Nieuw Spul

Slipperman

Rooibosje iemand?
De laatste maand sluit ik me op in me studio voor de opnamens van een compleet album. Ongeveer een uur is geschreven aan materiaal en er is al een half uur op band opgenomen. Het vlot al aardig dus...
Hierzo alvast een voorproefje zeg maar... Een ambient/new age/etnisch nummer met als werktitel spiritual jam.

http://www.ic-musicmedia.com/artist_pages/artistpage.php?id=94788

op die plek kan je kiezen wat je wil downloaden (real audio, mp3 etc...)

Even wat technische dingetjes... Drums etc. zijn samples op de shakers en de clap na die zijn zelf hier opgenomen met mijn samson Q2 mic. De shakuachi komt uiteraard uit (hoe kan het dan ook) de U220 want tja daar staat die om bekend... Pads enzo zijn uit de Korg N5EX. De gitaar ook maar goed tis nog demo. Het uit eindelijke ding zal een echte gitaar bevatten...

het is een grove mix en zeker nog niet af. Merendeel is gewoon gemultitracked enkel de gitaar is een overdub en de shakers.

Ik hoor graag de reacties/ opmerkingen/ verbeteringen/ afkrakingen/ lofprijzingen en al het andere wat je kwijt wil aan bedreigingen, positive reactions en weet ik het allemaal :)

meer volgt...

Heb geprobeert een mp3 af te spelen, maar de link werk niet:

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

Nice. Hoewel ik me erop betrapte dat ik na een minuut of 3, 4 ging uitkijken naar iets van variatie.

Lekker rustgevend. Ik ben zo relaxed ineens. :)

De afbouw van deze track is mooi en geleidelijk! :okdan:

Dit klinkt nog eens leuk! :halleluja

Ik had niet echt zoiets verwacht, dus dat maakt het des te interessanter :). Net of ik in Crouching Tiger, Hidden Dragon zit (maar dat was de bedoeling waarschijnlijk niet? 8))

Misschien kan je eens een reso-sweep (je weet wel, zo een vettige) erin gooien, want ik hoor dat er precies in.

(mochten mensen niet kunnen downloaden, 'k heb hem bij mij ook gezet (met jou toestemming Slippermans ...) -> hier klikken)

Wat voor nummers komen er nog op het album?

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dit klinkt nog eens leuk! :halleluja

Ik had niet echt zoiets verwacht, dus dat maakt het des te interessanter :). Net of ik in Crouching Tiger, Hidden Dragon zit (maar dat was de bedoeling waarschijnlijk niet? 8))

Misschien kan je eens een reso-sweep (je weet wel, zo een vettige) erin gooien, want ik hoor dat er precies in.

(mochten mensen niet kunnen downloaden, 'k heb hem bij mij ook gezet (met jou toestemming Slippermans ...) -> hier klikken)

Wat voor nummers komen er nog op het album?

het album zal bestaan uit een diversiteit aan nummers waaronder ook het al bekende zetatron etc (de dream suite). verder komt er ook een stuk op met werktitel banks piano wat meer een klassiek stuk word van wat hoger niveau op de piano... (lees ensoniq vfx) en dan verder nog wat andere nummers waaronder veel etnisch, wat piano, mellotron, drums etc.

veel komt voort uit jammen en sinds kort multitracken (iets wat ik altijd al wilde)... moet zeggen dat ik me weg goed kan vinden in hardware land hier... Enkel de drumsounds zijn sample en natuurlijk de trons al zitten die niet in dit nummer. de rest is allemaal hardware spul...

Back