Compounder of 1176LN voor meer punch in me kicks

Origineel geplaatst door justin
Welke transparante compressor is het beste voor kicks dan? Ik heb me eigen kick, maar wil ze gewoon wat meer punch geven. Liefst zou ik de kenmerken van me kicks zo natuurlijk mogelijk willen houden. Het liefst heb ik ook externe processor power nodig,aangezien me pc niet super krachtig is.

Nog even over de compounder,is deze wel transparant of gooit ie er echt zon wollige deken over. De Uad1 lijkt mij in dit opzicht mischien het beste,gezien de vele opties en het vergt geen aanslag op me computer(ben aan het sparen).

Je moet echt eens leren lezen justin ;) Niemand kan jou vertellen wat definitief 'het beste' voor kicks is. Dat ligt aan zoveel dingen. Ik kan alleen zeggen dat ik de 1176LN altijd erg fijn vind voor extra punch op de kicks en snares. Ik maak echter zelf veel disco-achtige electro en soms wat house. Das wat anders als jij hardhouse of gabber wil maken...

De Compounder heeft een wollig karakter. Maar zoals alles in de audioscene is dit vrij subtiel. Je merkt het pas als je de beschikking hebt over andere compressors. Ik kan je alleen adviseren dat je beter in een UAD-1 kan investeren dan in een Compounder.

let er wel op dat de UAD kaart bepaalde minimum systeem eisen heeft

tja .. zelf compres ik niet zo graag drums met me 1176
liefst een dbx 160a .. vooral op snares .. kicks compress ik meestal niet los ..
1176 zijn beter voor stemmen vind ik ..
komt denk ik ook omdat ik liever analoog me kicks en snare doe dan via software ...

Origineel geplaatst door MadR
tja .. zelf compres ik niet zo graag drums met me 1176
liefst een dbx 160a .. vooral op snares .. kicks compress ik meestal niet los ..
1176 zijn beter voor stemmen vind ik ..
komt denk ik ook omdat ik liever analoog me kicks en snare doe dan via software ...

1176 op Nuke mode is echt DE shit voor kicks en snares!

Origineel geplaatst door Nolet
1176 op Nuke mode is echt DE shit voor kicks en snares!

nuke mode = brittish mode

dat knalt en pompt en zuigt dat het een lieve lust is!

enige wat ik hieraan kan toevoegen is dat ik sinds vandaag officieel verliefd ben op mijn uad-tje :D

heb er net 2 uur nonstop mee zitten tweaken en freaken en het was een heerlijke beurt ik ben gewoon KAPOT nu ;)

Uhmm......... :confused:

Jaja. Hardcore he? :D

Origineel geplaatst door endonyx
enige wat ik hieraan kan toevoegen is dat ik sinds vandaag officieel verliefd ben op mijn uad-tje :D

heb er net 2 uur nonstop mee zitten tweaken en freaken en het was een heerlijke beurt ik ben gewoon KAPOT nu ;)

Ik kom hem wel een keertje checken. Eindelijk bijna echte gear in huize Kulan :D

hehehe ja idd heeft lang geduurt :D

Origineel geplaatst door olafmol
nuke mode = brittish mode

dat knalt en pompt en zuigt dat het een lieve lust is!

jullie bedoelen die ratio van 1 :20
waarbij alle ratio knoppen gelijk ingedrukt worden ?

misschien moet ik nog eens beter luisteren
maar vond het geloof ik toch een erg dynamiek loos zooitje woorden

geef mij maar een sp1200 snare met een dbx160 .. ramt echt stukken harder in mijn beleving !

die la2a met een echte basslijn vind ik nog het meest oke

pas nog geprobeerd met een echte bassist !

was een sweetness .... :halleluja

niks mis mee met een Compounder hoor....snel en gemakkelijk....dat 'wollige' valt reuze mee....en met de bass expand functie kun je extreme instellingen toepassen en dan toch nog vet (dynamisch) laag geven.....kneed maar raak voor een knaak....

ik heb geen ervaring met de UAD trouwens....

Back