Moederbord met buizen versterker

Blinx

Totally addicted to bass
Gevonden op tweakers.net

tube%20box-web.jpg

Link:
A open site

Leek me wel geinig!!

mmm die gasten zijn echt gestoord !

en logisch ? is dat omdat het geen solid state technologie is ?

anyway het zegt wel wat over de audio markt :P

Een computer, vol electronisce ruis (interference maximus zullen we maar zeggen), met een buizen versterkte onboard soundcard?

Uuuuuhm, ik zie hier geen logica in...:confused:

Maar het bord ziet er wel cool uit hehe :biertje:

Is opzich wel een aardig idee, maar de rest van het moederbord zal zo'n geluidskaart niet ten goede komen. De op moederborden gebruikte D/A converters zijn over het algemeen van mindere kwaliteit dan op goede geluidskaarten. Of is het juist die buizenversterker die dat moet voorkomen?

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Of is het juist die buizenversterker die dat moet voorkomen?

Lijkt me wel...anders heeft die hele buis niet zoveel zin....ik denk dat één en ander wel duidelijk wordt als we de aanschafprijs zien......heel globaal: als het bordje onder de laten we zeggen 200 euro komt, kan het niet interessant zijn....hangt er nou een serieuze prijs aan, is het misschien toch ook een serieus bordje...zal 's op de site van aopen gaan snuffelen

Volkomen onhandig zou ik zeggen. Als je zo nodig buizengeluid wil hebben hang er dan een buitenboord buizen mic preamp of iets dergelijks tussen. (is al eerder over gepost)
Want die buizenzeut neemt wel de plaats in van twee PCI sloten.

The AX4B-533Tube has an estimated street price of $215 USD...... ben toch wel benieuwd of 't een beetje klinkt...

Buis kaduk, mobo weg.. erg fijn ook al dat onboard spul. :stupid

Een computer, vol electronisce ruis (interference maximus zullen we maar zeggen), met een buizen versterkte onboard soundcard?

Buizen zouden juist minder gevoelig moeten zijn voor interferentie dan transistors of ic's. Dat is ook de reden dat de russen tot voor kort alle militaire electronica van buizen voorzag. Een atoombom zorgt namelijk voor nogal wat interferentie :) . En dat is weer de reden dat we nog steeds buizen kunnen kopen uit rusland.

Back