Compounder of 1176LN voor meer punch in me kicks

justin

Shauna
De compounder of de 1176LN(uad)welke is het lekkerst om je kicks meer punch te geven en op te vetten? Ik zoek voornamelijk iets om me kick meer punch let op punch te geven8)
,zodat ze lekker uit me speakers knallen;) Als iemand wat advies voor me heeft,ik sta volledig open. Het moet wel redelijk betaalbaar blijven.

Heb je wat info of tips,laat het graag weten.

Er zijn meerdere opties..... wees eens creatief met Wavelab oid. Selecteer een stukje van je kick (of gebruik de velocity envelope), en ga dan eens spelen met de velocities. Dan heb je helemaal niks meer te maken met attack en release tijden, en je hebt veel meer controle...

Re: Compounder of 1176LN voor meer punch in me kicks

Origineel geplaatst door justin
De compounder of de 1176LN(uad)welke is het lekkerst om je kicks meer punch te geven en op te vetten? Ik zoek voornamelijk iets om me kick meer punch let op punch te geven8)
,zodat ze lekker uit me speakers knallen;) Als iemand wat advies voor me heeft,ik sta volledig open. Het moet wel redelijk betaalbaar blijven.

Heb je wat info of tips,laat het graag weten.

werk je liever met hard of software?

hoeveel geld wil je eigenlijk uitgeven... en zijn er niet heel wat al topics over 'de compressor' ?

Re: Re: Compounder of 1176LN voor meer punch in me kicks

Re: Re: Compounder of 1176LN voor meer punch in me kicks

Origineel geplaatst door olafmol
werk je liever met hard of software?

Ik werk met beide zowel hard als software. Het gaat er mij gewoon welke het beste zijn werk doet voor mijn behoefte en zo efficient mogelijk uiteraard. Ik hou niet van teveel poespas,liever iets waar mee ik makkelijk en snel mee uit de voeten kan en doet wat ie moet doen.

Ik lees nu hier en daar wat threads,maar die dingen staan massaal te koop aangeboden,wat is hier eigelijk de reden van. Zijn er mensen die de compounder gebruiken,gebruikt hebben en wat zijn,waren je bevindingen?

Bedankt lieve mensen.

Bedankt,kom er zelf wel weer uit.

Moi.:doei:

Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar als ik de reacties over compressors hier op het forum lees, zijn er weinig mensen die spijt hebben dat ze een compounder hebben aangeschaft.
Er zit toch ook een bass expander op. Dat zou hem dan wel uitermate geschikt maken voor jouw doel.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar als ik de reacties over compressors hier op het forum lees, zijn er weinig mensen die spijt hebben dat ze een compounder hebben aangeschaft.
Er zit toch ook een bass expander op. Dat zou hem dan wel uitermate geschikt maken voor jouw doel.

zelfde kun je ook voor bv UAD of distressor zeggen...en "de beste" dat is zo'n vaag begrip.... compounder heeft wel een soort van subbassprocessor die je kunt toevoegen, maar dat kan natuurlijk ook op een heleboel andere manieren...... zelf heb ik het gevoel, ook nav mijn (summiere) ervaringen met de compounder dat de UAD plugins toch nog met kop en schouder boven de compounder uitsteken als je die "vintage" sound zoekt......ik hoor ook hele goede verhalen over de UAD1 fairchild compressor/limiter voor bass/drums...

Ik heb al een paar jaar een Compounder en ook een paar jaar een UAD-1 met de 1176LN.

De 1176LN is de beste.

De compounder is wel leuk enzo maar de 1176LN op je kicks en snare is echt rammen geblazen. De Compounder is te wollig voor mij. De 1176LN is scherp en punchy.

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb al een paar jaar een Compounder en ook een paar jaar een UAD-1 met de 1176LN.

De 1176LN is de beste.

De compounder is wel leuk enzo maar de 1176LN op je kicks en snare is echt rammen geblazen. De Compounder is te wollig voor mij. De 1176LN is scherp en punchy.

Thanks Nolet,ik neem aan de 1176LN alleen als optie aanwezig is in het project pack toch? Ik hoorde ook weleens op het forum dat mensen zeiden dat ie nog in de oude uad1 pack zat,maar is die nog ergens te krijgen dan? of moet ik wel 1000euro neertellen wil ik deze plug aanschaffen.

Thanks Nolet,ik neem aan de 1176LN alleen als optie aanwezig is in het project pack toch? Ik hoorde ook weleens op het forum dat mensen zeiden dat ie nog in de oude uad1 pack zat,maar is die nog ergens te krijgen dan? of moet ik wel 1000euro neertellen wil ik deze plug aanschaffen.

bij thomann kan je voor 555 euro de "oude" UAD1 pack kopen..... is imho de beste deal....... je kan altijd alle plugins voor 150 dollar via de uaudio website kopen verder.....dus ook als je de projectpack koopt..

Origineel geplaatst door olafmol
bij thomann kan je voor 555 euro de "oude" UAD1 pack kopen..... is imho de beste deal....... je kan altijd alle plugins voor 150 dollar via de uaudio website kopen verder.....dus ook als je de projectpack koopt..

Dan moet ik de 1176LN er nog los bijkopen toch? Sorry las even verkeerd,bedankt.

Ik hoorde ook van Nolet dat ie zei dat de compounder wolliger klinkt,dat is ook niet echt wat ik zoek eigelijk. Ik wil gewoon zoveel mogelijk de originele kick behouden met wat meer punch erin,ben trouwens een voorstander van een cleane sound,de 1176 heeft neem ik aan deze eigenschappen.

Origineel geplaatst door Nolet

De 1176LN is de beste.

Nolet zou het mischien teveel gevraagt zijn als je een mp3je zou kunnen posten met 2 dezelfde loopjes gecompressed met de Compounder en de 1176LN?

Als dat mogelijk is uiteraard,alvast bedankt.

Dan moet ik de 1176LN er nog los bijkopen toch? Sorry las even verkeerd,bedankt.

Ik hoorde ook van Nolet dat ie zei dat de compounder wolliger klinkt,dat is ook niet echt wat ik zoek eigelijk. Ik wil gewoon zoveel mogelijk de originele kick behouden met wat meer punch erin,ben trouwens een voorstander van een cleane sound,de 1176 heeft neem ik aan deze eigenschappen.

nee nix clean...hardstikke vintage gekleurd......

bij de "normale oude" UAD package zit alles behalve de dreamverb, fairchild, pultec PRO en de cambridge..

Het moet goedkoop, snel en toch goed zijn?

De kick en bas zijn zo'n beetje het belangrijkste van menige track. Daar mag je best wel wat moeite voor doen hoor. ;)

Als je van plugins houdt dan zou ik als ik jouw was eens Nonlin en Fishfilets Blockfish plugins uitproberen.
Die zijn GRATIS en kunnen redelijk tegen de 1176LN op qua sound.
( http://www.kvr-vst.com )

Origineel geplaatst door fuse
Het moet goedkoop, snel en toch goed zijn?

De kick en bas zijn zo'n beetje het belangrijkste van menige track. Daar mag je best wel wat moeite voor doen hoor. ;)

Als je van plugins houdt dan zou ik als ik jouw was eens Nonlin en Fishfilets Blockfish plugins uitproberen.
Die zijn GRATIS en kunnen redelijk tegen de 1176LN op qua sound.
( http://www.kvr-vst.com )

idd blockfish is een prima compressor, en gratis! en check ook ff voxengo crunchessor, nie gratis maar wel goedkoop

Nolet zou het mischien teveel gevraagt zijn als je een mp3je zou kunnen posten met 2 dezelfde loopjes gecompressed met de Compounder en de 1176LN?

Als dat mogelijk is uiteraard,alvast bedankt.

Poepoe, gaan we ook nog eisen stellen?!? ;)

Ik denk dat het niet veel zin heeft als ik een loopje plaats. Ik compress meestal los de snares en kicks en andere ritme sounds. Vervolgens gooi dat meestal nog eens door een compressor. Das dus een hoop werk enzo. Je moet gewoon echt zelf luisteren.

Misschien als ik in een gekke bui ben (en soms ben ik gewoon een lekkere gekke meid) dan doe ik het wel.

Welke transparante compressor is het beste voor kicks dan? Ik heb me eigen kick, maar wil ze gewoon wat meer punch geven. Liefst zou ik de kenmerken van me kicks zo natuurlijk mogelijk willen houden. Het liefst heb ik ook externe processor power nodig,aangezien me pc niet super krachtig is.

Nog even over de compounder,is deze wel transparant of gooit ie er echt zon wollige deken over. De Uad1 lijkt mij in dit opzicht mischien het beste,gezien de vele opties en het vergt geen aanslag op me computer(ben aan het sparen).

Back