wel cool.

Als ik jullie dan ook nog even met mijn mening op mag zadelen :):
De track vind ik aardig opgebouwd, echter één onderdeel maakt het dat het wat goedkoop aandoet naar mijn smaak, namelijk de strings.
Vooral het ritme patroon waarin deze herhaald worden is het gewoon niet sorry.
Hou deze klanken dus wat langer 'vast', zodat het meer een tapijtje vormt waarboven de 303 zijn 'werk' wat eervoller kan doen.
Basisingrediënten zijn er, dient idd wat afwerking.

Hopelijk dat je er iets mee kunt. :okdan:

Origineel geplaatst door Tech_A-

Verder klopt er iets niet helemaal aan de attack/release van de strings, daardoor klinkt de track nogal uit de maat, wat ik zonde vind.

Ik heb ook het idee dat de strings de enige zijn met enorm veel reverb erop. Ik denk dat dat ook stoort.

Blijf eraan werken want het idee is wel cool.

Op het einde wordt er idd een bak reverb opengetrokken, verders is het vooraal de chorus wat je hoort. De ruis houd ik er in, idee was juist om contrast te creëren door mooie klanken (smaak is natuurlijk persoonlijk) af te wisselen met herrie.

Origineel geplaatst door Frer!k
Als ik jullie dan ook nog even met mijn mening op mag zadelen :):
De track vind ik aardig opgebouwd, echter één onderdeel maakt het dat het wat goedkoop aandoet naar mijn smaak, namelijk de strings.
Vooral het ritme patroon waarin deze herhaald worden is het gewoon niet sorry.
Hou deze klanken dus wat langer 'vast', zodat het meer een tapijtje vormt waarboven de 303 zijn 'werk' wat eervoller kan doen.
Basisingrediënten zijn er, dient idd wat afwerking.

Hopelijk dat je er iets mee kunt. :okdan:

De strings zijn opgebouwd door met 1 hand een "bas" in te spelen en met de andere hand 1 1/2 octaaf hoger de accorden, steeds 4 per maat. Dit accoord verschuift iedere maat licht t.o.v. het vorige. Daarnaast zijn de laatste 4 maten van iedere part (hiermee bedoel ik een set opéénvolgende maten, totdat een ander geluid de lead overneemt) 1 octaaf omhoog getransponeerd t.o.v. de laatste maten daarvoor.

Wanneer de temperatuur in m'n studio'tje lager ligt dan 23 graden ga ik weer verder:mexico: .

Klinkt_nu_als_heel_erg_goed_Yawgmoth!!!!!!! Ben_benieuwd_naar_meer_van_je_tracks!!!!

Phochos:D

Dit grijpt nog terug op de tijd van voor rave the rythm, onvervalste aciiiiiied house met een vleugje 'nieuw'.
Klinkt een beetje leeg af en toe en da's jammer. Het 'noise' geluidje vind ik om te beginnen erg leuk, er kan wel meer resonantie bij om het schok effect bij de luisteraar nog groter te maken. De strings mogen een flink stuk vetter, gooi er een dikke bak met effecten overheen desnoods.
Zorg verder voor een goeie opbouw. Laat het geheel niet te lang duren. Gooi het filter over de 303 langzaam over het hele nummer open. Laat de strings aanzwellen qua dynamiek en zorg dat dat het melodietje met het ruis-geluid de apotheose van je nummer wordt, dat moet er in 1 keer inhakken (harder en freakier) om daarna weer terug te vallen naar het niets, of langzaam wegkabbelen met de beat en een teruggeschroefde 303 voor een paar seconden.

En een paar leuke samples met gimmicks doen altijd wonderen voor de herkenbaarheid van een nummer :)

zit ik hier een hele rij (opbouwende) kritiek te verzinnen en besef dan nog maar dat er een nieuwe versie is.

op zich ben ik niet zo overtuigd.
zou goed kunnen zijn maar de mix sprankelt echt niet.. ligt mischien aan je mixer ofzo.. i dunno
die 303 klinkt echt doffer dan dat het zou moeten. het is zijn leuke loopjes die eruit komen enzo, maar ze prikkelen de oren niet zoals ik het gewoon ben.. De 2de loop bvb is wel leuk!

De onsamenhangendheid van bep. dingen vind ik niet erg, maar ook hier denk ik dat het juist de mix is die ervoor zorgt dat iets raar klinkt in combi met iets anders.

hoofdconclussie: ik vind de mix niet zo goed klinken

Origineel geplaatst door rvooh
hoofdconclussie: ik vind de mix niet zo goed klinken
Daar kan ik me wel in vinden. Vooral de strings liggen er net niet helemaal lekker in. En de 303 vind ik niet echt als bassline klinken. Hij is op zich erg lekker, maar vooral door het gefilter is het niet echt een bassline. De opbouw mag wel wat spannender. De hele sfeer van het nummer is owke: echt als vroegah :D.
(owja, zie nu dat er ook nog een nieuwere versie van het nummer is. Zal es luisteren.)

Back