[noob] Trance liedje mixen

Klinkt al een stuk frisser zo! Probeer nog een beetje met de reverb instellingen te spelen, zodat de strings wat warmer worden.

Origineel geplaatst door Roel
en probeer de basslijn eens wat opzwepender te maken? :W

Dat zal voor de volgende update zijn. Ik dacht eraan om af en toe eens de bass meer open te filteren en ruwer te laten klinken, enfin, we zullen zien :-)

ik ben er even doorheen gezapt. de hihats lijken verbeterd en het stukje is langer van hetzelfde geworden, en je hebt wat reverb over je lead heen gegooid, wat ook wel een oke detail is

ja, maar is meer dan reverb alleen:

ik weet niet of deze aanpak ok is:

ik heb dus mijn originele recording van die lead (stereo), gekopierd & gesplitt in 2 mono kanalen. Die heb ik dan sterk gepanned (L resp. R) en die luider gezet dan mijn stereokanaal.

dus ok? :-)

Klinkt net allemaal iest te lief mag wat agressiever zijn.
Ehm hoe doe je dat ook al weer met die strinsg dat effect?

als je gaten bedoeld: mTriggergate, gratis vst

niet op de nord rack 3 :-(

De mix klinkt zeker een stuk frisser dan in het begin! Dat gaat zeker goed. Opbouwend heb ik het volgende. IK vind de bassline zelf niet echt lekker. En dan bedoel ik vooral hoe het gespeeld wordt. Ik denk door deze noten en dan vooral de lengte dat je juist de snelheid uit het nummer haalt en net de drive mist. Wellicht gebeurt dat ook een beetje door de hihats. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Je kunt iets meer accent leggen op de afterbeat. Dat je iets meer Boom-tjing-Boom-tjing krijgt. Wellicht wordt het dan een beetje te cliche zeker als je ook de bass op de afterbeat zet, maar je krijgt wel iets meer drive. En dan wordt het wellicht ook iets meer Hard Trance...tja keuzes ;) De lead komt er beter in. Ik mis nog wel net dat aggresieve randje. Wellicht ietsje meer delay (die iets meer doorloopt en wellicht beetje spelen met een vleugje distortion). Daarnaast zou je dat toiiiiiiing (tja noem het maar zo) i.p.v telkens een noot te spelen even kort een noot er voor kunnen spelen zeg maar ting-tjong....hmm lekker duidelijk. ACh het zijn maar wat ideetjes.

Voor de rest echt lekker bezig en doe er mee wat je wilt, want dat is het mooie van muziek maken. Het blijft jou interpetatie!

VasC :mega:

Wow :) leuk om die track steeds beter te horen klinken. Sinds de eerste versie is het alsof ie is uitgepakt. Daarvoor klonk het alsof er een theedoek over m'n speakers heen lag ofzo :)

De lead is inderdaad nog te flauw. De reverb is inmiddels beter. De eerste pogingen hadden teveel "badkamer" effect. Ik zou een wat ruimere reverb kiezen met aanzienlijke langere decay tijden. Met deze stijl muziek moet je de boel uiteraard niet helemaal dichtsmeren, maar een beetje mag best. Verder heb ik nog een beetje moeite met de bas. De "attack/attack op het filter" maakt het een beetje stroperig geluid dat niet lekker meeloopt met de rest van de track. Ik zou overwegen om de hele zaak of iets naar voren te halen, de attack aanzienlijk te verkleinen of de boel te layeren met een geluidje dat op de tel zelf "spiked" zodat de zaak synchroon lijkt te lopen.

even een paar tips:
hou de bassline punchy
zorg dat je kick gaat duwen door er een compressor overheen te zetten
als je geen betere reverb voor je snare hebt zou ik em weghalen.
de glidelead staat te hard
lead klinkt wel goed hoor, alleen als je de beats niet meer uitwerkt komt ie niet tot zn recht. hij komt een beetje uit de lucht vallen ook. wat vaak leuk werkt is reversed reverb voor de eerste noot zodat ie mooi binnen komt zeilen ;)

Het grootste minpunt zijn de beats...stuur ze allemaal naar dezelfde bus en haal over alle drums 1 compressor. en vul op de 16de nootjes nog wat extra materiaal in...een shaker, of extra hihat lijntjes...be creative!

ik dank jullie echt voor deze tips!

Ik ga er binnenkort nog eens aan werken.

Nu effe iets anders :-)

Back